Må nesten le, det var en 518IA jeg hadde på Sandringhamene! Nå hadde jeg ikke platespiller da, brukte en Marantz dv9600 som spiller. Den er egentlig ganske god, men nøytral i klangen. Det tippet som sagt over i det tynne på en del innspillinger her, særlig hvis jeg dro på litt over middels volum. Nå skal det sies at jeg har et mørkere klangideal enn de aller fleste da. Supert at du får det til å stemme (kanskje du har min gamle i gull? Fantastisk finish på de sakene der).
Det er altså 845-rør i denne.
Veldig betryggende at diskanten i Cheviot holder mål! Hvis fioliner mister sitt organiske preg og blir metallisk er det håpløst med klassisk. Hadde et par Monitor Audio Gs20 en gang i tiden. Fantastiske høyttalere på de fleste områder og så ut som en million, men dessverre var diskanten for fresende for min smak. Hjalp med en dobbelbrettet kopphandduk foran diskanten, eksperimenterte med antall brett for å få det riktig;D
Det er altså 845-rør i denne.
Veldig betryggende at diskanten i Cheviot holder mål! Hvis fioliner mister sitt organiske preg og blir metallisk er det håpløst med klassisk. Hadde et par Monitor Audio Gs20 en gang i tiden. Fantastiske høyttalere på de fleste områder og så ut som en million, men dessverre var diskanten for fresende for min smak. Hjalp med en dobbelbrettet kopphandduk foran diskanten, eksperimenterte med antall brett for å få det riktig;D
Sist redigert: