Hehe. Dette er gøy. Jeg sitter her å måper selv. Mine Needles var ferdige sent i går kveld.Cyburgs Needle spiller!
Etter å ha forsøkt med Tangband i flaske (se lengre opp), har jeg nå snekret et par små søyler. Dette er mest som litt snekker-hobby, siden vi vistnok har mere enn nok høyttalere allerede.
De er bygget i.h.t tegningen i 12mm MDF, og fot av X-finer.
Førsteintrykket var at de låt litt tynt og litt "boomy", men lyden tar seg opp etter et par dager.
Trenger kabinetter også innspilling (tilvenning) mon tro ?
Det er vel uansett ikke realistisk å forvente kraft og tyngde med så små elementer.
Dette er mitt første forsøk med MDF. Det er veldig greit materiale så fremt man får de ferdig kappet. Saging/boring/pussing genererer noe h**sikes støv!
Det gjenstår nå å skaffe litt tynnfiner, så får vi se om jeg klarer det også.
Dersom jeg blir lei av dem kan jeg jo bare putte elementene tilbake på flaska. ;D
Svein.
Det spiller forbløffende bra til å være ett 3" element til 200kr. Detaljert og pent.
Jeg kjøpte fire elementer og tenkte jeg skulle prøve meg på Lancetta også. Jeg fikk 12mm MDF ferdig kappet for 500kr.
Komplett sett høyttalere for under tusenlappen. Alle har råd til å prøve dette. Løp og kjøp, som dem sier.
Syns selve elementet var litt stilig også jeg.