Rimelig Fulcrum støyer noe helt forferdelig, hvis man liker høy lyd fra navet er det sikkert ok men hvis man vil ha et diskret alternativ er f. eks Shimano RS10 temmelig stille.
Ikke kom og si at du ikke liker lyden av Campagnolofrihjul!Rimelig Fulcrum støyer noe helt forferdelig, hvis man liker høy lyd fra navet er det sikkert ok men hvis man vil ha et diskret alternativ er f. eks Shimano RS10 temmelig stille.
Et plagg jeg benytter mye er supertrøye med vindtett front. Ski, sykkel, løping eller en vanlig fjelltur fungerer den veldig bra. Velg en uten høy hals, kan kombineres med løs hals ved behov.Hvilken bekledning anbefaler dere til lettere treningsturer til en fersking? Har en Gore Phaontom Jacket som fungerer meget bra som "sykle til jobb jakke" men den ble litt for varm selv på en liten tur. Prøvde i kveld med en kortermet sykkeltrøye og en helt tynn vindjakke som virket for tett, ble litt kaldt på armene og ble veldig svett under vindjakken. Ser at Assos har en langermet trøye (Intermediate Evo) med vindtett front, eller har jeg lurt på en litt tykkere vindjakke som puster bedre?
(Kortermet er ikke aktuelt, da jeg har klær som dekker behovet de 3 dagene det er såpass varmet her )
Shimanohjulene er omtrent like sexy som Per Borten i underbuksa dog. Livet er for kort til kjøre på Per Borten-hjul altså.Jeg sier bare det at jeg har syklet sammen med en klubbkompis som har R7 og sammenlignet med mitt Ultegra frinav så bråker R7 mye.
Skal man sammenligne Fulcrum med Shimano så er det vel RS20 det er mest rettferdig å sammenligne med R7 og da er vekta ganske lik og forskjellen er i Shimano sin favør.
Brukte slike ofte før i tiden, men har kommet til at det er lurere å ha membranen ytterst. Har fremdeles en kortermet av slaget som jeg bruker på ritt når temperaturen er under 20 grader. Da med en sypertynn og stram som faen aerodynamisk klubbtrøye over og armvarmere om nødvendig.Et plagg jeg benytter mye er supertrøye med vindtett front.
Du impliserer at Colnago-rammen er anonym og vanskelig å oppdage etter litt ommøblering. Kanskje... Men det ville nok ikke funket med en Evo!Hvis du ommøblerer soverommet mens hun er borte vil hun ikke se den.
Evo nå til kr.999,- og s7 til kr.2399,-, tror jeg går for Evo om jeg går for langermet trøye vs jakke.[QUOTE
@Minutten: Intermediatejakka til Assos er genial. Stoff som en kortermet trøye på sider, rygg og under ermene, litt lunere stoff på skuldre og overside ermer, og vindtett/vannavvisende front. En til alt, kan man nesten si. Assos sier 14 til 22 grader (jeg sier 12-20), og du kan fint tyne den lavere med en kraftigere undertrøye, eller snope deg en Assos Habu-jakke til temperaturer under 10-12 grader (Have a good ride, hehe).
IntermediateEvo-modellen er på vei ut. Begynner å bli utplukket rundt omkring. Den nye heter Intermediate_S7.
Begge prisene var hos sykkelzentrum i Sandnes.Det var en hysterisk pris på S7, Minutten. Ca. 1750 i nettbutikkene, men 999 for en Evo er kjekt.
Er ikke Castelli Gabba mest for de gråvåte dagene, Ekorre?
Gabba er vel først og fremst beregnet for de gråvåte dagene, men fungerer veldig bra om det ikke er for varmt. Gabba jakke har ventilasjon på mage/bryst, men det har ikke den kortermede. Jeg kommer nok til å ha kortermet Gabba under drakta på Lillehammer-Oslo.Det var en hysterisk pris på S7, Minutten. Ca. 1750 i nettbutikkene, men 999 for en Evo er kjekt.
Er ikke Castelli Gabba mest for de gråvåte dagene, Ekorre?
Så fint at det hjelper å mase.Da har jeg hentet nye hjul. Dom är hur snygga som helst, hvite nav og greier. Note to self, forresten. Neste gang du bestiller fra cyclecomponents, gi melding om foretrukket utleveringssted for tollpost/mypack, ellers kan du ende opp med en drøy omvei. Ta også med en hjulbag neste gang du frakter hjul, de pappeskene er digre og uhåndterlige.
Fikk også en ny trøye:
Vis vedlegget 204307
Fin! Og trafikksikker.