Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Overleverte først tur på sykkelen, fornøyd! 18 km på 58 minutter må være helt greit. Relativt flate landeveier. Men var gøy. Må justere litt både på strammingen av skoene og høyden på setet merket jeg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg ser at bikeshop ikke har lenger (bare nipple cream, og det er jo forsåvidt morsomt nok :) ). Mulig det er noe på gang med distribusjon?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.204
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ut og sykle nå mens det er lite traffik her på nordsiden av byn:rolleyes: Og fri kommende uke det ser ut og passe fint med været iallafall:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.204
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ut og sykle nå mens det er lite traffik her på nordsiden av byn:rolleyes: Og fri kommende uke det ser ut og passe fint med været iallafall:)
    En eller flere biler har ikke så stor betydning:p fikk en pizza caddy farligt nære skuldern på vei hjem genom Strømmen, på sykkelfelt langs veien kun vit stripe som skiller. Vedder på att det var noe mobil fikkling som foregikk i den bilen!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.579
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kult bilde.
    Jeg liker de moderne startnumrene på turritt. Vindfangere deluxe. We're getting there. :)

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Burde vært lov å tape nummeret på brystet.
    Var uansett heldig med at fotografen tok bildet da jeg var i front.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.579
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    På kontinentet har man hatt startnummer på styret på granfondoritt så lenge jeg kan huske. Di har fått dem i norge de siste årene, f.eks. på Styrkeprøven. Der er de heldigvis ikke så digre som de dere måtte bruke. Men det var en vakker håndskrift, da!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Frei, største øya i Kristiansund kommune.
    Fjellet i bakgrunnen med mast på er Reinsfjellet som ligger i Gjemnes kommune.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Kult bilde.
    Jeg liker de moderne startnumrene på turritt. Vindfangere deluxe. We're getting there. :)
    Disse startnumrene er ofte litt plundrete å feste på en pen måte når man har computeren festet foran styret. Jeg har ved noen anledninger fått merker på sykkelen etter disse og liker det dårlig. Startnummer vil jeg ha på ryggen og gjerne elektronisk brikke festet med tape på hjelmen. I helgens Norsjø rundt prøvde man noe nytt, der skulle elektronisk brikke festes med strips på hjelmen. De som ikke fant en avbitertang syklet med en antenne :)

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Jeg tar poenget ditt, men ser ingen grunn til å endre praksisen fra feste på rygg til styret. Om man begynner på nytt, så gjør man som man vil.

Helgens erfaring med politimotorsykler som faktisk gav tilsnakk til ryttere som syklet over midtstripen satte jeg stor pris på. Dette ble gjort underveis! Selvfølgelig ikke til alle, men et sted begynner man.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.459
    Torget vurderinger
    4
    Dere er så overfladiske assa !

Jeg går for innholdet fremfor innpakningen.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Har den ene vært i både Sagene og Hasle Løren før?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.218
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ser at bikeshop ikke har lenger (bare nipple cream, og det er jo forsåvidt morsomt nok :) ). Mulig det er noe på gang med distribusjon?
    Rock N Roll importeres til Norge av en privatpersjon, og det er så som så med tilgjengeligheten.

Hilsen Christian, Bikeshop. ;)

Jeg synes den beste oljen er denne, men den er ikke lov å selge her til lands da den ikke har forsegling under korken. XXL hadde den nylig, men nå er den borte vekk. Spray holder jeg med langt unna.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg mener å vite at begge var i Hasle Løren i fjor.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.579
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fire av de fem var vel i H-L i fjor. Det koster litt å drive et lag som skal kjøre NC og litt utenlands, og det hadde BOC midler til.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Da skjønner man.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har trent litt sammen med Holt på Sufferclub i vinter. Mye Watt per kg.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.257
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har vært på tur med tre av de damene. Ikke lett å holde hjulet til noen av dem.
    Så vanskelig kan det vel ikke være hvis man har litt krutt i beina?
    Kan vel være at han ble litt mo i knærne ;)

Det finnes ikke bedre påkledning en sykkelklær på fine damer ! Husker forsatt rumpa på hun som "dro" meg opp Maristien fra Rjukan i Telemark Tours for mange år og kilo siden.....

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.946
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ønsket om landevei måtte vike for det praktiske denne gangen, får heller se litt på bruktmarkedet etter hvert om det kan gå an å klemme inn enda en sykkel i boden.

Selv om det er mye prat om nydelige landeveisjenter her inne drister jeg meg til et lite utsnitt av sykkelen :p
    Noen som klarer å tippe hvilken sykkel det er?

Test.JPG

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.579
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En Cannondale F-Si i aluminium med en Rock Shox-gaffel? Er usikker på om de kalles F-Si når de ikke har ettbent gaffel, altså.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.946
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Går an å få på noen litt mer type asfalt-dekk og kombipedaler med SPD for å tune det litt mer mot asfalt og grus-bruk etterhvert..

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.579
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har en F-Si selv. Den heter vel Carbon 2 og er fra lanseringsåret. HiMod-ramme, alufelger, SRAM XO1 drivverk. Kjekt med 1x11 i terrenget synes jeg. Har også satt på dekk som griper, Maxxis Ardent Race. De originale billige Schwalbedekkene var fryktelig harde og glatte. Men min er altså rigget til terrengbruk. Asfalt og grus har jeg landeveissykkelen til.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.946
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har en F-Si selv. Den heter vel Carbon 2 og er fra lanseringsåret. HiMod-ramme, alufelger, SRAM XO1 drivverk. Kjekt med 1x11 i terrenget synes jeg. Har også satt på dekk som griper, Maxxis Ardent Race. De originale billige Schwalbedekkene var fryktelig harde og glatte. Men min er altså rigget til terrengbruk. Asfalt og grus har jeg landeveissykkelen til.
    F-Si Carbon 2 ja, den er forholdsvis friskt priset - 2017-utgaven koster ca 50.000 ser jeg.. Vært fornøyd med din?
    Tidligere har jeg hatt 3x9, mens denne har 2x11 så kjekt slippe så mye opp og ned på krankdrevene i terrenget/sykle med ungene.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.579
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min har gått lite. Mest en rekreasjonssykkel på enkle turstier her jeg bor, selv om jeg prøver meg på litt knot også. Den er mye bedre enn meg: Samme ramme og gaffel ble brukt i den vanvittige rundbaneløypa i VM i Hafjell.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.946
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Min har gått lite. Mest en rekreasjonssykkel på enkle turstier her jeg bor, selv om jeg prøver meg på litt knot også. Den er mye bedre enn meg: Samme ramme og gaffel ble brukt i den vanvittige rundbaneløypa i VM i Hafjell.
    Ja da har du mulighetene åpne ;)

frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    oslo4mai17.jpg

Virkelig flott i Oslo nå for tiden! For øvrig er det artig med CX satt opp som racer. Racer på asfalten, racer i marka!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn