Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2019

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blev satt på nye dekk før kjøp av BMC'n 28mm Vittoria triller fint:) bransje aktør forrige eier så dekkene var nok rimlige for han:rolleyes: men en hyggelig handel og allt i beste orden med sykkelen:)
    DI2 merker jeg krever en viss tilvenning, plundrer litt med oppgiringen syns den knappen er i minste laget for mine fingrer:confused:
    20190927_200533.jpg
    Dagens U19 jenter var tøffe tak:eek:

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Men hvordan føles den ellers bortsett fra små knapper? :rolleyes:
    Skall kjenne etter imorgen og levere rapport:D
    Att man sitter på en annen sykkel er ivf lett og føle, Sempre Pro st59 BMC st58 er nok bitte lite mer kompakt i geometrin? Og det er nok det jeg kjenner av, en følelse av en kvikkere og mer responsiv ramme. Utfor og i tekniske partier syns jeg den er lettere og manøvrere/tryggere.
    Skivebremser var noe jeg hade lust og prøve, hade jeg kun syklet på veier som er nere på hytta så vore nok ikke behovet så stort, men her rundt i Oslo traffiken som jeg har på utfart og innfart så er det meget fint for meg.
    Vekta er 400-500g mer enn Bianchi, ett annet hjulsett blir det nok til neste sesong sitter ett sett DT Swiss P1850 Spline på nå. I dag funket giringen bedre:)

Noen som vet hur man justerer dødgangen på bremse hendel syns frem tar litt for langt inn, bremser fint men vil ha litt mer direkte følelse på hendeln.
    Skal visst være en 2mm unbrako skrue enligt Shimano manual på siden under gummi trekket, men der finner jeg ikke noen skrue?

Grattis til Danmark idag;)

Sist redigert:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.844
    Sted
    oslo
    kompakt og kvikk geometri er gøy!
    personlig foretrekker jeg faktisk den gamle 90 talls alu daccordien fremfor CAAD12'en. (hvem skulle trodd det, med tanke på hvor dårlig rykte tidlige alu-rammer har!)
    Daccordien er størrelse 56, og stiv som fy - CAAD'en er størrelse 58 og en hel del mer komfortabel og retningsstabil.
    med daccordien er man konstant i angrepsmodus og gir jernet hele tiden - resultatet er at man kommer hjem med stive bein, vond ræv, en bøtte med personlige rekorder i strava og verdens største smil.
    med caaden tar man livet litt mer med ro, og pacer nok turen litt jevnere og bedre, men like gøy er det jo ikke ;)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har du disc utgaven av CAAD12 eller har felgbremsvarianten fått stødigere gaffel enn CAAD10?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.844
    Sted
    oslo
    har felgbrems caad12, som vel bruker samme gaffel som SS EVO.
    altså, ikke like stiv som disc-gaffelen, men må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt noen klage på gaffelen til verken caad12 eller SS evo?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.510
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Klag på en landeveisgaffel (og/eller ramme) om den ikke oppfører seg i 90. :)
    Caad 10/12 og SSevo oppfører seg.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Google er min venn, ser cycling weekly skriver at i følge C’dale er disc gaffelen 30% stivere enn CAAD10 gaffelen. Jeg har aldri hatt noe å utsette på min CAAD10, mer subtile forskjeller opp mot min nyere racer.

CAAD’en er så bra at jeg skal ha den til Dovre faller.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Garasje sykling blir det i vinter, en spinning sykkel blev kjøpt på Finn noe alle i familien kan bruke.
    20191026_140335.jpg

20191026_140222.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ett spørsmål ang hjulsett med skivebrems (landevei) Er det slik att det er forskjellige diameter på nav på hjulene? på min BMC sitter det DT Swiss 1850 med Fornav: 12x100mm TA Baknav: 12x142mm TA ser det finnes andre diameter mål også, her er det alltså ingen standard?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.510
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Akselmål er litt sånn nesten-standard. De du du oppgir er vel det nærmeste man kommer er standard for skivehjul på landevei. DT Swiss er forøvrig svært enkle å bygge om til å passe andre standarder.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Om noen trenger en god og praktisk pendlersykkel for hverdagstransport som er teknisk super , men som ser helt for jævlig ut, så har jeg lagt ut ratbiken min til salgs på terrengsykkel.no nå. Basert på en Cube Editor med beltedrift. Og stygga opp noe voldsomt for å tyverisikre den.

Selger for å gå over til noe med mer lastekapasitet. Sannsynligvis en elektrifisert Big Fat Dummy.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen som har erfaring med en slik...?

tfd.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn