Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Er denne Euro Cyclist-fyren amerikaner eller?
    Garantert.

Jeg lovte ny pers på dørstokkmila. I går begynte det å løsne med en tur på 86 km i med start i styrtregn. Det lettet litt siste mila, men så klissblaut har jeg ikke vært så lenge på flere år. Jeg kom forresten rundt på snaue tre timer, alene. Vi snakker 'the gradual return of legs' selv om snittpuls på 157 er klassisk lapskaustrening.

En litt sur oppdagelse: Vaskelapp som sier 'may contain surplus dye, wash separately', høljeregn, og hvit sadel er ikke en god kombinasjon. Hvitt er lekkert. Grått er ikke.
    Pulsen går nok ned etter noen flere turer vel:) Kjipern med sadelen da...jeg fikk en asfaltflekk på mine nye, blanke og hvite sko i går, vil ikke av uansett hva jeg gjør. Tippex neste hehe.
    Jeg vasket mine hvite Fizik sko med Jif skurekrem etter at de ble grå etter regnværssykling. Det funket fint. Prøv det eller tannkrem, begge deler har slipemidler.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Oslo - Nesoddtangen i dag, knakandes fin tur, og veldig kupert og najs på vestsiden av Nesodden. Rakk ikke båten, så det ble to is (Gullpinne og Sol-Is) på brygga mens jeg ventet. Bakkene opp der man tar av til Nesodden er skikkelig bra! To kilometer med oppunder 8% i snitt. Skulle ha vært litt lenger bare. Gode gamle Monoc'en gjør jobben veldig bra, men det knirker litt her og der. En god ramme som jeg sitter veldig godt på.

monoc.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.177
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har drukket noen øl på serveringsstedet på fergekaien der i hine (etter Styrkeprøven ikke så) harde BOC-dager. Etterpå pasta på Aker Brygge. :)

Apropos vask og rengjøring. Slik Biotex Oxi-effekt og tilsvarende er saker på gjenstridige flekker på hvitt sykkeltøy. Fikk noen gjenstridige flekker på den splunknye Assostrøyen, men litt punktmarkering og ensymene fikset det flott.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Har de øl der òg?!? Da blir det dèt neste gang og ikke is!

Hehe, se på denne da: Stefano fra Italia har bygget opp en Klein Quantum Pro som veier 5,3 kilo, og laget en video. Synes sykkelen spiller litt annenfiolin i filmen, men pytt pytt

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Da ble det bestillt ny sykkel :)

Jeg får rette en takk til Anonym som tipset meg om en flott butikk!

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Oslo - Nesoddtangen i dag, knakandes fin tur, og veldig kupert og najs på vestsiden av Nesodden. Rakk ikke båten, så det ble to is (Gullpinne og Sol-Is) på brygga mens jeg ventet. Bakkene opp der man tar av til Nesodden er skikkelig bra! To kilometer med oppunder 8% i snitt. Skulle ha vært litt lenger bare. Gode gamle Monoc'en gjør jobben veldig bra, men det knirker litt her og der. En god ramme som jeg sitter veldig godt på.
    Da her du syklet i mitt gamle sykkelrike gitt. Gamle Mosseveg, Tusenfryd , Nesset mm. Gamle minner strømmer på :p

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det ble en Wilier Cento1 chorus. Det er Wiliers nest beste ramme utstyrt med campagnolo chorus utstyr. Matt sort med små røde detaljer som vil matche Giro hjelmen min.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Takker. Sitter og kikker på pedaler og nye sko også. Lurer litt på hva jeg skal gå for..

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.177
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Glimrende treningshjul til neste år også, R5, så får du kjøpe et par Campa Bullet Ultra 50 (eller Fulcrum Red Wind XLR, det er nesten det samme) til søndagsbruk. Godt valg av ramme og gruppe. Gratulerer!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Fine hjul Fulcrum 5, tåler en trøkk:) Må vel bli hvite Sidi-sko med rødt på og røde Look-pedaler?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hmmmm... Tannkrem, anvendelig til så mangt. Jeg har bl.a. fjernet permanent tusj fra whiteboard med det. Kanskje?

Ellers kjøpte jeg en sånn Turtle-spray for bilinteriør. Den hadde en viss effekt, men flekkene er ikke helt borte. Kanskje det gode gamle trikset med å massere inn matolje, og deretter skrubbe den av med Zalo? Denne totrinnsrakketten gjør ofte skikkelig vei i vellinga der vanlig vask ikke funker (mulig løsning på asfaltflekken, Valentino).

Riktig flott Wilier, forresten. Gratulerer, Griffenfeldt!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Takker så meget gutter.
    Ja, det ble røde look pedaler, men skoene ble sorte og røde ( ikke Sidi )

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det var en fin sykkel Griffenfeldt. Forventer å se deg som KOM på Strava segmentene i nærheten av deg i løpet av et par uker :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hehe. Tror ikke jeg blir KOM med det første. Ser det er endel segmenter i nærmiljøet. Den nærmeste er 50 meter unna opp Løbergveien. Den er litt seig..

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hehehe, synes Farrar ser litt brydd ut på slutten der gitt, kanskje han er litt prippen? Hva er vel litt ballegnukk mellom venner?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det var en fin sykkel Griffenfeldt. Forventer å se deg som KOM på Strava segmentene i nærheten av deg i løpet av et par uker :)
    Da har jeg kjørt med Strava ett par dager og ble KOM på en tempoetappe som heter Hoppestadveien-Mælagata tempo. Den er på 5,3 km og jeg slo forrige leder med 17 sekunder.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Skjønner poenget, men hva er KOM forkortelse for - for oss som ikke er Strava-brukere?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg har pleid å bruke Mapmyrun, er Strava kulere? Kan man legge inn turer man har tatt uten iPhonen på nettet?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.177
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man kan laste Garmindata til Strava også. Trur eg.
    Man kan lage KOM på flater og utforbakker også. Jeg har laget segmenter av alle grussektorene vi skal bruke på finalen i klubbrittserien vår, f.eks.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Nja, men gidder ikke bruke masse penger på en sykkelcomputer, det er ikke så viktig for meg. Syklet alltid med det før, men har ikke gjort det de siste årene. Men telefonen har jeg jo som regel med uansett, så da er det moro å skru på appen:)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.935
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ut på en litten morrabrødtur idag...
    Noen som vet hvor vi er? Og nei... Det er ikke Oschlo

Hjccbb.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Strava er jo superkult! Prøvde den opp til Voksenkollen og inn i Sørkedalen idag, tøft med disse segmentene. 200 av 500 opp til Kollen, hmm. Dette blir en slitsom høst...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg savnet litt info underveis i øret slik jeg får med Runke per, men ellers er Strava mye bedre.

C

Cyber

Gjest
    Er denne Euro Cyclist-fyren amerikaner eller?
    Garantert.

Jeg lovte ny pers på dørstokkmila. I går begynte det å løsne med en tur på 86 km i med start i styrtregn. Det lettet litt siste mila, men så klissblaut har jeg ikke vært så lenge på flere år. Jeg kom forresten rundt på snaue tre timer, alene. Vi snakker 'the gradual return of legs' selv om snittpuls på 157 er klassisk lapskaustrening.

En litt sur oppdagelse: Vaskelapp som sier 'may contain surplus dye, wash separately', høljeregn, og hvit sadel er ikke en god kombinasjon. Hvitt er lekkert. Grått er ikke.
    Pulsen går nok ned etter noen flere turer vel:) Kjipern med sadelen da...jeg fikk en asfaltflekk på mine nye, blanke og hvite sko i går, vil ikke av uansett hva jeg gjør. Tippex neste hehe.
    Kjøper aldri hvite sko. :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.177
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er du ikke landeveiisyklist, cyber? ;)

Når klubbdrakten får hvile: Hvite sko og Assostøy i whitePanther, men alltid helsorte benklær. Har akkurat bestilt meg en slik jakke:

habu_weiss.jpg

iJ.HaBu5 heter den; Snart høst, eller earlyWinter som det heter på Assosk.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som melder seg til å lære Gunn-Rita å fikse et punktert hjul. Her har ikke likestillinga kommet langt....

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg syklet NM i Downhill for lenge lenge siden med hvite landeveissko. Downhillgutta lo seg skakke (men ikke etter jeg slo de fleste av dem hehe)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn