Mouser hadde ikke det jeg ville ha. Et par små komponenter bestilt på Farnell. En stk 2*15V - 50VA pottet transformator, et potmeter bl.a.
Måtte sendes fra England. Var vel på Tirsdag kl. 1500 tenker jeg. Idag morges kl. 0740 ringte "bring" på døra. De hadde pakke fra UPS til meg..
Makan - var merket ekspress over natt..
Så gikk litt fort idag. Har forsket endel mer på lightspeedene som jeg har hatt.
Nå reduserte jeg shuntmotstandene til 750r (fra 1k) og seriemotstandene til 68r.
Rekalibrerte alle LDRene.
I tillegg ordnet jeg en regulerbar psu (lm338 basert) slik at jeg kan redusere spenningen litt til den. Og spiller på 4vdc (ikke 5).
Først testet og koblet i serie med signal fra dac - preamp. Og jo den virker.
Montert i en boks nå - sammen med dcb1. 2 trafoer. 1 15v til dcb1 og en 12v til PSU som forer lightspeed.
Du verden - dette spiller kjempeflott
Litt provisorisk ledningsføring og slikt - likevel. På sikt skal jeg gi litt mer guffe til transistorene på shunt delen til dcb1 - noe som visstnok skal skape enda bedre lyd. Men dette spiller usannsynlig godt allerede.
I tillegg virker lightspeed attenuatoren i dette oppsettet nå helt 100% fint. Lineært og fint. Ingen kanal ubalanse. Og denne pre/bufferen er totalt tyst.
Spennende og saker
Tenker å bestille noe "fjernkontroll" kit av ett eller annet slag også. Og er egentlig på utkikk etter et par fine kabinetter..
Bruker denne nå sammen med SYMEF forsterkeren... Hmm - bare dacen som er rørbasert i kjeden nå.
Nå skal AN preampen under skalpellen igjen. Har noen planer om å gjøre noe med plassering av internt komponenter og b+ i den. Gjerne også på glød siden.
Vis vedlegget 176193