Tannoy Eyris 1 VS Dynaudio 42

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato
D

Desillusjonert

Gjest
Er det noen kjenner disse merkene og kan komme med gode råd rundt disse?
Hvordan låter de i forhold til hverandre og hva bør en ok bruktpris være på de?

Håper på kjappe svar på dette! ;D
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Tenker du på den tidlige utgaven av Eyris eller DC utgaven? Jeg har erfaring med Eyris DC serien, som jeg mener er en sjelden god musikkformidler innen prisklassen. Dessverre kan jeg ikke sammenlikne den med Dynaudio. Jeg hadde selv Eyris DC3 og hadde stor glede av den. Det var en høyttaler som har mye av Tannoy signaturen, dynamisk, holografisk, detaljert, men er primært sterk på å formidle musikk som en helhet. Det er selvfølgelig høyttalere som er bedre enn Eyris, men i sin prisklasse er den sterk på dette.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Det er nok snakk om den første utgaven, ikke DC utgaven.
Er det stor forskjell på de?
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Dessverre men jeg kjenner ikke den første utgaven. Men på generelt grunnlag ville jeg nok forsøkt å finne en DC. Dette er dette Tannoy kan og er kjent for.
 

Stian

Medlem
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
35
Antall liker
23
Sted
Porsgrunn
Desillusjonert skrev:
Det er nok snakk om den første utgaven, ikke DC utgaven.
Er det stor forskjell på de?
Eyris 1 fikk knall-kritikker i et blad som het EyeFi (Tidligere DVD & Hjemmekino). Det ble nevnt ord som "Beste høyttaler jeg har hørt uansett prisklasse.." og "Hvor er subben?.." Jeg har selv hatt disse for noen år siden. Hørte dem først på akers-mic i Oslo og ble veldig imponert, så når jeg så dem på bruktbørsen slo jeg til. Hjemme i stua låt det ikke like bra da jeg mistenker at forsterkeren jeg hadde ikke klarte å dra dem skikkelig. Tror de krever en kraftig forsterker. Mener å huske at EyeFi testet dem med noe heftig Krell-utstyr blant annet. Flotte høyttalere er det uansett :)
 
D

Desillusjonert

Gjest
Eyris 1 fikk knall-kritikker i et blad som het EyeFi (Tidligere DVD & Hjemmekino). Det ble nevnt ord som "Beste høyttaler jeg har hørt uansett prisklasse.." og "Hvor er subben?.." Jeg har selv hatt disse for noen år siden. Hørte dem først på akers-mic i Oslo og ble veldig imponert, så når jeg så dem på bruktbørsen slo jeg til. Hjemme i stua låt det ikke like bra da jeg mistenker at forsterkeren jeg hadde ikke klarte å dra dem skikkelig. Tror de krever en kraftig forsterker. Mener å huske at EyeFi testet dem med noe heftig Krell-utstyr blant annet. Flotte høyttalere er det uansett :)
[/quote]

Men var ikke det DC1? Ikke 1?
Jeg mener å ha sett en test selv, men det er for DC1...trodde jeg?
Eller var det Fidelity som testet DC1?

[size=10pt]HELP![/size]
Anyone?

Noen som har testene og kunne sendt de i PDF format?
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
127
Torget vurderinger
2
DC1 ble testet i Fidelity nr 9
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Ikke helt treff men det er en bra test av Eyris DC3 på audiophile.no
 
I

ijustpop

Gjest
Husker knalltesten Eyris 1 fikk i EyeFi ja - den hadde stor innflytelse på mitt kjøp av Eyris 2 for en del år siden. Har samme erfaring som Stian, Eyris-serien liker forsterkere med godt dimesjonerte strømforsyninger.

Eyris DC1 er en bedre høyttaler, men Eyris 1 gjør seg heller ikke bort og du får den sannsynligvis til en langt lavere pris.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Tannoy Eyris 1 VS Dynaudio 42 + NOEN TIL!

Er det noen som kjenner til Dynaudio 42 da?
Jeg har hørt en del Dyaudio, men ikke denne. Har alltid like lyd filodofoen til Dynaudio, men er redd 42 kan bli for liten! Noen som har erfaringer?
Har tidligere hatt/ hørt Proac Super Tabulette, Totem Model 1 (som låter helt utrolig), Soliloquy 5s og Usher S520.

Noen som har erfainger med disse VS Dynaudio/Tannoy? ???

Og til noen nyere, hva med:
Elite S-15? Jeg hørte den for noen uker siden og den låt utrolig bra. En av de fineste diskantene og mellomtonene jeg har hørt i den prisklassen, men bassen var litt tilbaketrukket. Men den var ikke innspillt. Noen som har erfaringer og sammeligningsgrunnlag?
Swans M1? Denne hadde utrolig bra bass! Men ikke fullt så bra i toppen! Låt litt innetrukket...noen erfaringer?

Setter pris på alle innspill og alle erfaringer! ;)
Og jeg vet at de fleste forhelliger sine egne valg, så jeg tar alt med en klype salt :)
 

Vedlegg

Topp Bunn