Haakonsunden
Hi-Fi entusiast
Hei forum. Hvem kan skifte delefiltre i Studio monitor? Jeg holder til i Asker. Takk for hjelp!
Takk for input! Tok du noen bilder og/eller laget noen lister med hva som trengs og hvor man får tak i det? (Er grønn på dette )Hvorfor skifte? Er det ikke tilstrekkelig å bytte d aldrende elektrolyttene i filteret? Jeg har nylig fornyet mine to Studio Monitorer. Jeg skiftet alle elektrolyttene (har ikke kastet de gamle da) og er godt fornøyd med forandringen. God basskontroll (noe bedre enn før fornyingen) og en klarere diskant. Bør prøves.
Ok. Har du peil på noen flinke? Holder til i AskerDette innebærer lodding og det er gamle og sprø saker noe av dette, blant annet kan venderne for diskant og mellomtone sitte dønn fast og det er da lett å ødelegger selve vendebryteren som er loddet på printkortet. Jeg tenker at du bør få en som har erfaring med sånt til å demontere og lodde inn nye kondensatorer.
Tusen takk for hjelp !Nicotronics kan nok fikse. Han holder til i Asker
Hei igjen, bare lurer på om du fortsatt er fornøyd? Jeg føler ikke jeg trenger noen klarere diskant, ble det spisst i toppen ? Husker du hva komponentene du brukte het?Hvorfor skifte? Er det ikke tilstrekkelig å bytte d aldrende elektrolyttene i filteret? Jeg har nylig fornyet mine to Studio Monitorer. Jeg skiftet alle elektrolyttene (har ikke kastet de gamle da) og er godt fornøyd med forandringen. God basskontroll (noe bedre enn før fornyingen) og en klarere diskant. Bør prøves.