T+A aktive digitale høyttalere fra 1997

Vegus

Fersking
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
0
Har fått muligheten til å kjøpe et par "New Old Stock" ubrukte T+A Solitaire A3D aktive fulldigitale høyttalere med romkorreksjon for en rimelig penge.  
Nypris på dem i 1997 var rundt 20000 DM, eller ca. 80-90000,- NOK så noe må de jo ha for seg?
Paret jeg kan få kjøpt har kun stått til utstilling i korte perioder siden de var nye, og kun testet i noen få timer nylig.

Såvidt jeg vet ble aldri denne serien eksportert til Norge, men jeg lurer på om noen her inne har kjennskap til dem allikevel?

http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/ls_solitaire/a_3_d.htm

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
Du får ikke testet dem før kjøp da ?.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg hørte dem faktisk i London i 97 og ble veldig positivt overrasket den gang, men hvordan de evt står seg i dag er ikke lett å mene så mye om. Prisen er jo vesentlig her, da...

Svegus

Medlem
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Du får ikke testet dem før kjøp da ?.
De står i Hamburg så det blir litt vanskelig, men jeg har vurdert å dra ned..:)

Svegus

Medlem
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg hørte dem faktisk i London i 97 og ble veldig positivt overrasket den gang, men hvordan de evt står seg i dag er ikke lett å mene så mye om. Prisen er jo vesentlig her, da...
Får dem for ca. 1/4 av nypris inklusive frakt og toll.

Svegus

Medlem
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Blir det noe handling av disse høyttalerne?
Har ikke bestemt meg helt enda, men de blir ikke solgt til noen andre så jeg har ikke hastverk...:)

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Hei - hvorfor ikke kjøpe et par Meridian DSP 5000 istedenfor? Disse har fått topp tester overalt og er representert i Norge av Hifi huset. De har 2x innebygde DAC'r og 3x75W forsterkere og fulle DSP justeringsmuligheter og spiller ned til 35Hz. Du får et par brukte for ca 20.000.-

Topp Bunn