Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Til tross for hittil største protest fra stilpolitiet så har jeg bestilt meg en sky drakt på ebay... 280kr bib og skjorte, sendt i to pakker så jeg unngår toll. Veldig spent på hva som dukker opp, noen med erfaring?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Til tross for hittil største protest fra stilpolitiet så har jeg bestilt meg en sky drakt på ebay... 280kr bib og skjorte, sendt i to pakker så jeg unngår toll. Veldig spent på hva som dukker opp, noen med erfaring?
    Hvorfor? HVORFOR?!? Herre min hatt mann. Hva blir det neste, damebanditter?

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Men det er jo så billig! :p og i det minste tok jeg ikke ferrari-drakten med pinarello merker... En sort sky med litt blått på...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Man må ikke kjøpe alt som er billig da. Havenisser er sikkert kjempebillig, men man bør styre unna lell.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Jaja, jeg får kjøpe noe skikkelig utstyr senere og høste kred fra en anonym masse på internett som jeg mest sannsynlig aldri kommer til å møte i virkeligheten og føle dens arge blikk på mitt ukorrekte antrekk :) Og mens jeg nå er igang med å kaste brannfakler, jeg så noen billige carbonrammer på ebay. Er de livsfarlige?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Billigcrab0nrammene fra Kina som selges på eBay er stort sett helt ok tror jeg, det er en haug med folk som har bygget opp gode sykler med dem. Velobuild er siden å besøke, og de har et forum med mye nyttig info.

Den hotteste rammen fra Kina for tiden er FM-066 SL, er en lang tråde om den på weightweenies.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kunne vært verre, toillball. Kunne vært Rosenborgskjerf. Tror faktisk heller jeg vil fryse på meg lungebetennelse enn å bli sett med fotballsupporterutstyr rundt halsen. :cool:

Ellers har jeg snurra litt på bosset på R5. Det har nok kommet en revisjon siden sist Anonym lyttet til det, mye stillere enn mitt gamle Mavicboss.

Sist redigert av en moderator:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg opplevde at forhjulet mitt skled da jeg syklet til jobb på mandag og var hos legen på tirsdag så sykkelsesongen min er på hold, har fått paracetamol og ibuprofen til bruk på dagtid (i mitt yrke er juni høysesong så jeg har ikke samvittighet til sykemelding) og Paralgin Forte til kveldsbruk når jeg ikke trenger å være skjerpet.

Bra at det ikke støyer så mye med dagens R5, det er ikke sikkert han klubbkompisen min har noe fett i bosset så min erfaring er ikke nødvendigvis helt representativ heller.

Men noen nav skal bråke også, jeg er veldig glad i lyden fra mitt Hope nav på mtb'en.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    God bedring Anonym! Kjedelig med slike asfaltmøter.

Angående bråkete nav hadde jeg et sett zipp 303 på Gran Canaria, det hørtes ut over halve øya når man coasta.

frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    Angående bråkete nav hadde jeg et sett zipp 303 på Gran Canaria, det hørtes ut over halve øya når man coasta.
    Zipp nav er supre og bråker bare når de er "tørre" (eier har ikke giddet å rengjørfe og smøre).

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Få den helvetes hjelmen lenger ned din afrikanske leptosome neofytt. Kan jo ikke se på Touren i år hvis man må stirre på det der hver bidige dag.

www.nettavisen.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Mulig det frodes00 men eksemplaret jeg fikk av freemotion bråkte noe inn i granskauen.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Jeg antar at dette ikke er fra Rapha, men en kopi fra Kina. Jeg bestilte en billig sykkeltrøye fra Kina for et par år siden og ble svært skuffet. Den så bra ut, bortsett fra at størrelsen var helt håpløs, men stoffet var klammere enn plast. Den gikk raskt i søpla.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Frodes00 : Jau, hadde sikkert hjulpet det, men ikke det første man gjør når man plukker opp leiesykkel ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ah, lyden fra et 36-tenners DT Swiss-frihjul smurt med symaskinolje! ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, ja. Batmobileassosiasjonen burde jo ha kommet til meg, men den gjorde ikke det før din påpekning. Alderen tynger...

berges.jpg

Slik ser det ut på veien til Col du Tourmalet nå. Det flys inn mat, vann og medisiner med helikopter til området.

Sist redigert:

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Kunne vært verre, toillball. Kunne vært Rosenborgskjerf. Tror faktisk heller jeg vil fryse på meg lungebetennelse enn å bli sett med fotballsupporterutstyr rundt halsen. :cool:

Ellers har jeg snurra litt på bosset på R5. Det har nok kommet en revisjon siden sist Anonym lyttet til det, mye stillere enn mitt gamle Mavicboss.
    Den absolutt billigste reperasjonen av ksyrium-hjulet ditt (eller var det aksium?) er å gjøre slik jeg nettopp gjorde med et gammelt ksyrium bakhjul jeg hadde liggende med 4 manglende eiker. Ta 4 eiker fra et hybrid bakhjul av ca samme lengde, rett ut hodene med en tang og monter.... Litt "høkkert" men vil nok fungere adekvat. Gjorde det samme på FSA rd600 forhjulet mitt og det gikk fint.
    Man mister aero-effekten da :rolleyes:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe.

Føler at vi trenger dette bildet for å komme tilbake i stilen her:

anquetil.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Herlig bilde.
    Kontrer med dette. Ordet stil kan vel ikke brukes men artig er det.

marco bici.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hadde forøvrig første tur med glatte ben idag. Noe som førte til at jeg stjal en KOM fra Fidelio :p Skulle barbert for lenge siden!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Han mangler bare fasanen, sjampisen og kvinnen! Jeg noterer meg for øvrig at han har gifteringen på høyre hånd; det er vanlig å ha den på venstre i Frankrike. Mon tro om de kjører høyre i Normandie? Dette må undersøkes.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hadde forøvrig første tur med glatte ben idag. Noe som førte til at jeg stjal en KOM fra Fidelio :p Skulle barbert for lenge siden!
    Fru Ekorre reiser utenlands, Hr. Ekorre øyner en mulighet til å barbere bena. Smooth operator altså. Bokstavelig talt hehe.

Mer smokes!

raleigh-smoke.jpg

q45.jpg

bobet_schotte_1948_smoke.jpg

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hm. Jeg lurer så vidt på å begynne med det der jeg og - altså glate ben, ikke KOMs. Det vil være litt "out of character", men man spriker vel godt i ulike retninger uansett, stilmessig, i den grad man har noen stil, og ellers. Raggete ben under korte tights er uansett uestetisk. Og det vokser jo ut igjen, om man skulle synes det blir i overkant glatt. Det blir vel kanskje med tanken, jaja.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Viktig å benytte muligheten vet du Fidelio :p Får hun heller bli oppgitt når hun kommer tilbake.

Totte : Følte også det var litt "out of character" men etter en tur i asfalten tidligere denne måneden ble valget litt enklere. Og som du sier gror det jo ut igjen om man skulle synes det er altfor galt.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det beste på det siste der er de bak. Skikkelig likt!

totte, bare å få det av, du kommer garantert ikke til å angre. Hvis det finnes en Fru totte, kan det være lurt å rappe ladyshave-høvelen hennes, de for damer er mye bedre til legger enn mannehøvler.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    I en ikke så fjern fortid var tanken på at jeg skulle barbere bena med Ladyshave etter gruppepress på Internett meg fremmed.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Jeg barberte leggene etter gruppepress sist helg og føler meg nå som en thailandsk ladyboy. Skjemmes i shorts og gleder meg til håret gror tilbake...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg barberte leggene etter gruppepress sist helg og føler meg nå som en thailandsk ladyboy. Skjemmes i shorts og gleder meg til håret gror tilbake...
    Man skal da aldri gå i shorts! Det er antrekk for seksåringer. Luftige linbukser, helst commando, er å foretrekke om sommeren.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.036
    Sted
    Holmestrand
    Barberte legger er noe man har, ikke noe man snakker om.

Hva shorts angår: Jeg går i shorts fra en eller annen gang etter påske til straks før snøen kommer. Hvis noen skulle komme i skade for å ta meg for en 6-åring tilskriver jeg det vedkommendes sviktende vurderingsevne, noe jeg ikke ofrer et sekunds oppmerksomhet.
    Akkurat som jeg er mann nok til å sitte å tisse, er jeg også mann nok til å gå i shorts når som helst.
    :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn