Synology NAS - Diskusjon og erfaringer

jskjervik

Fersking
Ble medlem
15.09.2024
Antall liker
3
Sted
Btekstad
Oppretter en tråd hvor vi kan diskutere erfaringer med NAS ifm hifi/ TV enheter og ikke minst lagring av videoer og bilder. Jeg kjører selv Synology DS923+ og DS120J, førstnevnte med masse bilder/ video/ dokumenter og ikke mist dokumentasjoner. DS120J brukes mer til dokumenthirarki til 2 små firma og opp mot google disk.

DS923+ er satt opp med 2 volumer hvor hvert volum er satt opp i Raid 1, i tillegg kjøres regelmessig manuell backup. DS120J kjører automatisk backup mot ex.disk.
Begge kjører siste firmware versjon 7.2.2.

Jeg er ikke en superbruker, kun på nivå med "hjemmebruker" og selvlært, derfor denne tråden ... Kunne tenkt meg å utvide horisonten noe rundt bruken av Mediaserver, da opp mot stereo og TV.

Ellers er jeg svært imonert over Synology's stabilitet, funksjoner og tilgang til programvare av alle mulige slag, men brukerterskelen kan være noe høy og da må man dele erfaringene med andre.

Håper noen hiver seg på...

Frodm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2013
Antall liker
367
Jeg har to Unraid-serverer i et bord. Mediabibliotek med film, serier, konserter, samt Roon. Backup mellom de to serverene.Virtuell spillmaskin kjøres på den kraftigste serveren. Unraid er veldig fleksibelt, det er mulig å starte opp med gammel hardware og et disker. Noe mer oppsett-jobb enn Synology og Qnap, men vel opp flyter det veldig greit. Pluss for aktivt brukerforum.

IMG_0848.jpeg

Screenshot 2024-09-16 at 12.13.31.png

Screenshot 2024-09-16 at 12.13.47.png

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.313
Torget vurderinger
0
Synology funker greit for musikk.
Bruker ekstern disk for full backup/kopi etter hver runde med ripping.
PLEX funker greit nok til mitt bruk.
Virker som det er stabilt til døden...... 👔 (y)

Topp Bunn