O.J.B
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 10.11.2004
- Antall liker
- 2
...Noen som har erfaring med dette røret, og kan si noe om lyden på dette?
MVH
O.
MVH
O.
Litt farlig å uttrykke seg for generelt, men likevel: Hold deg unna EH-rør. Har kun dårlige erfaringer med disse rent lydmessig (gjelder flere ulike typer).Skal brukes i en cd spiller, Cayin CDT 17
MVH
Er ganske enig med deg der. Har testet en del Electro Harmonix rør, ingen av de har vært noe å skryte av.Litt farlig å uttrykke seg for generelt, men likevel: Hold deg unna EH-rør. Har kun dårlige erfaringer med disse rent lydmessig (gjelder flere ulike typer).
mvh OP
Hva ligger prisen på 1960`s mullard røret og golden dragon røret?Spørs hvor mye du vil legge i det.
Jeg kan anbefale deg 3 typer.
Hvis pris ikke er noe hinder, Amperex Holland "Pinched Waist" (hvis noen har dem for salg da)
6922 Mullard 1960's, meget gode rør. Også lett å få tak i.
Golden dragon, disse har jeg brukt mye selv. og de funker meget bra. Billige er de også.
Er derfor jeg skal bytte dem utLitt farlig å uttrykke seg for generelt, men likevel: Hold deg unna EH-rør. Har kun dårlige erfaringer med disse rent lydmessig (gjelder flere ulike typer).
mvh OP
Er ikke helt enig med deg. EH lager bra 300B rør etter min mening. Har brukt de en stund, og jeg syns de låter bra.Litt farlig å uttrykke seg for generelt, men likevel: Hold deg unna EH-rør. Har kun dårlige erfaringer med disse rent lydmessig (gjelder flere ulike typer).
mvh OP
Hva med hollandske Philips? Litt dyrere men med mer typisk rørlyd. Motron selger bl.a disse.Skal brukes i en cd spiller, Cayin CDT 17
MVH
Er derfor jeg skal bytte dem ut
MVH
JA til det siste, helst med betegnelsen Cca av riktig god gammel årgang ;DJeg har liggende et par Jan Philips som du kan låne for å teste, men legg i noen kroner å kjøp deg heller et par Siemens Halske.
Stemmer, sitter 4 rør i denne, så betaler ikke 3000kr for 4 cca siemens rør Synes Sylvania låter meget greit, skal teste mot noen Golden Dragon etterhvertJA til det siste, helst med betegnelsen Cca av riktig god gammel årgang ;D
Antar det her tenkes innenfor mere fornuftig prissmessige grenser? Slutter meg til de som antyder 6922EH er for "søppel" å regne. Gitt dårligst lyd i samtlige tester jeg har utført ihvertfall.
Bruker ikke denne spillerern 4 rør ?
mvh.
Begge disse du nevner skal sjekkes ut, takk for gode tipsHar sjøl testet rør i cdt17 og mullard og hollandske philips kom meget godt ut. Disse philips jan er sylvania rør tar jeg ikke feil.
sovtek og EH, hi end serien til sovtek er flere klasser under
mullard og hollandske philips.
Hollanske phillips, er det grønn eller lyseblå skrift?Har sjøl testet rør i cdt17 og mullard og hollandske philips kom meget godt ut. Disse philips jan er sylvania rør tar jeg ikke feil.
sovtek og EH, hi end serien til sovtek er flere klasser under
mullard og hollandske philips.
Jan Phillips`ene, er det grønn eller lyseblå skrift?Jeg har liggende et par Jan Philips som du kan låne for å teste, men legg i noen kroner å kjøp deg heller et par Siemens Halske.
Jeg er helt enig. Jeg gikk fra Jan Philips røret til dette SQ i min Graaf og det var den billigste oppgraderingen jeg har gjort. Sistnevnte har fokus flyttet nedover i mellomtonen. Mulig Jan Philips trekker lengste strådet på stramhet i bassen.Jeg har liggende noen Jan Philips 6922.
Disse har lysebå skrift.
Funker ok, men om man har råd, hopp opp på Philips E88CC SQ
Et alternativ er de tidligere nevnte Golden Dragon E88CC.
Her får en mye godlyd for pengene.
(ca 650,- hos Motron for 4 stk)
PS
Dette er mine erfaringer i mitt oppsett.
Ja, jeg forstod etterhvert at det er 4 rør i spilleren din.Jan Phillips`ene, er det grønn eller lyseblå skrift?
MVH
O.
EDIT: Jeg trenger jo 4 stk