Gummihammer, ev. gummihammer og 5-56?På min Bianchi Reparto Corse Mega XL EV2 har setepinnen (Campa Record i karbon) satt seg noe aldeles forferdelig fast!
Noen lure knep?
Vondt i dag etter en tur på fredag? Oj.Ut å trå noen timer nå. Fremdeles vondt i rassen etter turen Fredags kveld.. Noen gode råd der?
Her må ein sjå på kvart einskilde høve.Og hvordan utvikles et sykkelsete ? Prøving og feiling eller vitenskapelig og anatomisk?
Det at man har setet for høyt er ofte en årsak til vondt der bak.Ut å trå noen timer nå. Fremdeles vondt i rassen etter turen Fredags kveld.. Noen gode råd der?
Og hvordan utvikles et sykkelsete ? Prøving og feiling eller vitenskapelig og anatomisk?
Takk for tipset, det var jo en noget større omvei, men skal prøves en gang!nb, personlig synes jeg Østensjøvannet - Skullerud og den siden av E6 er litt kje og trafikkert. Hvis du skal ta en fin omvei hjem fra jobb hadde jeg syklet Ingierstrandveien - Svartskog - Gamle Mossevei og så Herregårdsveien opp på vei tilbake.
Jeg blir alltid glad når jeg ser syklister. Det er det ikke alltid jeg gjør når de er kledd i svart.Hehe, frodes00. Sa Calobra var bare et fint bilde. Ikke noe tilsvar til Fidelio.
Jeg var såpass tung i beina da jeg kjørte Sa Calobra i fjor at 34x26 var nnnngh! i det bratte serpentinerpartiet 2-1 km fra toppen. Det er sånn det kan gå når man samler kilometer og høydemeter. Lang dag.
Nå blir xerxes glad, rh. Hvit trøye og greier.
Col de Sarenne igjen (med tandem...). Ze Panzerwagen liker den ikke.
Vis vedlegget 203224
Liker den sykkelen. Ser ut som et skikkelig arbeidsredskap!Ble 3,5mil grustur på cyclocrossen igår kveld. Med nye Mt55 hjul, fungerte greit men kunne såklart vært lettere. Dog er det vel skivebremsene som står for mesteparten av vekten. Og ramma såklart. Moro med offline GPS app, Mytrails og openstreetmap bikemap. Trengte det for å finne ruten jeg skulle oppsøke.
Ps: Har allerede fått pes fra min bror for altfor mye drikkevarer på turen.
Veldig fin tur det der, med lite trafikk selv i rushtiden.Takk for tipset, det var jo en noget større omvei, men skal prøves en gang!nb, personlig synes jeg Østensjøvannet - Skullerud og den siden av E6 er litt kje og trafikkert. Hvis du skal ta en fin omvei hjem fra jobb hadde jeg syklet Ingierstrandveien - Svartskog - Gamle Mossevei og så Herregårdsveien opp på vei tilbake.
For tiden har jeg to sett gode carbonhjul av samme merke (Reynolds 32), et i clincherversjon (Vredestein Fortezza Slick, Shcwalbe Ultremo m latex slange) og et i tubular (Schwalbe Ultremo). Alle i 23 mm. Ærlig talt, forskjellen mellom dem er ikke stor. Jeg vil faktisk vedde noen kr på at du ikke vil merke forskjell. Jeg har kjørt begge varianter på god asfalt (Italia, Spania) og norsk (både god og "vanlig" asfalt ødelagt av vinterpigger), og vil egentlig si at begge er helt supre og like gode.Jeg må teste ut ulike landeveisdekk en gang. Det som skrives om følelsen av ulike dekk er foreløpig helt fremmed for meg, og lar seg neppe beskrive på meningsfylt vis.
Jeg vil påstå at du kan med stor ro montere 23 slangen i 25 dekk. Forskjellen er hårfin, om den er der i det hele tatt. Hadde du montert 23 slangen på en hybrid med 37 eller høyere profil derimot så ville jeg ikke syklet så veldig langt på detKjøpte et par GP4000s 25mm for litt siden. I helga ble et montert bak med nyinnkjøpt slange, sammen med et annet i 23 mm foran. Kom til å tenke på at reserveslangen veska var 18/23 mm, men når jeg sjekker mot 18/25 som jeg har kjøpt både tom og men litt luft i slangen ser de veldig like ut, om det er noen forskjell overhode?? Har det noe å si om man bruker en slage for 18/23 slange i et dekk på 25mm eller for den saks skyld en 18/25 slange i 23mm. Er det kanskje samme slagen ?
Interessant synspunkt. Selv legger jeg meg gjerne bak en annen hvis farten er OK (uten å spørre), og andre legger seg ofte bak meg (uten å spørre). Dette er jo særlig aktuelt hvis det går med en viss fart. Antar at en faktor her er om man sykler i en klubb eller ikke.Mer graverende er antall syklister som synes det er helt ok å legge seg på hjul uten å spørre først. Dette er ikke bra. For det første bryter det litt med normal høflighet, for ikke å snakke om sykkelkutyme, og det er dessuten en sikkerhetsrisiko når man har en uerfaren syklist kliss på bakhjulet uten at man vet om det. Ble rene intervalløkten fordi man må riste av seg disse hersens nysyklistene som tror de er på skitur. Siste var en kar i full Rye-gettup som klamret seg til bakhjulet mitt selv om jeg gav på for å sende et lite signal om at jeg ikke ville ha den stygge drakten hans bak meg. Måtte legge inn 53-11 og banke bortover flata for å få ham til å slippe. Gid altså.