TAS Ultimate Analog Issue!

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg er på vei hjem fra arbeid. Som vanlig bruker jeg å stikke innom Narvesen og til min store glede ser jeg at Fidelity har kommet med ett nummer bare om vinyl. Forsiden er heftig, og jeg er begeistret. Jeg går bort til hyllen og tar ett eksemplar ... så våkner jeg. Det var bare en drøm.

Så til noe helt annet: The Absolute Sound er nå ute med et spesialnummer om vinyl.

Jeg kjøpte TAS for en neve dollar og lastet det ned, for jeg kunne ikke vente til bladet kom til Norge. Når det kommer, kjøper jeg det. Kors på halsen, jeg lover, for dette vil jeg eie fysisk. Jeg vil holde det, bla i det, lese det, nyte det og drømme vinyl.

Siste nummer av Hifi Plus var også om vinyl. Tilfeldig? Kanskje ikke? Begge bladene har samme eier. Kudos til begge for å skrive om vinyl. Jeg anbefaler begge to. De utfyller hverandre. Alle analogfanatikere må ha disse liggende på nattbordet når Dagens Næringsliv ringer.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
quad_lars skrev:
Jeg er på vei hjem fra arbeid. Som vanlig bruker jeg å stikke innom Narvesen og til min store glede ser jeg at Fidelity har kommet med ett nummer bare om vinyl. Forsiden er heftig, og jeg er begeistret. Jeg går bort til hyllen og tar ett eksemplar ... så våkner jeg. Det var bare en drøm.

Så til noe helt annet: The Absolute Sound er nå ute med et spesialnummer om vinyl.

Jeg kjøpte TAS for en neve dollar og lastet det ned, for jeg kunne ikke vente til bladet kom til Norge. Når det kommer, kjøper jeg det. Kors på halsen, jeg lover, for dette vil jeg eie fysisk. Jeg vil holde det, bla i det, lese det, nyte det og drømme vinyl.

Siste nummer av Hifi Plus var også om vinyl. Tilfeldig? Kanskje ikke? Begge bladene har samme eier. Kudos til begge for å skrive om vinyl. Jeg anbefaler begge to. De utfyller hverandre. Alle analogfanatikere må ha disse liggende på nattbordet når Dagens Næringsliv ringer.

Gleder meg også til å få holde det nye vinyl spesialnummeret til Absolute Sound i mine klamme hender straks Nasrvesen klarer å få det i sine hyller. Hifi+ nummeret er lest fra perm til perm da det jo er en stund siden den kunne kjøpes hos den nevnte bladdistributøren. For de som leser litt tysk (og for de som klarer seg med de ekstremt flotte bildene) kan jeg anbefale det tyske rene vinylmagasinet LP. Her er hvert nummer et spesialnummer om vinyll ;D. Det er mulig å abonnere på LP direkte fra tyskland eller laste ned ønsket nummer i elektronisk format

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.689
Torget vurderinger
27
Siste nummer (det etter det nevnte) av Hifi+ har også en god del vinylstoff, blandt annet en del om VPI.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.108
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
er det virkelig det SISTE ? ???

eller det seneste? ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.689
Torget vurderinger
27
Har du ikke fått meg deg dommedagsvarselet?

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
er det virkelig det SISTE ? ???

eller det seneste? ;D
Filologene har heldigvis ikke angrepet meg i innlegget over for liten forbokstav i landsnavnet (jeg kan sikkert gjemme meg bak at jeg mener at tyskerne ikke er så Store etter at ikke helt klarte det verdensherredømmet de var ute etter rett før midten av forrige århundre), eller at det ble en l for mye i ordet som bekriver vår felles kjærlighet under alle linkene her under vinylavdelingen (selv om jeg her sikkert kan gjemme meg at det aldri kan bli for mye vinyl eller for mange l'r i vinyllllllllll) ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.689
Torget vurderinger
27
Du kan vel ta det med ro der terryboy, LMC har vel heller ikke alt på det rene i denne tråden.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
terryboy skrev:
Gleder meg også til å få holde det nye vinyl spesialnummeret til Absolute Sound i mine klamme hender straks Nasrvesen klarer å få det i sine hyller. Hifi+ nummeret er lest fra perm til perm da det jo er en stund siden den kunne kjøpes hos den nevnte bladdistributøren. For de som leser litt tysk (og for de som klarer seg med de ekstremt flotte bildene) kan jeg anbefale det tyske rene vinylmagasinet LP. Her er hvert nummer et spesialnummer om vinyll ;D. Det er mulig å abonnere på LP direkte fra tyskland eller laste ned ønsket nummer i elektronisk format
Tyskland er Vinyllandet med stor V. 8)

Det er lenge siden jeg har praktisert min skoletysk, men kanskje jeg skal laste ned ett nummer av LP.
Hifi World hadde også et spesialnummer om vinyl.

Nå er vinylriggen varmet opp. I kveld skal Wilcos siste mesterverk snurre 33,33 ganger i minuttet.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
quad_lars skrev:
terryboy skrev:
Tyskland er Vinyllandet med stor V. 8)

Det er lenge siden jeg har praktisert min skoletysk, men kanskje jeg skal laste ned ett nummer av LP.
Hifi World hadde også et spesialnummer om vinyl.

Nå er vinylriggen varmet opp. I kveld skal Wilcos siste mesterverk snurre 33,33 ganger i minuttet.
Wilcos 2 klumper med 180 grams pvc har snurret flere runder på vinylriggen i Son i nesten hele pinsen også. Likte spesielt godt Wilcos gave til vinylfantastene med at de som kjøper vinylen får med hele CD'n som bonus ;D ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei
Er det noen som har disse to "Analog" utgavene og kan selge meg?
Send da en mail eller PM
Mvh Jan I

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Så er den analoge utgaven av TAS i hus. Å lese innholdet på nett er en ting, men å holde det fysiske bladet i hendene, er en helt annen opplevelse. Det ble et langt intermesso hos Java på St. Hanshaugen med én kopp espresso og ett stort glass isvann. Jeg satt nesten en time, leste, kikket på livet, tenkte, drømte og leste litt mer til tiden var inne for å gå hjem. I en pose fra Big Dipper lå Yes – Fragile og Aimee Mann – Bachelor No. 2. De skulle nytes etter middagen, men varmen utsatte lyttingen til i morgen. For å sammenfatte TAS #172 med tre ord, sier jeg: Analogue Rules Okay.8)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Test av følgende platespillere:
Rega P1
Pro-Ject Debut III
Pro-Ject RM-5
Pro-Ject RM-10
VPI Aries Scout (m/JMW-9 tonearm)
Nottingham Space 294 med Ace-Space 294 tonearm
Basis Audio 2800 Signature med Vector Model 4 tonearm

Test av følgende phono pre-amps:
Pro-Ject Tube Box SE
Musical Surroundings Phonomena Nova
Parasound Zphono
JR Transrotor Phono II
Art Audio Vinyl Reference
Audio Research PH7

Test av følgende pick ups:
Shure M97xE
Grado Prestige Gold
Sumiko Bluepoint No. 2
Ortofon Kontrapunkt C
Dynavector Karat 17D3
Benz Micro Ebony L
Clearaudio Stradivari

Ellers er det vinylartikler som:
An LP Primer - Everything you always wanted to now about the LP
Twelwe analog components that shook the audio world - 12 most significant LP-playback products of the stereo era
Tech Corner - Explains cartridge compiance, tonearm mass, and why they need to be matched
Nine must have analog accessories
The Golden Dozen LPs - Harry Pearson on the twelve best-sounding LPs of the stereo era

Noe for enhver vinylfantast???!!

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.434
Torget vurderinger
2
Det spørs om det blir en omvei hjem fra jobb idag...

edit: telefon fra innenriksministeriet... det blir ikke omvei hjem idag..
ny edit: narvasen på huseby holder TAS ! who knew ! :)

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Et av de bedre utenlandske bladene jeg har læst på længe (eller 2, hi fi+ også), den Musical Surroundings Phonomena Nova så fristende ut!
er ikke ferdig å læse enda, men på side 91, i tas er der en liten annonse : Dual is back! godt nok med reimdrift :)
http://www.sintron-audio.de/index.php?id=68 er dette gammelt nytt eller har de vert "back" hele tiden?

Mvh. Tom-Erik

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Er det noen som gidder kjøpe bladet for meg og sende det i posten? Får ikke tak i det noe sted visst :mad: Send meg et kontonr. på pm, og jeg forhåndsbetaler selvfølgelig både blad og porto!! Noen som gidder hjelpe en "stakkar" i utkantnorge? Skulle så gjerne hatt dette nr.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
gut_man skrev:
Er det noen som gidder kjøpe bladet for meg og sende det i posten? Får ikke tak i det noe sted visst :mad: Send meg et kontonr. på pm, og jeg forhåndsbetaler selvfølgelig både blad og porto!! Noen som gidder hjelpe en "stakkar" i utkantnorge? Skulle så gjerne hatt dette nr.
Ja og det samme til meg.
Ser ut som om jeg har fått tak i hifi+, men bare MÅ HA TAS også.
Mvh Også en utkantboer
Jan I

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
gut_man skrev:
Har ikke du nettopp vært på det "sentrale" østland ;)

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
FallenA skrev:
gut_man skrev:
Har ikke du nettopp vært på det "sentrale" østland ;)
Tja sentralt og sentralt, tydeligvis ikke sentralt nok da! Scandic hotel på Høvik med lange dager og litt mye mikk makk for å komme seg inn til sentrum uten bil. 300kr. i taxi bare for å få tak i TAS synes jeg ble litt drøyt da! De hadde ikke TAS på Gardermoen, ei heller på Sola eller noen av de andre Narvesen kioskene jeg har vært innom siden jeg fikk nyss i "the vinyl issue". Nei må nok lite på gode mennesker her inne i varmen på vinylavdelingen. Det ser ut som om det kan ordne seg nå....

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Kanskje vi må ha en alvorsprat med den lokale sjappa?! ;)

Noen som kunne tenke seg å gjøre en handel på mine vegne også?
:)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Ser ut som om jeg bør hjelpe vinyl-venner i nød?!! Hvis det stadig er slik at FallenA, gut_man eller Jan_I må ha noen til å kjøpe og sende vinyl nummeret av TAS, så send meg da en PM slik at jeg får navn og adresser som sikrer at lesestoffet kan lande ned i riktige postkasser. Bladet koster hos Narvesen NOK 119, men jeg aner ikke noe om Postens takster for sending av disse rundt i Kongens land!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
terryboy skrev:
Ser ut som om jeg bør hjelpe vinyl-venner i nød?!! Hvis det stadig er slik at FallenA, gut_man eller Jan_I må ha noen til å kjøpe og sende vinyl nummeret av TAS, så send meg da en PM slik at jeg får navn og adresser som sikrer at lesestoffet kan lande ned i riktige postkasser. Bladet koster hos Narvesen NOK 119, men jeg aner ikke noe om Postens takster for sending av disse rundt i Kongens land!
Har tilbudt meg å hjelpe de jeg, men hvis det viser seg å ha blitt tomt på jernbanen i drammen, kan jo du få overta oppgaven..!? :)

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.434
Torget vurderinger
2
Jeg skal sende armkabler til Jan_I ganske snart ( så fort jeg får de ) da kan jeg "legge ved " TAS i tillegg..

( Men jeg synes foreløpig at Hifi+ var bedre lesning Jan , mer spennende produkter IMO )

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
superhkm skrev:
Jeg skal sende armkabler til Jan_I ganske snart ( så fort jeg får de ) da kan jeg "legge ved " TAS i tillegg..

