FEIL..... men i nøden går det vel det ogØl skal drekkes rett av flaska ! Får da være måte på. :
Har bestilt en sånn selv! ;DOBH Nordica lanserer DraughtMaster i disse dager
DraughtMasteren koster vel rundt 1500 kroner.Hva er prisene på slikt utstyr?
....Store glass, dovent øl. ....
Jeg tilhører gruppen '..skeptisk...' her altså, om det ikke kan måles så er det ikke tilfelle... ;DSmaker du ikke forskjell på ølglass ? Hæ.
Slike idiotiske utsagn tyder på at du helst / like gjerne burde innta ølet intravenøst da de eneste man oppnår ved å drikke øl fra flaske er væskebalanse og alkohol. Regner med at du har egen fryser for Grandiosa slik at maten står i stil med ølinntaket. Skal ikke se bort fra at du en dag oppdager kniv og gaffel også....;-)Øl SKAL drekkes av flaska. Øl av glass er jåleri. Øl av flaska er kultur.
Her er en link til JERNIA, på tappetårn http://www.jernia.no/page?id=1403&key=81869&origId=902§ion=562heisann
noen som har egen tappekran til øl i heimen?
leter rundt på nettet etter en ok løsning som ikke er integrert i et kjøleskap, men finner det ikke....
setter stor pris på linker og hint!
christian
Ukultur er ikke kulturØl SKAL drekkes av flaska. Øl av glass er jåleri. Øl av flaska er kultur.
Pen emballasje er fortsatt emballasje.Jeg er enig i at øl fra boks er fy. Da vil jeg heller bruke glass.
Men jeg vil fortsatt hevde at ølet smaker meg best rett fra flaska. 0,33 l. flaske. En duggfrisk Tuborg Gold er ikke bare en
emballasje, det er en skulptur.
Trøbbelet er dårlig glassvask. Noe det er mye av i utelivsbransjen. Det er ikke uten grunn at bryggeriene sponser egne glassvaskemaskiner på kundene. Da det kommer mange klager på doven øl som egentlig skyldes urene glass.Dersom man derimot er opptatt av smak er glass en selvfølge, helst passende glass for hver øltype. Og man drikker ikke øl av melkeglass, aldri, det skal overhodet ikke skje!
Jeg kan gjøre en masse feil og unevneligheter, ville ikke akkurat gått så langt som å kreve kulturstøtte for hver eneste fis...Gå på Mojo Blues Bar i København. Live svett blues, røykfylt lokale. Gå til disken og hent en knippe Tuborg. Drikk av flaska. Tror ikke du savner glass da. Er ikke dette kultur ?
Ja ja, jeg forstår at du prøver å legge an en dårlig Arne And provokasjon, men du lever visst også opp til et av Arnes mer fyndfulle utsagn;-)Klasse meg her og klasse meg der. Er man tørst drekker man av flaska ! Skål ! Raaaaaaph !
Og enkelte lar seg tydeligvis lett provosere. ;DJa ja, jeg forstår at du prøver å legge an en dårlig Arne And provokasjon, men du lever visst også opp til et av Arnes mer fyndfulle utsagn;-)
...neida, tross enkelte debattanter sin utpregede mangel på kultur&dannelse blir man bare en bitte liten smule nedtrykt....Og enkelte lar seg tydeligvis lett provosere. ;D