Tatt på senga, Mothers finest.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.174
Antall liker
8.554
Torget vurderinger
1
Jeg er stort sett ganske allergisk mot all musikk fra syttitallet. Opplever det ofte som famlende og falmet.

Vel, så satt jeg der forleden da, surfende på Spotify. Forslagsfunksjonen til Spotify mente at jeg kanskje kom til å like gamlisbandet "Mothers finest". Yeah right...
Ikke ofte jeg blir tatt sånn på senga som det her. Må være noe av det mest fengende jeg noengang har hørt. Har nok vært borti bandet før, men det er nok åttitallsutgivelser som "Iron age" og det gav ikke mersmak.

Men seriøst, sjekk dette her. Virkelig til å få fot av.

Bra plate det der men debutplata deres er bedre.....
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.663
Antall liker
10.058
Torget vurderinger
2
Niggermusikk i nærdiskokategorien var ikke sturent i mitt halvdopede frikermiljø på søttitallet, men må medgi at det er forførende kn¤llemusikk når promillen eri orden. Takk for gode minner:cool:
 
Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
jeg lyttet til liveplata du nente på spotify. Slikt kan nok variere mellom forskjellige remastringer også så det er ikke sikkert du hørte det på din utgivelse. Prøv med et par hodetelefoner. Når jeg lyttet her med studiomonitorer i nærfelt fremstod det ganske tydelig.
Plukket frem eksemplarene jeg har av den på vinyl nå - her er det applaus både i H og V kanal. Vokal, bass og slagverk er dønn plassert i midten. Gitar flytter litt på seg fra låt til låt. Moog etc er nok plassert ut litt til venstre.
Finner ikke CD`n for å høre hva som skjer der.
 

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Innlegg
267
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Skulle vært artig og visst hvilke tiår du liker best??
Jeg har en mangsidig musikksmak som går på tvers av sjangere og årstider. Finner noe bra innen det meste.

Ut fra hva du spør om så mener jeg at det har blitt gitt ut mer interessant musikk de siste tyve årene enn de tyve foregående årene, for å si det slik.
Synes egentlig det er litt trist når mine samtidige forteller meg at de ikke har kjøpt seg en plate siden REM og U2 for tyve år siden og argumentet er at det ikke gis ut noe bra lenger. Jeg synes det gis ut mye bra i dag også, og er glad for at jeg fremdeles greier å henge litt med i svingene. Man må dog være aktivt søkende etter kvalitet.

Etter en 15 års tid som 60-70 talls romantiker, må jeg vel si meg enig med deg der. Noen år som platepusher har nok også gjort sitt til at denne forherligelsen har svunnet noe hen. Dersom man jakter musikalske reiser fremfor historiske milepæler, er det min oppriktige mening at musikk har aldri holdt så høy kvalitet som i dag, men det krever en del leting, da det virker som populærmusikken systematisk blir mer og mer søpplete, mens det i "gullalderen" var mer kvalitet blant det var faktisk var populært. Jeg mener man som musikkinteressert bør sjekke ut klassikere for oversiktens sin del, men selv for en fyr med zeppelin-tattiser og og zappa-bart som meg slev, er det en urovekkende liten tro på dagens musikk der ute blant de såkalte musikkelskerne.
 
Topp Bunn