Fidelio
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 23.11.2008
- Antall liker
- 672
Du må jo ha to hjulsett til Oltre'n da
Tre, mener du?Du må jo ha to hjulsett til Oltre'n da
Kamera foran og bak på alle syklene - nå!Dette her er severdig, mildt sagt:
[video=youtube;aeCRnFq_9Lo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aeCRnFq_9Lo[/video]
Løsningen er vel bredere dekk med mykere gummi ved lavere lufttrykk. Pavé, Veloflex Arenberg/Roubaix, og denslags. FMB Roubaix i silkeversjon blir sikkert bra også hehe.Angående dekk: Veiene rundt Vestlandsbasen min har mest asfalt av den grove sorten, som også er så slitt og erodert at det i store partier er som å kjøre på et uregelmessig vaskebrett, eller som på de kortbølgete humpene grusveier tidvis/stedvis har. En ting er at det ikke er det mest komfortable, men verre er at det ikke ruller spesielt godt. Vil f.eks. bredere dekk med lavere trykk kunne gi lettere trilling? Roubaix-rammen har nok plass til 28mm, kanskje tom 30mm.
Sykler med monterte kameraer og direkte sending ville vært utrolig interessant. Noen betraktninger om dette finnes her, ting tyder altså på at dette ikke er uproblematisk i praksis.Kamera foran og bak på alle syklene - nå!Dette her er severdig, mildt sagt:
[video=youtube;aeCRnFq_9Lo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aeCRnFq_9Lo[/video]
Såklart. Ett kvalmdyrt crab0n-sett, ett for røft underlag pålimt ballonger, og ett slangesett som man ikke bruker så mye. Personlig kjører jeg nesten hele tiden på det med ballongdekk, men er jo greit å dra frem penhjula ved spesielle anledninger.Tre, mener du?Du må jo ha to hjulsett til Oltre'n da
Den hadde vært finere med lavere profil på hjulene og en komplett Athena gruppe (siste pene Campa gruppe, de dyrere ser vulgære ut).Føkk ja. Har sett den på ww. Eneste feilen han har gjort er å sette på Clavicula. Hadde vært fetere med SR (uten rødt på). Men det er jo eksotisk da.
Jeg vet. Reine Shimanoen...Men Athena kan jo ikke gire ordentlig!
Den sista bilden var riktigt COOL.Men Athena kan jo ikke gire ordentlig!
--
To bilder til fra søndag:
Vis vedlegget 261600
Jeg fotograferer tre utspytta ryttere og Landevei og Økerns Henrik Astrup.
Vis vedlegget 261601
Astrup fotograferer sykkelritt med mobilkamera.
--
@totte Kjør på med fete dekk. De trenger ikke være forsterkede, egentlig, så om du kan finne f.eks GP4000s, Schwalbe 1 eller Corsa CX i 28 mm er det bare å smeise dem på.
Hvis du vil ha noe hjertet banker for: Kikk rundt på nettet og finn ut hva du synes er sexy. Hvis du vil ha noe som funker og ikke bryr deg om at hjertet skal banke, er svaret enkelt: Det meste nå til dags er bra. Pass bare på at du får en geometri som passer deg. Og husk at det finnes flere produsenter enn Canyon, Cannondale, Spez og Trek.Solgte terrengsykkelen min (Nakamura grade 7.0) på søndag og har så vidt begynt å titte på landeveissykler. Er det noen som har noen tips?
Så jeg på en Diamant Pinnacle R2, er den grei?
Takk for svar! Skal gå for noe holdbart med en ramme som passer, så nå er det ut å prøve! Nå er budsjettet litt mindre siden jeg valgte å følge hjertet angående ny stisykkel.Hvis du vil ha noe hjertet banker for: Kikk rundt på nettet og finn ut hva du synes er sexy. Hvis du vil ha noe som funker og ikke bryr deg om at hjertet skal banke, er svaret enkelt: Det meste nå til dags er bra. Pass bare på at du får en geometri som passer deg. Og husk at det finnes flere produsenter enn Canyon, Cannondale, Spez og Trek.Solgte terrengsykkelen min (Nakamura grade 7.0) på søndag og har så vidt begynt å titte på landeveissykler. Er det noen som har noen tips?
Så jeg på en Diamant Pinnacle R2, er den grei?
CAAD har jo tidligere vært nøytral sykkel i Tour de France og med identisk geometri som Supersix er den kapabel til det aller meste.CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.
Som jeg skrev, tenk så mange kule rammer som finnes! Alle sykler jo rundt på disse sportsbutikkjedemerkene.
Tror jeg kommer til å kjøpe meg en CAAD10 i løpet av sommeren selv. Etter å ha syklet på diverse leiesykler på turer i utlandet har jeg funnet ut at jeg opplever liten forskjell på gode og billige og veldig dyre sykler. Har leid alt fra småkjipe Merida komfortracere med 105-gruppe til Cannondale Supersix EX med SRAM Red og så lenge ramma passer og sete/styrehøyde er ok så opplever jeg liten forskjell.CAAD har jo tidligere vært nøytral sykkel i Tour de France og med identisk geometri som Supersix er den kapabel til det aller meste.CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.
Som jeg skrev, tenk så mange kule rammer som finnes! Alle sykler jo rundt på disse sportsbutikkjedemerkene.
Hva som er kult er et åpent spørsmål, er det kult å sponse DiLuca etter dopingavsløringen for eksempel? Eller er det kult å sykle på en "aero" landeveissykkel som Noah, Venge eller Foil med en stor stabel med spacere under styret?
Det han sa!CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.
Cyfacen så usedvanlig lekker ut, men: For rammesett finner jeg at "Prices start at £1799", som er det dobbelte av en komplett CAAD10.Hvis man vil ha en aluramme hadde jeg mye heller gått for Cyfacs sykt lekre Nerv DS2 eller min egen (..). Begge er laget i Europa og har verdens lekreste skjøter.