( Men jeg synes foreløpig at Hifi+ var bedre lesning Jan , mer spennende produkter IMO )
Den er grei, det var ikke veldig mange igjen her i drammen så jeg i går, så da kan jo du sende til Jan_I..:)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
superhkm skrev:

Det har vært supert superhkm
Men kan du kjøpe 2 eksemplarer av TAS da? En kamerat av meg (sedj) vil også ha et.
Sender deg penger for dette også samt for frakt.
Forresten så ser det ut som om jeg har fått tak i hifi+ (forhåpentligvis)
EDIT: En stor TAKK til dere alle for tilbudet om kjøp. Utrolig hva en får hjelp til her på forumet
Mvh Jan I

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
superhkm skrev:

Enig med deg at Hifi+ hadde noe mer spennende (les dyrerer og litt mer eksentriske) vinylprodukter til test, slik som Zanden Model 1200 Mk 2, Lyra Connoisseur 4-2P SE, Martens MPS og SME 20/12 etc. TAS hadde vel litt mere produkter de fleste kan kjøpe (Basis 2800/Vector 4 kombo kanskje litt utenfor rammene til de fleste), samt de gode og litt mer morsomme artiklene om gode vinylinnspillinger, vinylprodukter som gjennom tidene/stereo era har betydd mest, viktigste tilbehør og litt om hvordan vinyl lages etc. Kombinasjonen av søsterbladene TAS og Hifi+ var helt fantastisk synes nå jeg...

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
gut_man og FallenA; de hadde to igjen her til dere, så nå skal jeg bort å poste de..! ;D

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Herlig med gode hifi venner her inne! Tusen takk for tilbud om hjelp, og for hjelpen du ga Cundis. Penger for bladet er overført til din konto Cundis! Ser ut som om vinyl selger godt for tiden. Kanskje Narvesen flere steder burde vurdere å ta inn TAS og HiFi+. Kjøpte forresten siste nr av HiFi+. Det var et pent og greit blad, og det blir nok ikke det siste jeg kjøper..

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
gut_man skrev:
Herlig med gode hifi venner her inne! Tusen takk for tilbud om hjelp, og for hjelpen du ga Cundis. Penger for bladet er overført til din konto Cundis! Ser ut som om vinyl selger godt for tiden. Kanskje Narvesen flere steder burde vurdere å ta inn TAS og HiFi+. Kjøpte forresten siste nr av HiFi+. Det var et pent og greit blad, og det blir nok ikke det siste jeg kjøper..
Gleden er på min side og gut_man, hyggelig å kunne hjelpe gode hifivenner litt.. :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Helt fantastisk!!!
Tusen hjertelig takk Cundis :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
FallenA skrev:
Helt fantastisk!!!
Tusen hjertelig takk Cundis :)
Med tanke på at dere har hjelpa meg med gode råd oppigjennom diverse tråder her, så er dette det minste jeg kan gjøre for dere til gjengjeld..::). Syns det er veldig hyggelig å yte litt til gjengjeld..! Godtfolket i Egersund må jo ha litt å lese på i sommervarmen...:p. Puh, har 35 grader inne i stua mi nå, lurer på om jeg skal legge kroppen min under åpen himmel i natt..;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
YABBAADABBADOO :) :) :)
Bare send en mail over hva disse kostet + forsendelse så sendes dette.
FLOTTE GREIER forresten Superhkm :) :) :)
Mvh Jan I

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
får løpe til Narvesen jeg og da....å få tak i et blad,det gleder emg å lese om samholdet og at folk er sånn mot hverandre som det skrives om her inne....Meget hyggelig lesning..

har de bladene på Narvesen i Lillestrøm,så kan jo ev jeg sende derfra også,om andre er tomme,og det er fler som sliter emd å få tak i...rapport kommer. ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Flott blad med omtale av min nyinnvestering en vpi scout....mye annet snadder også der gitt. Det finnes fortsatt blader i den lokale handelen her,dersom noen sliter med å få tak i...ta kontakt.Espen

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
ixos_76 skrev:
Flott blad med omtale av min nyinnvestering en vpi scout....mye annet snadder også der gitt. Det finnes fortsatt blader i den lokale handelen her,dersom noen sliter med å få tak i...ta kontakt.Espen
Har du fått spilleren din nå ixos_76? Hvordan spiller den i så tilfelle?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei cundis!! Ja jeg har fått spillern,og gjett om jeg er fornøyd!!!

