Tanita Tikaram

Stereofix

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
633
Antall liker
565
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Sitter og lytter på den siste til Tanita Tikaram , platen heter Sentimental, laid back, melankolsk, aldeles nydelig musikk, dette må være noe av det beste hun har laget  :D løp og lytt!!

 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
kjøpte den tidligere i høst.behagelig plate !

så henne tilfeldigvis på programmet "gyldne tider" i går .(søndag)

mvh. s,
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Hmm. Den har fått en del dårlige kritikker da. Treer på terningen både i VG, Dagbladet og Adresseavisa, blant annet. Men de kan jo ta feil. Jeg synes hun har en bra stemme. Hvilken plate er et "must" dersom man først skal ha noe av henne? Noe som ikke er altfor 80-talls-lydende...
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Hmm. Den har fått en del dårlige kritikker da. Treer på terningen både i VG, Dagbladet og Adresseavisa, blant annet. Men de kan jo ta feil. Jeg synes hun har en bra stemme. Hvilken plate er et "must" dersom man først skal ha noe av henne? Noe som ikke er altfor 80-talls-lydende...
Tanita Tikaram er ikke noe "must". Men ho har ikke greid å tangere den første ho ga ut.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Tanita Tikaram er ikke noe "must".   Men ho har  ikke greid å tangere den første ho ga ut.
Jeg lurer egentlig bare på: Hvilke er de beste platene hennes? Har hun kanskje et "Best of"-album, som kan være en bra start?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Jeg lurer egentlig bare på: Hvilke er de beste platene hennes? Har hun kanskje et "Best of"-album, som kan være en bra start?
Ja det er en The best of Tanita Tikaram. Utgitt i 1996.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Norgesvenner bør man jo alltid møte med skepsis. Bortsett fra Leonard Cohen da.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.825
Antall liker
428
Torget vurderinger
3
Har en LP med TT, The Sweet Keeper. Hadde ikke hørt skiva på 15 år, men etter å ha sett dama på Gyldne Tider i går fikk hun seg en runde på spilleren. Lyd langt over gjennomsnittet og faktisk ikke så halvgæren musikk. Er ikke sikkert det blir 15 år til neste gang...
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.511
Antall liker
3.056
Tanita Tikaram husker jeg godt. Kjøpte debut Cd'en da den kom i 1988, eller deromkring. Spilte den mye, og hun hadde jo et par store hitter i norge, og solgte et-par hundre tusen.

Men så har vi dette med musikkens mysterium. Hvorfor kan du med jevne ta frem noen plater med popmusikk, og det er inspirerende å lytte til, mens andre er helt totalt stein-dau! Tanita er i siste kategori. Tror jeg har tatt frem debutplata et par-tre ganger siden åttitallet for et gjenhør. Men etter 4-5 minutter kjeder jeg meg grusomt. Gir meg ingenting.
Mens f.eks Cars "Heartbeat City"(ikke særlig kritikerrost) som var en av de første CD'ene jeg kjøpte, den tar jeg frem med jevne mellomrom og storkoser meg med.
Musikk er følelser. :)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Sitter og lytter til "ancient heart" nå.  Må si at jeg ikke er 100% fortrolig med dynamikken her heller.  Virker som trommene er ganske mye komprimert og stemmen er mikset svært høyt i forhold.  Men tror det dreier seg om valg i miksen her heller enn komprimering i mastringen.

Korrigering: Dette gjelder ikke alle låtene. "He likes the sun" har for eksempel en flott dynamikk (spor 9). :)
 

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Innlegg
115
Antall liker
0
Jeg vil også anbefale Ancient heart, har den både på cd og lp, synes det er flott musikk!
Kan vel være noe i det med disse negative tingene som blir nevnt, men jeg synes det låter åpent, rent og ganske dynamisk hos meg.
Jeg snakker ikke belafonte in carnegie hall, men dere skjønner.
 

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Innlegg
67
Antall liker
5
Synes også "Ancient heart" er riktig så bra!
 
Topp Bunn