|
Hehe... men er det ikke et potensielt problem når du fester sykkelen på biltaket?Har dere glemt å file av advokattappene på gaffelen
Advokattappene er borte. Det har forresten aldri vært noen på bakgaffelen. Men....Hva er problemet med å ta av hjul? Har dere glemt å file av advokattappene på gaffelen, og har dere ikke en slik bakaksling med trinse og hurtigkopling til transport og vedlikehold å sette inn i stedet for bakhjulet?
Ikke større enn når man bomber ned fra høyt oppi Vangsåsen mens man prøver å holde hjulet til Fidelio, den gærningen, på asfalt så vinterødelagt at grus hadde vært å foretrekke. En skikkelig hurtigkopling gjør jobben godt nok.Hehe... men er det ikke et potensielt problem når du fester sykkelen på biltaket?Har dere glemt å file av advokattappene på gaffelen
White spirit - rimelig sikkert på lakk med mer.Morn.
Har dratt av noen stygge klistremerker som satt på felgene, men da sitter det også noe limrester igjen på dem...
Noen tips til hva som er brukanes for å fjerne slike limrester?
Hm, du trenger ikke senke hjulet ned i white spirit - det holder med litt på en filleDumt spørsmål, muligens, men dekkene må av under denne limfjerningsoperasjonen?
Ja, hvem skulle trodd det, xerxes?....
Ellers er jeg rett og slett uenig med deg, Ekorre. Dette er ikke en god løsning. Det er en småfrekk tilsnikelse å kalle det verktøyløst når det eneste egnede gjenstanden for å lette på fjæra er en skrutrekker. På forhjulet er alt hunky dory. Men bak? Man må altså smette skrutrekkeren under fra utsiden og presse den framover. Hva har vi der? Setestaget! Jeg måtte ta av bakhjulet og klemme sammen bremsen for å få løsnet fjæra uhindret. Det blir fort for få hender når man skal klemme kaliperne sammen, løsne fjæra, og presse klossen bakover. Det er en dårlig løsning, enkelt og greit. Det er dessuten et ganske typisk eksempel på en blunder som Shimano aldri ville gjort.
Nå får jeg kjeft, nå...![]()
Supert, takk. Er skivebremser så ikke noe problem i så måteHm, du trenger ikke senke hjulet ned i white spirit - det holder med litt på en filleDumt spørsmål, muligens, men dekkene må av under denne limfjerningsoperasjonen?Husk dog at filler med løsemiddel kan selvantenne så få den ut av huset etter bruk..
Som Valention sier kan man dra over med en fille med litt aceton/bremserens, spesielt hvis man har kommet bort på det bremseklossene tar, men vær forsiktig så actonen ikke tar lakken
Nåja... Tror det begynner å hjelpe med en sykkel ned, på to er jeg nesten nede i syklistklassen, på tre er jeg nede i sultkatastrofevekt.Skulle akkurat til å nevne det- det går jo tre sykler på den vomma!
Blå isopropanol er også er tips. Legger ikke igjen noe. Kjøpes på malingsbutikker.Morn.
Har dratt av noen stygge klistremerker som satt på felgene, men da sitter det også noe limrester igjen på dem...
Noen tips til hva som er brukanes for å fjerne slike limrester?
Sikkert smartere med fiskesnelle der, jeg bruker den som gir.
Ved nærmere ettertanke så viser det seg at jeg faktisk fortjener en slik ...Da kan jeg endelig rapportere om (tilsynelatende) vellykket liming av pariserdekk.
Vis vedlegget 206034
Har du lagt den i handlekurven i en dertil egnet nettbutikk?Ved nærmere ettertanke så viser det seg at jeg faktisk fortjener en slik ...Da kan jeg endelig rapportere om (tilsynelatende) vellykket liming av pariserdekk.
Vis vedlegget 206034