Den er satt opp med en MM audio note iq2 inntil videre,denne spiller fantastisk,og etter min mening bedre enn benz ace M som jeg fikk demo av spillern med....langt mer trøkk i bassen nå...

Kommer til å kjøpe meg et stepup trinn ev ny riia(jasmin kanskje),og gå over til mc low,ev da med Dynavector dx tror jeg den heter ligger på rundt 6 k......men først nyte emd an pu,fikk ettersendt støvdeksel fra vpi,dette er helt greit....kanskje det blir monter senere...og cd spiller,,,,fytte katta for noe kjedelige greier!!! det er da gitt ::)

Spillern anbefales varmt!!Jeg kjøpte den av Vidar på audioart...knallservice og levering.

Pu er handlet av Håkon Rognlien hos Fryd hifi i Hegggedal,med oppsetting av pu her i heimen...hele gildet kom på 17.500 med cover og pu....

Savner hverken Gyro eller nottingham interspace nå i etterkant.....Neste prosjekt er nye ht kabler,og platevasker....for en fin hobby....musikkgleden er øket ytterligere ett hakk etter scouten kom i hus....

Mvh Espen Saatvedt. ;D ;D ;D ;D

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Så kult at du er fornøyd Ixos_76!! Fortell gjerne litt om forskjellen mot Gyro hvis du vil..! Og er hvordan syns du ett punkts opphengt arm er å bruke? Litt spesielt er det syns jeg, men etter noen dager med Wilson Benesch spilleren min så begynner jeg å venne (vagle..) meg til det... ;D. Går forresten bare og venter på pickup jeg og.. Hater og vente.. ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,HELG og vpi en brukes utover natta her nå....Unipivot var jeg skeptisk til,pga vaglingen som dere sier ehr...men dette oppleves som allikevel stødige saker,vagler jo litt,men brukerbøyle for hev/senk..og da går det veldig fint,dog føles det som om det vanskeligere å legge ned i et spor midt på skva med denne enn regaen(kankje vanesak)kablen på antiscate opplegget virker som holder igjen litt...

uansett er dette en knallspiller for prisen,mht gyrodeck har jeg bare hørt denne en gang,men syntes nå at bassgjengivelsen er mye bedre i vpi en..

Tør ikke engang tenke på hvordan dyrere spillere fra samme produsent spiller he he.

Det blir gøy å oppgrdere til mc low,og med en seriøs riia eller stepup..

vurderer pu fra dynavector fremfor benz da vpi har fått laget pu er med sitt logo fra dynvector,skulle en tro at denne matcher deres spillere meget godt...Denne saken er definitivt IKKE oppe og avgjort..

støvlokket oppfattes som greit,og man ser at noen har tjent penger på denne "plata" med noen få knekker på...fungerer til jeg får surret meg til å tegne et monter,som jeg får laget av kreativ plast....

Jeg har kjøpt inn et bord fra IKEA av typen lack...55x55cm,hiver bena og skal prøve plata som underlag mellom glassrack,og platespiller,spillern står på små gummibiter i 3mm gummi under spikesene nå...mulig jeg ev oppgraderer til vpi`s gummiføtter Miniutave av tnt føttene ettersom jeg har forstått..

Antiscatingen er ikke et probølem,blir det det emd annen pu senere,handler jeg inn antiscatingkit....

videre anbefales det sterkt å kontakte Vidar på www.audioart.no
dersom noen trenger vpi greier...han har en del,og sender---Lyric har også,men spiller var det lang ventetid på der i allefall.. :-\

Min Harmann cd 970.....................ja den blir lite brukt fremover ;)

Mvh Espen Saatvedt......(hadde noen sagt at jeg skulle bruke 17,500 på en platespiller i fjor hadde jeg trodd at fyren var stein gæærn!!)

Sånn kan det gå,nå er jeg litt mer der......"dæven nå har jeg gjort et godt kjøp,dette ga mye for penga) ;D

En annen ting cundis...Nye originale SVETLANA EL 34 rør er på vei i posten fra MOTRON.... ;D ;Ddet er fler som venter på godis her... ;)

Vedlegg

Topp Bunn