T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Takk for det 😊

    På riaatrinnet mitt er det rcr, å på høyttalere er det xlr. Finnes det kabler med forskjellige plugger i enden å vil det ha noe lydmessig å si?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det 😊

    På riaatrinnet mitt er det rcr, å på høyttalere er det xlr. Finnes det kabler med forskjellige plugger i enden å vil det ha noe lydmessig å si?
    Jeg kjøpte en lengde med Klotz RCA til XLR. Fungerer fint. Bruker den fra Dac til høytaler. Den innebyggede DACen i Zero XD er veldig bra. Men det er litt å hente på en god ekstern Dac. Bytter litt frem og tilbake foreløpig. Og tror jeg har konkludert. Det er så close at jeg ikke er helt bombastisk. 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jeg kjøpte en lengde med Klotz RCA til XLR. Fungerer fint. Bruker den fra Dac til høytaler. Den innebyggede DACen i Zero XD er veldig bra. Men det er litt å hente på en god Dac.
    Hmm da må jeg skaffe en sånn kabel 👌 ja regner med lydforskjeller i dac som vanlig, men det er uaktuelt her da litt av poenget er mindre bokser osv for jentene i hus :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hmm da må jeg skaffe en sånn kabel 👌 ja regner med lydforskjeller i dac som vanlig, men det er uaktuelt her da litt av poenget er mindre bokser osv for jentene i hus :)
    Det var et av mine poeng også. Men anlegget her skal kun spille musikk. Og familien kobler seg til Auralic med AirPlay. Strømmer rett fra mobilen.
    Dacen gjør ikke noe fra eller til for brukervennligheten.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det var et av mine poeng også. Men anlegget her skal kun spille musikk. Og familien kobler seg til Auralic med AirPlay. Strømmer rett fra mobilen.
    Dacen gjør ikke noe fra eller til for brukervennligheten.
    Nei nei nei! Strengt forbudt å sette griller i hodet på meg som kan resultere i kjøp av nye ting nå... 🤪 tror nok hufibydsjettet er brukt opp for en dag eller 2 nå gitt😅
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Hmm da må jeg skaffe en sånn kabel 👌 ja regner med lydforskjeller i dac som vanlig, men det er uaktuelt her da litt av poenget er mindre bokser osv for jentene i hus :)
    Bruk din eksisterende kabel og kjøp 2 stk RCA til XLR overganger👍
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Fant de akkurat på soundgarden. Tester et par sånne først tror jeg 👌
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ikke vært mest aktiv på forum i sommer å har derfor ikke fått med meg div ot tråder. Men har igår kveld forvillet meg innpå et par av disse. Jeeezesss... noen må komme seg litt mer vekk fra tastaturet å trekke litt frisk luft innimellom... litt sosial/fysisk aktivitet med sin bedre halvdel vil nok også bidra med å dempe sure oppgulp på forum... påminnet der hvorfor jeg styrte unna de trådene også før sommeren 😅🤪
    wait-hold-up-saoeka.jpg
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    170
    Antall liker
    189
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Kjører du forbi Nesttun så kan du få låne plugger, slik at du får testet ut først.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det stakk en kjenning innom. Pleier jo det når det er ny hifi i hus 😁 men han var så opptatt av neste stopp han skulle innom så ble et kort besøk. 🤷‍♂️ lyden likte han visst også 👌 takk for besøket @Seskage 😊
    20211013_155350.jpg
     
    Sist redigert:

