Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.291
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi må tørre å snakke om den orange elefanten på veien.

Neida. Cool shit det der. Forøvrig er jo ikke Sagene-bunaden totte til tider ifører seg særlig vanskelig å få øye på den heller.

Ellers har vi akkurat godkjent designet på denne, som debuterer i NC-klassene på Gylne Gutuer:

Sist redigert:

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Vi må tørre å snakke om den orange elefanten på veien.

Neida. Cool shit det der. Forøvrig er jo ikke Sagene-bunaden totte til tider ifører seg særlig vanskelig å få øye på den heller.

Forøvrig har vi akkurat godkjent designet på denne, som debuterer i NC-klassene på Gylne Gutuer:

Inspirert av Lotto-Jumbo? :rolleyes:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.291
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Inspirert av Lotto-Jumbo? :rolleyes:
    Nei. De har dessuten raglan-ermedesign (grøss). Ottestads draktfarger er rent gult og sort i alle disipliner (sykkel, ski, fotball, innebandy, friidrett, håndball).

Inspirasjonen er klarheten og tydeligheten i ONCE-Deutsche Bank anno 1999 og torso-ermekontrasten i Team Dimension Data anno 2016.

Litt OIL Sykkel-drakthistorikk fra 2008 til 2017:

2008-designet til høyre. Bergamo. Sorte militærpoliti-epåletter på skuldre/ermer. Til venstre 2012 Bergamo-heldrakt med reklame på skuldrene.

2012: OIL Black Edition. "Reklamelag" som konkurrerte på LO også i 2013. Legg merke til hvor tydelig "korset" er på denne.

2013. Trimtex ny draktleverandør. Intet egentlig redesign, men det kommer gule bånd på buksene, og Bergamo-logoen på skuldrene forsvinner selvfølgelig. Det står heller ikke lenger Ottestad SK på drakten, men Ottestad, som er korrekt. Vi er Ottestad IL Sykkel, nemlig.

10/9 2017: Første skikkelige redesign siden 2008. Ny offisiell OIL-font introdusert, nytenking omkring "korset". Ermene måtte bli sortere, men ikke helt sorte. 2013 Trimtex til venstre og 2018 Bioracer til høyre, med armvarmerdesignet som attpåklatt. Ermene blir gule igjen nedenfor albuen. Og ja: Den lille blå flekken på siden av venstre erme er en jubileumslogo. OIL har holdt på en liten stund.

Celeste passer til alt/ingenting. Herlig!

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 451222
    Vurderer å bytte ut min tilårskomne Merida.
    Tanken er å kjøpe brukt, kjenner sykkelfolket til den avbildede modellen
    og har dere eventuelt noen synspunkter?
    På forhånd takk.
    mvh
    vinyl-mannen
    Oslo Sportslager sitt husmerke, god nok til å vinne NM for Carl Fredrik Hagen.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.660
    Sted
    Holmestrand
    Vis vedlegget 451222
    På forhånd takk.
    mvh
    vinyl-mannen
    Min eldste datter sykler fortsatt rundt på min Everest Climber, 25 år gammel tror jeg. Sykkelen mener jeg.
    En av 2 Everester jeg har hatt som begge har gitt meg mye glede.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Vis vedlegget 451222
    På forhånd takk.
    mvh
    vinyl-mannen
    Min eldste datter sykler fortsatt rundt på min Everest Climber, 25 år gammel tror jeg. Sykkelen mener jeg.
    En av 2 Everester jeg har hatt som begge har gitt meg mye glede.
    Takk for respons Anonym og xerxes, det er en jungel å forholde seg til:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.518
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig snasen den nye klubb trøya til OV&VK:) skall man pirke litt så litt lenger armer klassisk cut dette? mine armer er XL! og størelsen på lommer litt større, slik det er på topp modelen til Nalini? men trivdes særdeles godt i denne! super kvalitet;)
    IMG_13441.jpg

Morro med veldig god Norsk lag insats og EM guld til Kristoff idag:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hmmmm. Bildet er så høyt at jeg må scolle på pc'n. Mulig det har noe med høyden på rytteren å gjøre, og dermed ermelengden? :D

Ellers tror jeg disse er ganske standard a la noen år siden i ermelengden. Vanlig ermelengde har blitt gradvis lengre de siste 5-6 årene eller noe?

Ellers ser jeg at Unaas har blitt regnværshjul? Og at det kjøres herlig offensivt med hvite sko og hvite sokker i regnet. Ser bra ut!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.518
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Lengden ser grei ut på bildet, man får en litt raggar følelse att armene sklir opp ibland på meg. Satt på Unaas for og føle vad forskjellen er mot slangeløst komforten merkbart bedre på DT Swiss/Tubeless vad som ruller best er vanskeligere og avgjøre! men ettersom komforten er bedre så føles det vel som det ruller bedre også?
    Får vel bestille klubb sokker jeg også:D

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.660
    Sted
    Holmestrand
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nesten så man får lyst til å slanke seg ned på klatrervekt, det der.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.660
    Sted
    Holmestrand
    Oppdaget at min gamle Etto skal konfirmeres til våren.
    Rasket derfor med meg denne på veien forbi. Vel hjemme åpenbarte revisjon av kassalappen at den kostet hele 399 kr!
    Etto Stelvio:
    IMG_4288.jpg

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.660
    Sted
    Holmestrand
    Rødt er ikke spesielt synlig, xerxes. ;)
    Har faktisk tenkt på det.
    Det blir nok en hjelm til når jeg får tenkt meg om og finner en som passer egget.
    :)

For øvrig var de andre hjelmene som kunne være aktuelle svarte, og da valgte jeg rødt.

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.291
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ottestad IL Sykkel anbefaler sort hjelm til nydrakta. Torsoen er jo bortimot helgul, og det er også brede gule bånd på buksebeina, så det er ikke verdens undergang med sort hjelm.
    Nesten alle hjelmer kommer også i helsort variant, då det skulle være enkelt å finne en som passer både knott og drakt.
    Selv har jeg to stk Etto Scalpel, en hvit med røde "porter" og en sort som jeg har malt portene gule på.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    En annerledes sykkelklubb.

IMG_1365.jpg

På et tidspunkt kom totte på at hyttetur og middag var en god idé. En mann hadde en terrasse å beise, og måtte hjem.

IMG_1370.jpg

Verten/kokken selv.

IMG_1373.jpg

Nyeste medlem Torfinn, med kullgrillet kylling i forgrunnen.

IMG_1375.jpg

Og til slutt ein slik sjølfie under måltidet.

IMG_1379.jpg

Hjemmebrygget øl, til og med.

Dette var en jækla fin søndag. Ble dog en smule rød, på bein, armer, og i ansiktet. Hvem husker vel på solkrem i Norge?

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.291
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mindre enn fire uker til Norges barskeste landeveisykkelritt!

ZUPER-25122.jpg

Det kneet der tilhører Panzer-Truls Korsæth. @zuperdehlie, Kåre Dehlie Thorstad, tok bildet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tok en prat med meg selv, konkluderte med at jeg ikke er Supermann, ei heller Clark Kent, åpnet pakken og fant celestefarget Lizard skins styretape. :D

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.877
    Endelig vuelta. Vi har hatt to etapper og har allerede hatt lagtempo og sidevindskjøring. Dette blir stas.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Endelig litt i siget igjen, og OV&VK-tur til Son og Hølen i dag. TV har jeg fortsatt ikke.... :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Skal ikke påstå at jeg har peiling, men kan drodle litt.

Den har samme stuk og hjulstørrelse som Brompton, som er en ordentlig designklassiker. Problemet med konseptet er egentlig at de små hjulene gjør den hard og skumpete over kanter og denslags, som det er mye av i de fleste bymiljøer. Om det kanskje oppleves enda mer brutalt når man smeller på 250W gratis krefter? Jeg har en mistanke om det.

Alt koker egentlig ned til å finne en balanse mellom sammenleggbarhet og hvor god den er som sykkel. Det går drøssevis av dem i London, og det er nok mer enn en god grunn til det. Men, jeg ville nok seriøst vurdert en med store hjul, hvis det ikke er veldig viktig å kunne ha den med på kollektivtransport, og da tror jeg noe med BOSCH eller Shimano STEPS er tingen.

S

Slubbert

Gjest
    Skal ikke påstå at jeg har peiling, men kan drodle litt.

Den har samme stuk og hjulstørrelse som Brompton, som er en ordentlig designklassiker. Problemet med konseptet er egentlig at de små hjulene gjør den hard og skumpete over kanter og denslags, som det er mye av i de fleste bymiljøer. Om det kanskje oppleves enda mer brutalt når man smeller på 250W gratis krefter? Jeg har en mistanke om det.

Alt koker egentlig ned til å finne en balanse mellom sammenleggbarhet og hvor god den er som sykkel. Det går drøssevis av dem i London, og det er nok mer enn en god grunn til det. Men, jeg ville nok seriøst vurdert en med store hjul, hvis det ikke er veldig viktig å kunne ha den med på kollektivtransport, og da tror jeg noe med BOSCH eller Shimano STEPS er tingen.
    Grunnen til at jeg vurderer en "liten"/sammenleggbar elsykkel er plass. Jeg har ikke noen bod og må lagre sykkelen inne i en 30m2 leilighet. Det har så langt forhindret meg fra å kjøpe en elsykkel; jeg vil ikke bruke et femsifret beløp på en sykkel som må stå ute og ruste opp om vinteren og sykler derfor med en "skrabb". En slik sammenleggbar en kan jeg derimot lagre inne uten at den tar for mye plass. Men det er mange på markedet, Spark, Mate, Biltema har én og flere til. Men takk for tilbakemeldingen, det viktigste er at den funker til persontransport på linje med en vanlig sykkel. Kanskje jeg skal prøve Biltema sin for å teste konseptet først, men så langt slike sykler gjelder så fremstår Metroen som bra utstyrt og til en kurant pris.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn