Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har kjennskap til Rojan Rundfahrt? Kunne tenkt meg et ekstra hjulsett til min Scale 29 og det er ingen upris hos de.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.157
    Torget vurderinger
    4
    Ser veeeldig mye mer fristende ut det der enn å sitte på kontoret frem til like før det mørkner.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.157
    Torget vurderinger
    4
    Hva gjør landeveissyklister med dekk nå i mellomsesongen ?

    Nå som temperaturen faller og det ofte er fuktig på veien synes jeg ikke Bianchi'en har samme feste som i sommer.
    Finnes det "piggfrie vinterdekk" for landeveissykler ? Jeg håper jo å få noen fine turer utover høsten også, før is & snø setter inn.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Continental 4-season eller tilsvarende er greie høstdekk.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.936
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    +1.

    Conti GP 4Season er utmerkede vår/høstdekk. De bruker samme stamme som GP4000s, men har dobbelt lag punkteringsbeskyttelse under slitebanen, ekstra beskyttelse på sideveggene, og en gummiblanding som ikke er knallhard og glatt når det er kaldt.
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Lørdagens "Tryvannskross" ble en tung affære mot slutten: både stiv, utmattet, dehydrert og sukkertom (egen feil: syklet opp til Tryvann i god tid, men glemte sekken med næring hjemme) gjorde sammen med resignasjon at rundetiden økte fra 6:09 på første til 8:54 på siste. På toppen av det hele utbrøt en liten tilskuerpike "Se på han gamlefar!" da jeg kreket meg over hindrene. Bildet i linken er heldigvis tatt tidlig i rittet (av Ola Morken).

    https://plus.google.com/app/basic/p...Dzcms/rs%3DAGLTcCOcRZEBr1W2tdNCJdre7hryN0qXrQ

    Edit: fikset bildelink
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kommer ikke til å like innlegget for bildelinken virker, totte! Rett opp.

    Ellers er GP 4season glitrende dekk, Trane. De er til og med slitesterke. Jeg har etterhvert pendlet et par hundre mil på 28mm-utgaven, og det er massevis av liv igjen i dem, jeg gjetter at jeg ikke er halvveis enda.
     
    Sist redigert av en moderator:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Av en eller annen grunn fungerte det ved andre gangs innliming - virker nå. Man kan bla seg gjennom 180+ bilder fra rittet om man ønsker, de aller fleste av langt raskere ryttere.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Nå fungerer det ikke her lenger heller, men det gjorde det for fem minutter siden. ??
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.157
    Torget vurderinger
    4
    Takk for dekkråd.

    Jeg får høre med de gutta på Sykkeleksperten om de har Conti GP 4Season til Bianchi'en.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.157
    Torget vurderinger
    4
    +1.

    Conti GP 4Season er utmerkede vår/høstdekk. De bruker samme stamme som GP4000s, men har dobbelt lag punkteringsbeskyttelse under slitebanen, ekstra beskyttelse på sideveggene, og en gummiblanding som ikke er knallhard og glatt når det er kaldt.
    Jupp, det hjalp!
    Jeg føler meg fortsatt litt Bambi når det er vått, men det ble meget bedre. ;) Enn så lenge...

    Har innsett at jeg må begynne å se etter vintersykkel for kunne holde noe kontinuitet i treningen inntil det blir skikkelig snøføre og jeg kan sette pigger på 29'ern.
    Da blir det vel en variant av cyclocross med plass til smale piggdekk og kanskje skjermer. Den kommer vel til å få juling av salt & skit uansett så helst noe som ikke koster det hvite ut av øya. Tips mottas med takk.

    Husker jeg feil, eller leste jeg et sted at DBS cx har samme ramme som Bianchi cx ?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.300
    Antall liker
    28.970
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Før er som ikke fått med det i ov&vk tråden så stillte totte opp på Super pokal Voldsløkka igår, jeg og elmer var til stede og heia på.
    totte gjorde det bra men var uheldig med dekk problemer som ødela for en bra plassering.
    DSC_2463.jpg

    Edvald sleit litt med og holde følge med teten ut i løpet.
    DSC_2485.jpg

    Morro og se på cx:)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    +1.

    Conti GP 4Season er utmerkede vår/høstdekk. De bruker samme stamme som GP4000s, men har dobbelt lag punkteringsbeskyttelse under slitebanen, ekstra beskyttelse på sideveggene, og en gummiblanding som ikke er knallhard og glatt når det er kaldt.
    Jupp, det hjalp!
    Jeg føler meg fortsatt litt Bambi når det er vått, men det ble meget bedre. ;) Enn så lenge...

    Har innsett at jeg må begynne å se etter vintersykkel for kunne holde noe kontinuitet i treningen inntil det blir skikkelig snøføre og jeg kan sette pigger på 29'ern.
    Da blir det vel en variant av cyclocross med plass til smale piggdekk og kanskje skjermer. Den kommer vel til å få juling av salt & skit uansett så helst noe som ikke koster det hvite ut av øya. Tips mottas med takk.

    Husker jeg feil, eller leste jeg et sted at DBS cx har samme ramme som Bianchi cx ?
    Jeg tror ikke det. Begge er deler av Cycleurope og har hatt mange likheter tidligere, men jeg tror ikke de er like.

    2016 Zurigo med nye Tiagra ser jo aldeles fantastisk ut, da. Tror ikke den er fjollete dyr heller. :)

    Bianchi - More than 125 years of history, international leadership

    På CX har Bianchi Zurigo med feste for skjermer og denslags, Cavaria som er en ren racer med en del år på baken, og Zolder som er en ny racer som sikkert er bra, men uvanlig lite vakker til en Bianchi å være, helt feil farge også...