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja den skulle du tatt vare på :) de vokser ikke på trær lenger de bussene. Har stort sett drevet med vw hele livet her å med unntak av et svakt øyeblikk der jeg prøvde meg på noe Dodge greier. Snakker lite om den :p fruen sin boble er en 69mod regget i 68.1500motor med skiver. Knall god bil å kjøre. Bussen er for tiden helt jævlig å kjøre. Må ordne litt fremme å få senket litt til før den er optimal. Men det tar både tid å penger så ingen stress. Nå som høsten er her for fult går skrotten i nødmodus så nå blir det nok mer innetid og hifi fremfor bil. Men det er jaggu deilig også!
    Artig lesning. Jeg solgte min buss pga familieøkning. Da hadde vi reist rundt i Europa med den hver sommer i mange år, hadde den i 11 år. Aldri problemer.
    Etter å ha fått prøve en Mercedes ambulanse på Frekhaug tidlig på 80 tallet ble jeg frelst på det merket. Først 190E, senere en 1995 MB E220, bruktimportert fra Tyskland. Det var bil det, 124 serien var kanskje det beste Mercedes har laget. Men, etter 23 år ble det for mye rust pga Bergensvinteren. Utrolig god motor. Den eneste reparasjonen jeg hadde på alle disse årene var skifte av toppdekselpakning etter ca 20 år. Ble solgt i 2018.
    Hadde jeg investert i en garasje som din hadde jeg hatt bilen enda. Mitt barnebarn på 5 år savner den fremdeles. Den gikk så stille og var så blank i lakken. Nå er han mer opptatt av Harley Davidson og eldre biler med doble eksosrør. Nå er jeg tilbake til VW, først vanlig Golf så Golf Sportsvan som er en utrolig praktisk og god bil for oss med dårlige rygger.
    Gratulerer med nye høyttalere, spennende. Aldri hørt Avantgarde men hatt kjente som har skrytt veldig. Kos deg med høst og hifi.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ingen upris i det hele tatt å jeg tar ditt ord på at det er ok 👌 men gjerrigknarken i meg med skuffen full i kabler vil spare der jeg kan 🤪😆
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Vær litt forsiktig med slike xlr til rca kabler og adaptere. En del av de kortslutter negativ fase og jord. Ikke alt utstyr som liker det.
    Selv har jeg bestilt Jensen signaltransformatorer til akkurat den samme oppgaven når jeg nå skal teste Moonriver forsterker.
     
    • Wow
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vær litt forsiktig med slike xlr til rca kabler og adaptere. En del av de kortslutter negativ fase og jord. Ikke alt utstyr som liker det.
    Selv har jeg bestilt Jensen signaltransformatorer til akkurat den samme oppgaven når jeg nå skal teste Moonriver forsterker.
    Shitt ja det utgår! Risky å sjanse på går bra syns jeg 🤔
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke funnet ut at det er noe problem her hos meg.
    Jeg lagde meg en slags «multikabel». Eller, lagde og lagde. Jeg kjøpte like lengder av Coax (også Klotz), Toslink, Xlr/rca og tredde de inn i en flott Biltema strømpe med krymp. Fikk dermed en passe lang kabel som går fra mitt lille hjørne med enkel elektronikk og til høyttaler.
    Ser ryddig og fint ut.
    Lengde bestemmes selvsagt ut i fra behov. Jeg valgte 3 meter da det er fleksibelt nok for meg om jeg skal flytte litt på ting etterhvert.

    AE7A7A3A-3B62-4549-90C9-198FAECDFA30.jpeg
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer litt an på hvilken vei man skal gå. Å gå fra RCA til XLR , altså RCA kilde til XLR mottaker er ikke noe problem, men XLR til RCA er ikke fullt så enkelt.
    Har hørt om skrekkhistorier hvor noen har brent opp hele utgangstrinnet i fullbalanserte forforsterkere når de har koblet til effektforsterker med kun RCA inngang og brukt slike adaptere. Du må ihvertfall sjekke at pinne 1 og 3 ikke er kortsluttet.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hos meg sender jeg analogt signal fra Borderpatrol dac (RCA utgang) til AG Zero XD (XLR inngang). I AG er det enda en konvertering analog til digital.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har ikke funnet ut at det er noe problem her hos meg.
    Jeg lagde meg en slags «multikabel». Eller, lagde og lagde. Jeg kjøpte like lengder av Coax (også Klotz), Toslink, Xlr/rca og tredde de inn i en flott Biltema strømpe med krymp. Fikk dermed en passe lang kabel som går fra mitt lille hjørne med enkel elektronikk og til høyttaler.
    Ser ryddig og fint ut.
    Lengde bestemmes selvsagt ut i fra behov. Jeg valgte 3 meter da det er fleksibelt nok for meg om jeg skal flytte litt på ting etterhvert.

    Vis vedlegget 755202
    Ser veldig ryddig ut👌 tenker jeg må dille litt i helga her jeg også 😁
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Tøffet meg med å ta et par fridager siden det er høstferie for jentene. Men hva skjer da? Jo da blir jeg syk. Slår aldri feil! Stort sett aldri fri så det suger! Men selv om jeg synes sinnsykt synd på meg selv har jeg orket å benket meg foran alteret med kaffe i koppen å The teskey brothers på streameren 👌 ha en flott dag! 😁
    20211015_100205.jpg
    Screenshot_20211015-100127_TIDAL.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    God bedring! Jeg regner med det blir et glass med «medisin» senere, det er jo fredag😉
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God bedring og det er bare å få i seg litt medisin utover helga så går det nok over :)
    God helg T-1

    mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    God bedring og det er bare å få i seg litt medisin utover helga så går det nok over :)
    God helg T-1

    mvh
    Takk for det!😊 det er nok ikke slutten nei, selv om skuespilleren i meg prøver seg på det foran fruen i desperat jakt på kjærlighet og omsorg 🤪 litt brunt brennevin og øl løser nok dette 😁👌 god helg til deg å 🍻
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Få en sykemelding, så får du ferien igjen ;)
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Det er ganske typisk det der. Endelig fri etter en stressende periode og så ender man opp syk...
    Flott garasje forresten! Flotte biler! Men hvorfor senke noe som helst? Det har jeg aldri forstått. Litt er bedre enn mye i alle fall.
    Så en dønn strøken 1963 campingbuss for noen år siden. Du så lekker, alt så originalt ut.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Prøvde å finne bilder på nettet, men fant ikke noe i farten. Bussen hadde noe som så ut som originale gardiner og originalt interiør. Svarte og hvite fliser på gulvet og var rød og hvit. Nederlandske skilter, parkert ved Nissevann i Telemark mellom noen trær. Skulle tatt bilde...
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det er ganske typisk det der. Endelig fri etter en stressende periode og så ender man opp syk...
    Flott garasje forresten! Flotte biler! Men hvorfor senke noe som helst? Det har jeg aldri forstått. Litt er bedre enn mye i alle fall.
    Så en dønn strøken 1963 campingbuss for noen år siden. Du så lekker, alt så originalt ut.
    Kan absolutt like en orginalbil, men om du har kjørt en original splittbuss skjønner du fort hvorfor 😆 disse kommer med reduksjonsbokser, 1krets bremser med trommel fremme og bak med 40hk. Skal man kun til og fra vw treff å utstillinger er det sikkert topp, men denne brukes mye. Imo er en original buss ikke trygg i det hele tatt i dagens trafikkbildet. Denne har fått tannstang styring, skivebremser, reduksjonsbokser er vekk å en motor som gjør at det flyter fint i trafikken. Pluss det åpenbare da, en original ser ut som ei høykjerre... 🤪
    152079_cc8ee2e15f6686d3.jpg
    20210827_175254.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Siden det er sterkt redusert med antall bokser nå som avantgarde har komt i hus sitter jeg jo selvfølgelig å drømmer meg bort på diverse hifibutikk sider. Kunne tenkt meg en stooor og bøs spiller siden det er så god plass. Rett og slett en penisforlenger av ei skikkelig snurre.. nå pleier ikke jeg sprenge banken fullstendig når jeg handler så må være i nogenlunde betalbar prisklasse. Å gjerne brukt 🤔 har fått tips om vpi som imo er en grisetøff spiller. Hva annet finnes der ute? Å siden jeg er den gjengse amatør så er brukervennlighet en fordel 🤪
    throwing-money-away-T8YX9M.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn