Tandberg TLS 17 høytaler

ErlendM

Medlem
Ble medlem
26.03.2024
Antall liker
4
Sted
Ålesund
Driver og snuser etter Tandberg 17 høytalere. Jeg er relativt fersk på Tandberg, har hatt en TR200 med både hi-fi 11 og 12 siden nyttår. Så har jeg fått anbefalt at 17 er ordentlig bra, i samme stilen.
Så har jeg kommet over noen som av selger omtales som TLS17. Er det samme det samme som hi-fi 17/ system 17?
hva er forskjellen på ulike benevnelser ?
de er jo en del større enn hi-fi 12, så her må det oftes gulvplass. Hva vil de store forskjellene være ?
synes jo både 11 og 12 er magiske. Vil jeg oppleve større magi? 🙂

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
134
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Her finner du kataloger med oversikt over alle modellene: http://snw.lonningdal.no/tandberg/speakers/
17 vil nok være en oppgradering. Ikke dermed sagt at en større tre-veis høyttaler alltid låter bedre enn en mindre 2-veis...
Her er det bare å prøve seg frem. Du kaster jo ikke bort store penger på å prøve ut disse!
Aldri hørt om betegnelsen TLS

ErlendM

Medlem
Ble medlem
26.03.2024
Antall liker
4
Sted
Ålesund
De hifi 17 som først var aktuelle, ble uaktuelle. Når jeg først kjøper noe slikt, så vil jeg at det skal være i orden.
deretter kom jeg over noen andre hi-fi 17 i teak som er under restaurering/ gjennomgang. Skal få beskjed når de er ferdig.
Men så blir jeg jo tvilende, skal jeg være fornøyd med det jeg har, eller bla opp 2000isj pluss frakt for hi-fi 17. hi-fi 12 gjør seg så godt på stua med sin beskjedne størrelse….

Topp Bunn