Tar med meg Affa og Bomber Iran

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.337
Torget vurderinger
1
Som nevnt i overskriften, så vil jeg gjerne ha med meg Affa på et sosiologisk forsøk i forbindelse med en mulig kommende bombing av Iran.

Affa har flere ganger gitt uttrykk for sin militære kompetanse fra tidligere storkonflikter, så jeg antar han kan komme godt med, et sted der foran i fremste linje.

Jeg feirer USAs besluttsomhet og kløktighet i pragmatisk politikk, og alle som ønsker, kan få feire med øl og bløtkake i forbindelse med at vi muligens står overfor økt inntjening til oljefondet. Alt for å støtte norsk petroleumsindistri, og ikke minst all produksjon og utvikling hos norsk våpenindustri (jeg tar i denne sammenheng med produksjonen av militær kommunikasjon, videre bidrag i JSF prosjektet osv.) og ikke minst all annen næringsvirksomhet som norske aktører i shipping og annen næringsvirksomhet kan komme til å tjene godt på.

Mvh. Bjørn

T

tjn

Gjest
Du kan bombe Iran MED Affa.....blir noen fluer i samme smekken da tenker jeg....

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
og stående applaus fra hifisentralen

S

stikken

Gjest
???La Affa i fred.......,ellers høres dere ut som han der galningen i USA ::)

Bomber HAN Iran kommer HAN sansynligvis til og få resten av verden i mot seg pga konsekvensene denne bombingen vil få!!! :mad:

Får håpe det surrer litt "smartisme" hos rådgiverne hans denne gang i motsetning til sist Big Daddy lekte med flyene sine.
HUFF
Vh
S

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Iran må stoppes, og det fort, men krig er alltid siste utvei.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Hvordan skal 40.000 selvmordsbombere stoppes?
Ingen enkel oppgave nei.
De har jo allerede pekt ut en rekke amerikanske og britiske mål, så dette kan jo bli artig.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Ingen enkel oppgave nei.
De har jo allerede pekt ut en rekke amerikanske og britiske mål, så dette kan jo bli artig.
Vi får håpe de høye herrer forstår at overlegenhet av tradisjonelle våpentekniske ressurser ikke er tilstrekkelig for å "seire". :-/

S

stikken

Gjest
Iran må stoppes, og det fort, men krig er alltid siste utvei.
Hvorfor må Iran stoppes og ikke USA ???
Det er vel bare USA som i fredstid har ymtet frempå bruken av atomvåpen.
Kan ikke huske å ha hørt Iran si dette en eneste gang?
Vh
S

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Et annet spørsmål bør være - hvordan har vesten(i hovedsak USA) klart å skape 40.000 selvmordsbombere?

O.
Hvordan skal 40.000 selvmordsbombere stoppes?

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Et annet spørsmål bør være - hvordan har vesten(i hovedsak USA) klart å skape 40.000 selvmordsbombere?

O.
Å finne svaret på ditt spørsmål er kanskje den eneste riktige vegen å gå for å unngå en tragedie?

R

Ronny_D

Gjest
Vi får håpe de høye herrer forstår at overlegenhet av tradisjonelle våpentekniske ressurser ikke er tilstrekkelig for å "seire". :-/
De høye herrer har kanskje ikke selv erfart følelsen av å være kidnappet eller berøvet "friheten".
Foreløpig ser det ut til at folket går i trance.

Våpenteknisk ? Hva hjelper det ? Her er det type uberegnelig nobrainers, med difuse mål. Samt kultur tilstrekkelig til å produsere selvmordsbombere, heller dø med en neve fiender enn for en kule hjemme...

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
De høye herrer har kanskje ikke selv erfart følelsen av å være kidnappet eller berøvet "friheten".
Foreløpig ser det ut til at folket går i trance.

Våpenteknisk ? Hva hjelper det ? Her er det type uberegnelig nobrainers, med difuse mål. Samt kultur tilstrekkelig til å produsere selvmordsbombere, heller dø med en neve fiender enn for en kule hjemme...
Og så?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Har iranere noen tradisjon i det å være selvmordsbombere i grunn? Så langt jeg har forstått det er dette hovedsakelig en palestinsk sport. Og kanskje sier det noe om situasjonen i Palestina? Iran er en helt egen historie.

Honkey

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Døn`t drøpp thze bømb! Drøpp Affa, Bush and Blair! ;D ;D ;D

Tenker det gjør susen jeg! Enten springer alle muslimer å gjemmer seg, eller så kommer de til å ha så stor medlidenhet med oss etter å ha tatt disse skapningene i nærmere øyensyn, at de vil la oss få fortsette å pusle med vårt her i ville vesten. ;)

A

Affa

Gjest
En armegruppe er nok. Iran blir forvandelt fra en stinkende dass til en brennende dass.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Hvorfor melder du deg ikke frivillig Affa, - som target man? Du har treninga som bombemål for de allierete fra før?

A

Affa

Gjest
Hadde jeg vært 60 år yngre hadde jeg ledet mine menn til seier i dag.

Mit donnernden Motoren,
Geschwind wie der Blitz,
Dem Feinde entgegen,
Im Panzer geschützt.
Voraus den Kameraden,
Im Kampf steh'n wir allein,
Steh'n wir allein,
So stoßen wir tief
In die feindlichen Reihn.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Hadde jeg vært 60 år yngre hadde jeg ledet mine menn til seier i dag.

Mit donnernden Motoren,
Geschwind wie der Blitz,
Dem Feinde entgegen,
Im Panzer geschützt.
Voraus den Kameraden,
Im Kampf steh'n wir allein,
Steh'n wir allein,
So stoßen wir tief
In die feindlichen Reihn.
Jeg tror ikke hverken Blair eller Bush er så gode i tysk. Det kan være de tror du synger en vuggesang for dem. :-/

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.045
Jaha, Panzer und Rabbits lyser mot oss.
Kanskje de herrer kunne ha godt av å se litt helhet fremfor dårlig skjulte insinuasjoner om rase og overmenneske i vinnings øyemed for sin eget supehumane og såkaldte demokratiske samfunn.

Den norske utgaven av Le Monde - mars 2006 side 4 vil kanskje gi perspektiver på historiens kompleksistet, vestens ustanselige innblanding og manglende evne til å ville forstå muslimenes kultur.
Jada, de kan med fordel avskaffe den fundamentalistiske og svært kvinnefientlige delen av islam. Men enhver form for fundamentalisme bør vi sky som pesten.
Og nei, jeg er heller ikke god på bunnen hvis det må aksjoneres.
Men historieløs stupiditet med sterk dyrkelse av "strutserefleksen" løser ingenting.
Ønsker de "Alte kameraden" god tur, og lykke til.
Kanskje kan Kambyses tapte hær mobilisers?

A

Affa

Gjest
Jeg føler intet behov for å forstå dem. Jeg har ingen interesse av det. Hvisnår opplysningstiden kommer til disse gale hordene kan de jo gi oss tegn. Før den tid kan de holde seg nede i kattedassen sin og holde kjeft.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.337
Torget vurderinger
1
GASS DEM!!GASS DEM!!

-så sender vi noen polakker og andre øst-europeere ned for å tappe olje. Her har vi en endelig løsning på problemet, og vi kan kjøre rundt i bilen vår med bensin til under 10 kr. literen...

A

Affa

Gjest
Hva skal araberne med olje? De bor i telt og rir kamel. Spiser sau og kler seg i telt. Ikke kan de noe, ikke vil de noe.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
GASS DEM!!GASS DEM!!

-så sender vi noen polakker og andre øst-europeere ned for å tappe olje. Her har vi en endelig løsning på problemet, og vi kan kjøre rundt i bilen vår med bensin til under 10 kr. literen...
Bensin til under 10 kr literen kan vi se langt etter med K.Halvorsen og dispilene bak roret ;)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Affa, De kan da umulig skylde på alder og si nei til denne utfordringen?

S

stikken

Gjest
:mad:Hvilken rett har vi til å gasse dem, hva har DE gjort?.
Er det ikke et hvert lands rett til selv og bestemme hvilke energikilder som skal brukes?. ???

Hva slags grunn har vesten og krigshisseren USA til å paranoiidere dette til at UUUUU da lager de nok atomvåpen og "kommer og tar oss".!!!???.

Har de gitt uttrykk for det, og hva er det med oss som skal mistenkeligjøre alle andre untatt oss selv?.
Vh
S

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel det virker ikke særlig betryggende på meg at mennesker med en religion og en kultur som fører til at såpass mange mennesker sprenger seg i luften for å komme til Paradis, skal ha atomvåpen.
Hva tror de ikke de kan komme til å bruke de til?
Vi i Vesten har en utrolig enve til å stemple oss selv som de stygge og slemme mens vi har et naivt og godtroende syn på stater som ikke tar hensyn til menneskerettigheter og hvor et menenske er lite eller ingenting verdt. Er vi verre enn de? Får ofte inntrykk av det ja..

S

stikken

Gjest
8)Da er det betryggende at ,Israel,India og Pakistan har A-våpen ...........og for ikke å snakke om USA som er det eneste landet (sagt før) som har raslet med A-bombe trusselen i nyere tid.

,men skulle Iran lage A-våpen?
Vh
S

T

tjn

Gjest
8)Da er det betryggende at ,Israel,India og Pakistan har A-våpen ...........og for ikke å snakke om USA som er det eneste landet (sagt før) som har raslet med A-bombe trusselen i nyere tid.

,men skulle Iran lage A-våpen?
Vh
S
De er ikke bare de eneste som har raslet med A trusselen, de er også de eneste som har brukt dette våpenet mot menneskeheten...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja og det var i en ganske spesiell situasjon, og etter det har de nok lært.
Det skremmer meg ikke at USA og Israel har atomvåpen, de vil aldri bruke de om de ikke blir angrepet og er helt i kne. Men det er muligens verre med Pakistan.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Vel det virker ikke særlig betryggende på meg at mennesker med en religion og en kultur som fører til at såpass mange mennesker sprenger seg i luften for å komme til Paradis, skal ha atomvåpen.
Hva tror de ikke de kan komme til å bruke de til?
Vi i Vesten har en utrolig enve til å stemple oss selv som de stygge og slemme mens vi har et naivt og godtroende syn på stater som ikke tar hensyn til menneskerettigheter og hvor et menenske er lite eller ingenting verdt. Er vi verre enn de? Får ofte inntrykk av det ja..
Her synes jeg du retter baker for smed, komponenten. Hvorfor er det opplest og vedtatt at Iran skal lage A-våpen? De har konsekvent benektet dette selv. Med etteretningshistorien fra Irak i frisk minne er det vel ikke så godt å vite hva en skal tro. Og har det sprunget mange selvmordsbombere ut av Iran? Hvorfor i alle dager trekkker du dette på banen? Vi skal ikke være naive, men kan vi strengt tatt bestemme hvordan andre land skal forvalte sitt energibehov? (gitt at det er det vi snakker om altså, jeg har faktisk enda ikke sett det påstått med rene ord at Iran rent faktisk er i ferd med å produsere A-våpen)
Med litt innsikt i basal psykologi er det lett å se at man nå presser Iran inn i en situasjon der den skremmende kompromissløse og aggressive presidenten kan komme til å ta mange syke avgjørelser på kort tid. Og kom ikke her å si etterpå at dette skjønte vi ikke. Det er lov å bruke hue selv om du er født vest for Ankara!

Honkey

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
294
De er ikke bare de eneste som har raslet med A trusselen, de er også de eneste som har brukt dette våpenet mot menneskeheten...
Jada, men det var før diskusjonene om bruk av atomvåpen startet. ;D

A

Affa

Gjest
Er det virkelig noen her inne som er så naive at de stoler på Iran? Patetisk. Truer Prestestyret i Iran vesten med armageddon skal landet utslettes fra jordas overflate. Om nødvendig med kjernefysiske våpen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Her synes jeg du retter baker for smed, komponenten. Hvorfor er det opplest og vedtatt at Iran skal lage A-våpen? De har konsekvent benektet dette selv. Med etteretningshistorien fra Irak i frisk minne er det vel ikke så godt å vite hva en skal tro. Og har det sprunget mange selvmordsbombere ut av Iran? Hvorfor i alle dager trekkker du dette på banen? Vi skal ikke være naive, men kan vi strengt tatt bestemme hvordan andre land skal forvalte sitt energibehov? (gitt at det er det vi snakker om altså, jeg har faktisk enda ikke sett det påstått med rene ord at Iran rent faktisk er i ferd med å produsere A-våpen)
Med litt innsikt i basal psykologi er det lett å se at man nå presser Iran inn i en situasjon der den skremmende kompromissløse og aggressive presidenten kan komme til å ta mange syke avgjørelser på kort tid. Og kom ikke her å si etterpå at dette skjønte vi ikke. Det er lov å bruke hue selv om du er født vest for Ankara!

Honkey
Vel angående selvmordsbombere og Iran kan du jo lese litt her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/17/463721.html

Om Iran sier at de ikke skal produsere atomvåpen kan man jo selvsagt tro på de, man skal vel tenke det beste om folk, men hvor klokt det er på sikt vet ikke jeg...

Og ellers sier jo presidenten dette:

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article610912.ece

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Vel angående selvmordsbombere og Iran kan du jo lese litt her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/17/463721.html

Om Iran sier at de ikke skal produsere atomvåpen kan man jo selvsagt tro på de, man skal vel tenke det beste om folk, men hvor klokt det er på sikt vet ikke jeg...

Og ellers sier jo presidenten dette:

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article610912.ece
Uff, ja.. jeg er klar over at Irans president topper statistikken over åpenbart sjuke presidenter for tida. Min oppfatning er at vi må handle kløktig rundt sånne rabiesbefengte maktmennesker. Å true sånne folk med julig er oppskrift på ekspressbuss til hælvete. Jeg savner vilje til fantasi og klokskap fra de som burde ha evner i den retning.
voldavlervoldavlervoldalvervold....

Honkey

Topp Bunn