    Edit: Cavaria er utgått ser det ut som.
     
    Sist redigert av en moderator:

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Dere som har snøring på velocipeder og slikt,- knærne mine har visst bestemt meg for at jeg ikke skal sykle mer. Er en 15 år gammel CyclePro Pinnacle Comp mulig å selge for penger i dagens bruktsykkelmarked?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bilde? Ellers, tipper nei. 15 år er en anstendig alder på en sykkel. Den er såpass gammel at kompatible deler begynner å bli vriene å få tak i og så videre. Den kan nok være attraktiv som en hit og dit-sykkel, med betalingsvilje deretter.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.157
    Torget vurderinger
    4
    Har innsett at jeg må begynne å se etter vintersykkel for kunne holde noe kontinuitet i treningen inntil det blir skikkelig snøføre og jeg kan sette pigger på 29'ern.
    Da blir det vel en variant av cyclocross med plass til smale piggdekk og kanskje skjermer. Den kommer vel til å få juling av salt & skit uansett så helst noe som ikke koster det hvite ut av øya. Tips mottas med takk.

    Husker jeg feil, eller leste jeg et sted at DBS cx har samme ramme som Bianchi cx ?
    Jeg tror ikke det. Begge er deler av Cycleurope og har hatt mange likheter tidligere, men jeg tror ikke de er like.

    2016 Zurigo med nye Tiagra ser jo aldeles fantastisk ut, da. Tror ikke den er fjollete dyr heller. :)

    Bianchi - More than 125 years of history, international leadership

    På CX har Bianchi Zurigo med feste for skjermer og denslags, Cavaria som er en ren racer med en del år på baken, og Zolder som er en ny racer som sikkert er bra, men uvanlig lite vakker til en Bianchi å være, helt feil farge også...

    Edit: Cavaria er utgått ser det ut som.
    Nice, men nesten litt jålete for en vintersykkel ?
    (Eller, - det er vel helst eieren som begynner å bli smittet av sykkeljåleriet.....:eek: )

    Bianchi Zurigo Disc.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    1427872851975-1czpwl0rxlsmj-700-80.jpg

    Og nye Tiagra. Tror neppe den ender som en vintersykkel, men som en helårs 'gjør alt'-sak.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.936
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der blir bra, Trane. Nye Tiagra er en litt neddroslet og tyngre 105 med 10 gir. Fine greier, og den ramma er bingo.

    ---

    Heia!

    CSO2kFJXIAAibVs.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Den top tuben på Bianchi cyclocrossen har ikke så fryktelig fin form, blir unødig klumpete.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Den top tuben på Bianchi cyclocrossen har ikke så fryktelig fin form, blir unødig klumpete.
    Det er en kross. Overrøret er formet for å gi en bred og flat anleggsflate mot skulderen når man bærer. :)

    DSCN0701.jpg

    Ser da ikke så ille ut? Det er vel ikke stort annet nytt enn lakk og skivebrems.

    Ellers. Det er neppe enkelt å designe smekkert og elegant, og samtidig stivt og sterkt rundt styrerøret på en kross. Store dekk, høy gaffelkrone, kort styrerør, masse krefter. Alu er alu, og jeg lever greit med at det er litt 'tett' her for funksjonens del.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Synes uansett ikke at den har fine rør sammenlignet med andre sykler.
    ridley-x-night-sl-2015-img_4896-c_1.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ridley lager fine krossere. Men akkurat denne koster litt, da....

    Synes forresten fortsatt ikke at SRAM er pent.

    Edit: Belgisk kross er veldig riktig. Det eneste som er aktuelt hvis jeg skulle bevege meg bort fra hoffleverandøren...


    x-night-sl-25-disc-xni-01cm_black-xxl_1442217602984625.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.157
    Torget vurderinger
    4
    Synes vel en CX godt kan være litt mer maskulin uvøren i utseende enn en smekker gateracer.
    For min del skal den sykles med på vinterstid og sikkert en del på skogsveier til sommeren, den skal ikke henge på veggen.

    Det virker som du er fornøyd med din, Zomby ?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Absolutt fornøyd! Hatt en runde med bremser, prøvde korte V-bremser (funka bra med Shimanohendler, men ikke med Campa), måtte over til vanlig gammeldags cantilever, savner litt bremsekraft, men har i hvert fall bremser som ikke subber på felgen for den minste ting. Det slipper du å tenke på med skiver på den nye. Har heller ikke vært helt 100% fornøyd med fremgiret. Det funker altså, men ikke like bra som på raceren. Dessverre er de fleste krossere bygget med wiretrekk ovenfra, og de fleste racergir bygget for wiretrekk nedenfra. Det man står igjen med er enten trinse nederst på seterøret, eller en Speen umlenker. Jeg synes umlenker funker klart best etter å ha prøvd begge deler. Men, hvor deilig hadde det ikke vært med et 'top-pull' framgir for kross. Helt uten adaptere og fjas.

    Jeg digger kjøreegenskapene. Den er en halv centimeter kortere i overrøret enn raceren (53 racer er 53,5 og 52 kross er 53). Spretten og leken uten at det blir ustabilt. Klart, mye av det ligger i hjulene også (Zonda er kanskje råflott). Men likevel. Robust er den også.

    Som den står nå tror jeg byggekost endte på rundt 21.500,- etter å ha funnet mange gode tilbud på delene (Zonda, Athena, SMP Dynamic, billigste Deda, Mavic pedaler, Vittoria dekk, FSA SL-K bremser).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn