Svært kloke ord! Var så heldig at jeg var hjemme med han fra han ble født til han var 1,5 år og begynte i barnehagen. Nå har jeg han +50% av tiden og vi er sjelden i barnehagen før kl 9.30. Vi tar oss tid til å leke, lese bøker, høre på musikk, spille gitar, bade og lage varmmat. Til barnehagen sykler han selvfølgelig selv på en sykkel uten pedaler, dette gjelder også gjennom hele vinteren. Så tar vi oss tid til å utforske alt spennende på veien. F.eks sykle i skateparken og stoppe 15 min for å se på en gravemaskin. Jeg vet at mange foreldre ikke leker med barnet sitt 10 minutter hver dag og tror jeg får tilbake igjen det jeg investerer. Når man ligger på dødsleiet er det ikke antall overtidstimer på jobben som betyr noe, men de gode opplevelsene.Etter smilet å dømme; vel anvendt tid!Har også vært på tur med sykkelvogn. Ble 41 km med en stopp for å mate hestene. Fikk følge av en fra sykkelklubben halvveis, så avsluttet med en time tempo.Har kuttet ut for å slippe den slags problemer.
Har hatcomputert en kjempetur i dag på grus og asfalt med henger på slep. 25 km på 3 timer med x antall seigmennpauser, gårdsbesøk og sett på koppelam, kafebesøk med vaffel og kaffe.
Vis vedlegget 317571
Pass på denne tiden. Plutselig har de flyttet hjemmefra og lurer på hvordan de skal bli kvitt sølvkre på badet.
...og hvis det er feil med gode bremser, hvorfor er det greit hvis man "stiller med crosser, mtb eller hybrid"?Hvorfor er det ikke lov å ha gode bremser?
Jeg kjøpte Buzzrack stativ til hengerfeste som jeg synes fungerer bra.kanskje litt utenfor dette,men med så mange erfarne sykkefolk, tillateter jeg meg å prøve.
trenger bakluke montert sykkelstativ til en toyota iq, er ikke veldig ofte det skal henge sykkel på men av og til. noen andre stativ enn thule raceway 991 som er å anbefale? gjerne billigere.
Ikke du vel?
Mener du fysiske eller psykiske mén? Liker egentlig ikke å sykle den type ritt, men ble spurt pent av en kompis om jeg ville kjøre hjelperytter og dra ham hele veien hehe Måtte sykle svært treeeegt i alt som hadde den minste helling oppover, men på flatene hang han med fint.Noen som har syklet Enebakk Rundt i dag (og kommet fra det uten men)?
En uke treningsfri for å samle krefter?166km tilbakelagt i dag. Beina er sure og tunge i år. Tåler nogenlunde godt å ligge høyt i puls ganske lenge, men blir ingen fart av det.
Hva gjør jeg galt? Noen tips. Mer intervall, mindre intervall, flere og roligere langturer???
Kanskje velge litt lettere gir ein periode+ta rolige turer heilt uten melkesyre,som du såklart veit,kunsten å holde igjen166km tilbakelagt i dag. Beina er sure og tunge i år. Tåler nogenlunde godt å ligge høyt i puls ganske lenge, men blir ingen fart av det.
Hva gjør jeg galt? Noen tips. Mer intervall, mindre intervall, flere og roligere langturer???
Mistenker at det jeg ofte gjør feil er at intervall øktene blir for lange. Forrige torsdag f.eks, med drøye 20km oppvarming, så 3x12min bakkeintervall (85% - 87% - 90%) etterfulgt av 20km lagtempo (4 karer, 30 sek all out hver i front)Det kommer vel litt an på grunnform og ambisjonsnivå og slikt, men jeg får i alle fall mye ut av én til to korte og ganske harde turer i uken, type under én time med høy puls og terreng som gir litt naturlig intervall, og så kjøre langturene på veldig lav intensitet. Så lite lapskaustrening som mulig. Problemet er jo at lapskaus ofte er moro da Og så skøyte på ski om vinteren, helt genial sykkeltrening (i motsetning til klassisk).
80 km betyr over 2 timer. Kan vanskelig se at det kan være en veldig fokusert intervalløkt? Det havner vel mer i området lapskaus, betasuppe, trøndersodd eller noe slikt?Mistenker at det jeg ofte gjør feil er at intervall øktene blir for lange. Forrige torsdag f.eks, med drøye 20km oppvarming, så 3x12min bakkeintervall (85% - 87% - 90%) etterfulgt av 20km lagtempo (4 karer, 30 sek all out hver i front)Det kommer vel litt an på grunnform og ambisjonsnivå og slikt, men jeg får i alle fall mye ut av én til to korte og ganske harde turer i uken, type under én time med høy puls og terreng som gir litt naturlig intervall, og så kjøre langturene på veldig lav intensitet. Så lite lapskaustrening som mulig. Problemet er jo at lapskaus ofte er moro da Og så skøyte på ski om vinteren, helt genial sykkeltrening (i motsetning til klassisk).
Totalt nesten 80km før jeg var hjemme.
Alle treningene, også de med intervalløkter, havner på 2 timer minimum. Og langturene er jeg smertelig klar over at blir for harde.
Prøver meg på en uke med rolig sone 2 i 2 timer i morgen, Kort 4x4 intervall økt på torsdag, og så får jeg se hvor rolig jeg klarer å ha langturen på søndag. Generalprøve nr 1 før CLST, så tviler på at sone 1 blir særlig gjeldende :/
Sykkelvogn og denslags er overstått for lenge siden, og enhver sykkeltur er verdifull nok trening.Tung sykkel = bedre trening
Heng gjerne på en sykkelvogn for enda mer vekt og større luftmotstand!
Riktig - utstyret skal være moro å bruke, ellers blir det smått med trening.Sykkelvogn og denslags er overstått for lenge siden, og enhver sykkeltur er verdifull nok trening.Tung sykkel = bedre trening
Heng gjerne på en sykkelvogn for enda mer vekt og større luftmotstand!
Men jeg kjenner at når jeg har syklet på hybridsykkel under 9kg (8,7 faktisk) i 5 år er det smertelig merkbart å plutselig gå opp 4kg over natten. Har prøvd en uke, og funnet løsningen ikke godkjent. Kunne blitt en bra vintersykkel, men her må det nok handles igjen.
Ja, man blir litt bortskjemt med godt utstyr, men innrømmer at man liker det.