Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.036
    Sted
    Holmestrand
    Jeg hadde en sykkel med splunkny Ultegra på Mallorca i fjor. Den giret forsåvidt greit, tenkte ikke noe over det. Ergonomisk var gruppen på den annen side sterkt begrenset.
    Jeg tenkte heller ikke over det der og da, men da jeg kom ut på egen sykkel så stusset jeg.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.036
    Sted
    Holmestrand
    Wire og strømper er alfa omega for presis giring. Ville byttet dette før jeg eventuellt oppgraderte.

Durace med dårlige\slitte\rustne\trege wirer vil fungere dårligere enn Sora med gode...

Men såklart vil flere års slitasje føre til slakke i ledd på girskiftere som også kan føre til trøblete giring.
    Wirer og strømper, renhold og smøring er selvsagt avgjørende for god og korrekt funksjon. Er ikke dette på plass så fungerer ikke ting som det skal.
    Skal man sammenligne så må det være under like forhold.
    Jeg kjører 9-delt, og kan ikke noen gevinst (for meg) av å øke til 10 eller flere på kransen. Spesielt ikke når min gamle DA-gruppe fungerer så fint.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Noen av dere Osloborgere som syklet ved Nordpolen i dag tidlig? Cannondale sykkel og Rapha logo på bakenden?

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fin, men skulle hatt Elite Ciussi Inox-flaskestativer i stedet for King Cage, og Ambrosio Nemesis-felger; Slike doninger ha pariserdekk.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Enig med deg i det Valentino. Djevelen er i detaljene som de sier

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.359
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hade en fin runda i går på 130 km med 34 i snitt helt ok så tidigt på säsongen.:)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Det er rått Figge, du får komme deg på strava for litt segmentsnapping :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Opp E6 til Ullevålseter. Så ned til Lynhytta og Høyspenten Songsvann. Totalt 5 pungteringer etter at begge to hadd flatt dekk når syklene ble tatt ut av bilen. ( ? )

Våte røtter og stein var glatt med 60a gummi...

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.359
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ursäkta, ni "pung"tera väl inte de nedre regionerna? Speciellt inte 5 gånger! Det heter väl ändock punktera även på norsk?:D
    Rapport från en blåsig runda i Stockholm met mot eller sidvind men ändock ett snitt på drygt 30+, inte illa av en gubbe på snart 60?:rolleyes:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ottestad IL Sykkel Black Edition. Sykler for å vinne klubbkonkurransen på Lillehammer-Oslo.

BE-drakt og hjelm.jpg

4 timers syrefest. Glad det ikke er meg.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Ottestad IL Sykkel Black Edition. Sykler for å vinne klubbkonkurransen på Lillehammer-Oslo.

4 timers syrefest. Glad det ikke er meg.

Min storebror sykler på BOC (Blærum og Omegn Cykelkrets), de har visst samme mål...

Selv er jeg ikke i såpass form, tok en tur med min 20 måneder gamle datter som kusk idag. Blir litt ekstra trening i bakkene av sånt ;)
    Veldig billig og bra vogn som jeg kjøpte på OBS, og den er enmanns med 5-punktsele så hun har sittet som en dronning siden hun var året gammel. Dere får unnskylde SPD-pedalene, jeg venter på sykkelsko til landeveisbruk....

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt at det er mange som vil vinne. Black Edition er et stort lokomotiv for klubben vår. De drar interesse og inntekter. Kjekke folk.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Dagens:

Vått i Nordmarka gitt. Latterlig glatt. Jeg på Lunar 1, Sverre på ratroden.

Syklet fra Songsvann, opp på fremsiden av Vettakollen, så opp til Sjennungsstua. Pause.
    Ned til Sjennungen på stien og så ned til Bjordammen og videre ned stien forbi Ringerikstjern.

Vettakollen er slitsom og strevsom "feil vei".

Begynnelsen Vettakollen.

Mud bogging

Lunar 1.

Selvbetjening av hjembakt. Vi hadde med scones og primus for kaffe selv.

Ble etterhvert for tåkete til at det funket bildemessig.

Øl i dusjen funker alltid.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Utmerket, Alshus!

Jeg har aldri vært særlig glad i Merckx' berømte Molteni-trøye, men se her når en pen pike med riktig hårfarge tar den på!

tumblr_mmhbheFTUY1r3h831o1_1280.jpg

Er det ikke bedårende?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kan hun sykle da, tro?

Passo Stelvio, i forgårs. Det er to uker å smelte på. Kryss fingrene for godt vær og flinke brøytemannskaper.

stelvio.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    At the wailing wall.
    DSCN7455.jpg

Tenkte å eksperimentere litt med posisjon å hendlene, og plutselig ble opplevelsen nesten religiøs...

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Outing av Nibali som sponsor-illojal jakkebruker på Eurosport nå. Tipseren er pålogget!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det gikk troll i ord med klagemurreferansen, gitt.

Da jeg flyttet høyre hendel oppdaget jeg jaggu en bulk i styret under venstre hendel. Helt klart trykkskade fra hendelen. Ikke vet jeg hvordan jeg har fått det til. Jeg har ikke vært nede. Jeg har hele veien dratt til skruene med momentnøkkel og i samsvar med bruksanvisningen til Campa. Jeg har lett etter bruksanvisning til Dedastyret på nett, og egentlig ikke sett noen indikasjoner på at de har en lavere grense for moment enn Campa, eller at det er noen begrensninger for hvor man kan plassere hendlene (bulken sitter akkurat i overkant av den ruglete lakken som er lagt på for friksjon).

Det var bare to ting jeg kunne gjøre, banne og bestille nytt styre. Aluminium denne gangen (zero 100).

Godt jeg i det minste har en sykkel til, så jeg kan ta meg en tur eller to mens jeg venter.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hvor mye dro du til med da? er maks 5.5 Nm på mitt 3T.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Husker ikke. Jeg forholdt meg til Campas anvisninger, i mangel på noen info fra Deda. Mulig jeg har oversett noe, men jeg har lett på nytt etter info på hjemmesidene til Deda. Det står noe om tempobøyler og tempostyrer, og om stem, men ikke om hendler. Derfor har jeg bare forholdt meg til Campa.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror det er riktig å bruke samme momentspesifikasjon på hendler som på tempobøyle, Zomby.

I all skamløshet:
    Landevei: 10 hjemmeseirende i Giroen
    Det høres ganske fornuftig ut med samme moment på hendler og tempobøyle. Nå har jeg repetert litt for meg selv, og sjekket 'manualen på alt' på dedaelementi.com (jeg klarer ikke å finne en egen manual på Presastyret). Deda sier 8Nm (på tempobøylene) Campa sier 10Nm (på hendlene). Reklamasjon er det sikkert bare å drite i. Fair enough at jeg har dratt til mer enn spec. i så fall, men overraskende at et såpass lite avvik skulle gi kollaps. Lurer nesten på om momentnøkkelen er ute og kjører? Men nytt og praktisk talt ubrukt Kamasaverktøy skulle vel være til å stole på? Jaja. Bedre med litt banning hjemme i stua enn å stupe i asfalten på et upassende tidspunkt.

Knalltrivelig lesestoff du produserer også. Bare å fortsette å plugge det her inne. :)

Sist redigert av en moderator:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Valentino : Leser med glede artiklene dine på Landevei.no . gode saker :)

Zomby : Er du heldig kan du bruke 17. mai til å lime tubular ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    :D Må nok stå til strekking på nasjonaldagen, er jeg redd.

Fant akkurat estimert leveringstid på UPS. De sier 16. i løpet av dagen, og jeg har arbeidshelg (sen fredag-12 timer lørdag-12 timer søndag- sen mandag, temmelig kompakt økt). Nytt styre gikk i posten fra Skoppum i går. Kanskje jeg klarer å klemme litt aktivitet mellom 12-timersvaktene og er på veien med alt i starten av neste uke.

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Trodde et kort øyeblikk at det var et valentinsk Eroicaprosjekt på gang..

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjenner jeg får et fnugg av dårlig samvittighet hver gang jeg ser gammel Campagnalo.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn