Tandbergs Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.069
    Sted
    Portugal
    Byens siste – i sitt slag. Og nå skal butikken legge ned, selv om unge kunder strømmer til. – Bestselgerne er laget i Oslo. Kvaliteten er makeløs! tipser byens eneste Tandberg-forhandler.

Sikkert mange her som husker denne butikken i Bygdøy Alle.

Makrellen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Antall liker
    329
    Jeg driver litt "research" på Tandberg i påvente av anskaffelse, og kom over denne kuriøse historien. Vet ikke om det er postet før, men linker her.
    På søttitallet dro det en kar fra India opp til Norge, for å jobbe i Tandberg radiofabrikk. Lærdommen han anskaffet seg der tok han med hjem igjen til India, hvor han grunnla Eastern Electronics. Hele den moderne produksjonen har navnet "Norge", og lydfilosofien beskrives som "easy" og "laidback".

Nederst på siden kan man lese hele historien i bokform:

" We at Eastern Electronics are greatly indebted to Mr. Vebjorn Tandberg and its employees who have given us a unique place in the Indian audio field. Last but not the least, are the great Norwegian race, which has given us their work philosophy,inspiration and the drive to reach greater heights. "

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.736
    Sted
    Sætre
    Noen her som har ta 300 og kunne tenke seg å la meg sammenligne den mot min? Når jeg fikk min var det meste i ustand og har derfor skiftet ut det meste . Det låter 👌🔥

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn