TangBand W3-871S

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Cyburgs Needle spiller!

Etter å ha forsøkt med Tangband i flaske (se lengre opp), har jeg nå snekret et par små søyler. Dette er mest som litt snekker-hobby, siden vi vistnok har mere enn nok høyttalere allerede.

De er bygget i.h.t tegningen i 12mm MDF, og fot av X-finer.

Førsteintrykket var at de låt litt tynt og litt "boomy", men lyden tar seg opp etter et par dager.
Trenger kabinetter også innspilling (tilvenning) mon tro ?
Det er vel uansett ikke realistisk å forvente kraft og tyngde med så små elementer.

Dette er mitt første forsøk med MDF. Det er veldig greit materiale så fremt man får de ferdig kappet. Saging/boring/pussing genererer noe h**sikes støv!
Det gjenstår nå å skaffe litt tynnfiner, så får vi se om jeg klarer det også.

Dersom jeg blir lei av dem kan jeg jo bare putte elementene tilbake på flaska. ;D

Svein.
Hehe. Dette er gøy. Jeg sitter her å måper selv. Mine Needles var ferdige sent i går kveld.
Det spiller forbløffende bra til å være ett 3" element til 200kr. Detaljert og pent.
Jeg kjøpte fire elementer og tenkte jeg skulle prøve meg på Lancetta også. Jeg fikk 12mm MDF ferdig kappet for 500kr.
Komplett sett høyttalere for under tusenlappen. Alle har råd til å prøve dette. Løp og kjøp, som dem sier. ;)
Syns selve elementet var litt stilig også jeg.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Virker ikke creativehifi sidene mer,eller er disse flyttet?
Mvh Jan I

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.197
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hehe. Dette er gøy. Jeg sitter her å måper selv.  Mine Needles var ferdige sent i går kveld.
Det spiller forbløffende bra til å være ett 3" element til 200kr. Detaljert og pent.
Jeg kjøpte fire elementer og tenkte jeg skulle prøve meg på Lancetta også. Jeg fikk 12mm MDF ferdig kappet for 500kr.
Komplett sett høyttalere for under tusenlappen. Alle har råd til å prøve dette.  Løp og kjøp, som dem sier. ;)
Syns selve elementet var litt stilig også jeg.
Har du en link til tegninger på Lancetta?
Fant dem på Hobby hifi sine sider, men ikke tegninger.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.197
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
hei

takker for tips og info. Guttungen har kjøpt x-box idag. Skulle vel hatt litt mer lyd i TV stua. Tangband kan være en billig vei å gå.

Har også fått en hornsak jeg kunne tenke meg å prøve. Men det var dette med tid.

Noen som kjenner denne fra Tangband
TangbandW4-1320SB

Håvard

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Det kribler i "kjøp nå" fingeren!! hvor er det blitt av www.creativehifi.com? :)
Forresten: Ville det være problematisk å drive needle/lancetta med f.eks en t-amp sak (pga. den lave følsomheten)?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Det kribler i "kjøp nå" fingeren!! hvor er det blitt av www.creativehifi.com? :)
Forresten: Ville det være problematisk å drive needle/lancetta med f.eks en t-amp sak (pga. den lave impendansen)?
Jeg har prøvd å drive 871 med T-amp, og det funket heller dårlig. Forsterkeren og høyttalerenheten matchet hverandre heller dårlig lydmessig, og forsterkeren begynte å låte anstrengt på et tidlig tidspunkt.

Foresten, 871 har da ikke lav impedans?

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
29
Sted
Setesdal
:-[ ooops... mente følsomhet... må ha vært seint på kvelden :)
Mener Lenn Art skrev at følsomheten nærmet seg 80db med det filteret han brukte..

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Oppgradert til "Hifi-interessert" på 30 innlegg kanskje?

EDIT: Nei :)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noen som kan røpe hvilken webhotel leverandør Creativ HiFi bruker, slik at vi andre ikke går i fella og kjøper tjenester derfra...............

Topp Bunn