Mulelid
Hi-Fi entusiast
Jo, men de som er gode koster skjorta å kjøpe - og de som ikke er gode koster skjorta å få overhalt.....Kassettspillerene er gode de, men de må brukes. Det gjelder jo det meste av audioutsyr det. 3015A er det vel ikke så mange igjen av som er i god stand med display som er helt. Bruker min 910 hver eneste helg jeg. Ikke til innspilling, men avspilling av kassetter jeg har liggende fra midten av 80 tallet
Jau, takk! Hehe.. Mangler bare en TCP 3015A nå. Kassettspillerne gidder jeg ikke siden de ikke er stabile nok i drift. De fleste som har gode 3014A har jo hatt dem til overhaling?Gratulerer Mulelid, skal se det blir folk av deg også.
Vil jo ikke slippe til hvem som helst inni en 3014A eller en 910 om jeg skulle hatt en. De eldre klarer jeg å justere opp igjen selv, men da må man jo ha mal for tonehodebro, lydgenerator og noen måleinstrumenter. Kassetten for avspillingsnivået kjøpte jeg i 1992 hos det som var N.E.S. i Oslo da jeg skulle overhale en TCD 310. Men i dag gidder jeg ikke kjøpe en TCD 310, for den er rett og slett for dårlig og for enkel å anskaffe. Mark II var MYE bedre! Men skal jeg først anskaffe et Tandberg-deck blir det minimum en TCD440A. Hvis det kun er for "syns skyld" for å matche 3012 + 3011A kan jeg jo finne et 3034-deck, men den fikk man vel kun i alufargen?