BerntJ skrev:
Jeg gjorde det med en Philips CD 204 ( såvidt jeg husker) og lyden ble værre...
I ettertid må jeg vel innrømme at jeg ikke hadde gjort det samme idag.
Idag hadde jeg byttet power kondiser til Silmic 2 fra Elna og dioder i poweret til lavstøy. ( UF 4007/ HER 108 )
TDA 1541 fortjener gode komponenter rundt seg og noen bytter til bedre avkoplinger ( kondensatorer ) rundt brikken. Gjør et søk på google. Har ikke fått tid til å sette meg nok inn i dette, men har noen Single Crown liggende. Gjetter at Power suppy er viktig. Shunt regulatorer fraTentlab ?? VH. Bernt.
Takk for tilbakemelding - Jeg har og lest om tilfeller hvor det har blitt være, derfor er jeg litt skeptisk og har sålangt ikke gjort det.
Værre på hvilken måte ?
Men cd204 er vel en TDA1540 spiller ? (Forsåvidt interessant med TDA1540 også i og med at jeg har en CD104 stående
)
Spilleren det gjelder er en veldig enkel philips spiller og prosjektet sålangt går ut på å se hvor bra den kan bli innenfor rimelighetens grenser.
Sålangt er Power supply oppgradert med nye/større lytter og dioder (Panasonic FC & IR 11DQ10), lytter rundt dac (Oscon), decoder (Rubycon), digitalt filter (Rubycon), opamp (Panasonic FC) + Nye opamper (LM4562) og "strategiske" motstander er byttet ut med spoler.
En del "oveflødige" kretser er fjernet bla. de-emphasis, muting og hodetlf opamp/utgang og utgangssignalet tas direkte fra "siste" opamp via kondensator og ut.
Avkoblingskondensatorer er foreløpig ikke byttet - de som sitter der nå er smd og det er smått med plass.
mvh