Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2024

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.081
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det var forøvrig min aller første sykkeltur med SPD-SL.
    Men jeg hadde for liten sykkel og kanskje litt lavt dekktrykk. Jeg tok meg en 58cm. Fikk en 61cm etter at jeg tryna med hardere dekk og den satt jeg bedre på. Men da var det vondt å sykle.

Tenkte å bestille meg et White Industries ENO fastnav og montere på en landeveissykkel jeg har liggende. Det blir moro.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Holmestrand
    Har tilbragt en del av dagen hos en sykkelkamerat som har trukket et av livets kortere strå, og sliter i dag med parkinson.
    Han har godt humør, og trener nesten som før.
    Sykkelmessig så er det Zwift som gjelder om dagen, og jeg skal se om jeg kan hjelpe ham videre med en PC til det formålet.
    Noen som har litt tips til hva som kreves av HW for en grei opplevelse med Zwift?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Holmestrand

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.601
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har tilbragt en del av dagen hos en sykkelkamerat som har trukket et av livets kortere strå, og sliter i dag med parkinson.
    Han har godt humør, og trener nesten som før.
    Sykkelmessig så er det Zwift som gjelder om dagen, og jeg skal se om jeg kan hjelpe ham videre med en PC til det formålet.
    Noen som har litt tips til hva som kreves av HW for en grei opplevelse med Zwift?
    Jeg har en Taxc Flow multiplayer T2220 som ikke lenger er i bruk, om den er kompatibel med dagens software aner jeg ikke? men om den kan brukes av din venn så er den "veldig" rimelig.
    Kontakt meg isf på pm for mere info
    Edit, ser nå att det var PC som han trenger.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo
    Zwift krever ikke så mye, så du slipper jo unna med det meste - til og med en Apple tv klarer brasene.
    Det grafiske designet i zwift er ikke så mye å skryte av, så er ikke så stor opplevd forskjell på å kjøre på med effekter, skygger og høy oppløsning kontra lav setting.

ellers kan du jo også tipse han om å prøve myWhoosh - er i motsetning til zwift gratis, så mye penger å spare hvis han ikke bruker den sosiale biten i zwift.

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    Trengs det egentlig en PC? En dedikert iPad kan holde i lange baner om ikke skjermstørrelse (syn) er en tung faktor.
    Da begrenses også samtidig antall komponenter i "sykkel-kjeden".

Alternativt AppleTV + "dum" TV eller Smart-TV som støtter Zwift-appen for større skjermbilde.

App?
    Zwift er nevnt, store brukerskare og mange løp / få ruter.
    Rouvy, filmbasert innhold, færre brukere / mange ruter fra hele verden
    MyWoosh, IndieVelo (Nå TrainingPeaks Virtual) er andre kurante plattformer.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har en Taxc Flow multiplayer T2220 som ikke lenger er i bruk, om den er kompatibel med dagens software aner jeg ikke? men om den kan brukes av din venn så er den "veldig" rimelig.
    Kontakt meg isf på pm for mere info
    Edit, ser nå att det var PC som han trenger.
    Litt utydelig her.
    Ja, han har Kickr Core tror det var.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Holmestrand
    Joda, og jeg har sett den der.
    Spennet fra en slækk i3 til en sprek i7 er ganske stort, så jeg lurte på om noen har praktiske erfaringer her.
    Dette er spillteknologi, og det har ikke jeg så mye erfaring med.
    Med parkinson så følger trang økonomi med, så finne «passe» ytelse kan bety en del penger. F eks at jeg har noe han kan få. 😎
    Og så har du en sprek i3 mot en slækk i5/i7 for å gjøre forvirringen total. 🤓

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    BTW - Rouvy er rimeligere enn Zwift, i tilfelle det er en faktor.
    Jeg kan også gi referral-link, som gir 50% for to første måneder.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en tur på E-MTB'en i dag i dårligere vær enn det du ser ut til å ha. ;) Her går sesongen året rundt så lenge det ikke er kaldere enn -10 :cool: Er meldt snø og kaldt fremover, så onsdag skal piggdekkene på.:cool:

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    Valgte innendørssykling denne helgen, i morges ble det en liten tur til Stelvio "ute" i den virtuelle verdenen 5407154053374aef82c7756e2b6fddb2d50c83a63c8c445ea4e79d8537477f8d.jpeg 😇

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.245
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning