Technics Matsushita Electric Trading Co., Ltd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Venter fortsatt på en 25 kg sending fra England. Ble sendt 18/3, men ble returner avsender i forrige uke. Ble sendt på nytt fra England med ekspress og nå er den "stuck" i tollen i Oslo pga manglende dokumentasjon. Håper den dukker opp etterhvert. Bilder og info om innholdet kommer etterhvert.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    og i kveld kom det en pakke...
    bilder fra første test
    IMG_0847.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Og ja, det var med matchende cassettdeck (desverre med en tydelig feil, men fungerer ellers perfekt):

    Vis vedlegget 258568
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.191
    Antall liker
    16.732
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    42
    Pent! :) Hvordan låter det? Mulig linken til bildet av kassettspilleren ikke fungerer. Jeg kan ikke se noe bilde.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Har bare prøvd anlegget på noen små høyttalere, men det er bra trøkk i dette lille anlegget. Hele anlegget er designet for SL-7, 10 og 15 for å matche disse perfect. Har ikke prøvd mine SL-spillere på dette anlegget enda, men håper å få gjort dette i morgen. Rapport kommer!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hele anlegget skal gjennom en skikkelig rens etterhvert, både utvendig og innvendig. Ser at tidligere eier har "kladdet" med sprittusj på tuneren...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tror jeg snart må bytte nick til Mr Technics, begynner å bli mye her nå :rolleyes:
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg snart må bytte nick til Mr Technics, begynner å bli mye her nå :rolleyes:
    Æ trudde da TT sto førr TechnicsTypen,ikkje sant?

    edit: eller kanskje: Technics Treasures :cool:
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ferdig rengjort og oppsatt på pikerommet med matchende høyttalere Technics SB-F20. Dette låter meget bra strørrelsen tatt i betraktning. Ht er satt nærme kun til ære for fotografen ;)
     

    Vedlegg

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.191
    Antall liker
    16.732
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    42
    Kun av nysgjerrighet, noen som vet noe om SL110? Ligger en med tangentialarm på finn. Tenker ikke å kjøpe men ble fascinert av konstruksjonen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Har ramlet inn litt mer Technics siden min siste post i denne tråden. Tenkte jeg skulle få tatt noen bilder av siste ankomne i morgen + noe annet småtteri
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.057
    Antall liker
    12.148
    Sted
    Hus
    Har en SL110 med SME 3009 SII arm som jeg kjøpteher på forumet for et par år siden. Tung,solid DD spiller uten quartz styring :)

    [/QUOTE] Kun av nysgjerrighet, noen som vet noe om SL110? Ligger en med tangentialarm på finn. Tenker ikke å kjøpe men ble fascinert av konstruksjonen [/QUOTE]
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Har ramlet inn litt mer Technics siden min siste post i denne tråden. Tenkte jeg skulle få tatt noen bilder av siste ankomne i morgen + noe annet småtteri
    Litt sen, men her er iallefall et par bilder. greit med litt småhøyttalere. Flere par er i bruk, men nå samlet for fotografering. Alle fungerer perfekt.

    CIMG1033.jpg



    CIMG1035.jpg
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Kosetråd!

    Jeg hadde et komplett Technics anlegg på 80-tallet, høyttalere, receiver, platespiller med tangential-arm og kasettspiller med DBX. Det var drømmen den gang, og det låt da tålelig bra. Skal prøve å hoste opp hvilke modeller det var. :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ser forresten at jeg har uteglemt en forsterker jeg kjøpte tidligere i sommer. SU-V9 2x120W i 8ohm.

    Vis vedlegget 276541
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.390
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner. Fort gjort.

    De små der ligner veldig på de som en kamerat av meg hadde på den forsterkede hattehylla i bilen sin på 80-tallet. Sammen med Pioneer-elektronikk syntes jeg de låt bedre enn alt annet av bilstereo.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Skjønner. Fort gjort.

    De små der ligner veldig på de som en kamerat av meg hadde på den forsterkede hattehylla i bilen sin på 80-tallet. Sammen med Pioneer-elektronikk syntes jeg de låt bedre enn alt annet av bilstereo.
    Regner med at du tenker på Pioneer TS-X9. Disse var det mange biler som hadde.

    $T2eC16dHJH!FFmPjoHG4BSeuwWL)5Q~~60_12.jpg
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.390
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner. Fort gjort.

    De små der ligner veldig på de som en kamerat av meg hadde på den forsterkede hattehylla i bilen sin på 80-tallet. Sammen med Pioneer-elektronikk syntes jeg de låt bedre enn alt annet av bilstereo.
    Regner med at du tenker på Pioneer TS-X9. Disse var det mange biler som hadde.

    Vis vedlegget 276536
    Kan faktisk ikke huske hverken farge eller om de var 2- eller 3-veis, men du har sikkert rett.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.358
    Antall liker
    105.993
    Torget vurderinger
    23
    The Dream Machine

    Supersjelden vare - The Holy Grail blant båndspillerne fra Technics..... RS-1800!! På Ebay nå, til drøye 180.000,- så da nlir det vel ikke akkurat løp & kjøp med det første. Men gromt og sjeldent er det, unektelig. Sjekk skapet med det rare i også - sanseløst!


    Technics 1800.JPG 1.jpg


    Technics 1800.JPG 2.jpg


    Technics 1800.jpg
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    118
    FullSizeRender.jpg


    Noen som kunne tenke seg noe av dette? Gi beskjed!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.623
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Oslo
    Mimre...
    Nå som jeg har levert min eneste gjenværende Technics på service, platestpilleren SL-Q303, bør jeg vel bli med her.

    Tdiligere hadde jeg receiveren SA-515, kassettspilleren RS-M250, CD-spilleren Sl Ps840 og tuneren ST-G460, men alle har etterhvert avgått med døden.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Noen som har opplysninger om Technics SL-DL 1? Fikk tak i en i går i overraskende god stand. Det er faktisk integrert tangentialarm i lokket!! Jeg koblet den opp og den spilte veldig greit. Fant noen bilder på nett, skal legge ut noen bilder av aktuelle spiller når jeg får tid.
    Morten
    imagesQXNDBHWD.jpg
    imagesJ4PAR258.jpg
    uten navn.pngæ.png
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg eier ingen Technics lengre, det er ungdomsminner for meg.
    Konfirmasjonspengene i 1977 gikk delvis til en sånn
    rs-640u.JPG

    Jeg syntes det var det tøffeste i butikken den gangen.
    Bestekompisen hadde akkurat kjøpt Tandberg TCD 310, og jeg måtte bare skille meg litt ut.

    Det skremmende er at jeg kan ikke en gang huske hvor den ble av.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.740
    Antall liker
    90.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Denne kom inn døra i går og her er første test etter full rens nå i kveld. Modellen heter SU-8088K og er en integrert forsterker på 2x80. Spiller nydelig og har masse punch. Dette er min andre 8088, men den andre har svak forvrengning i ene kanalen, så den stikker jeg opp til Herleik med neste gang jeg skal til Osloområdet.

    image.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg på siden det faktisk var Technics som fikk meg inn i seriøs hifi. Musikkinteresse førte til at storparten av konfirmasjonspengene ble investert i et Sanyo-rack med Jamo høyttalere. Men ingen av de komponentene skulle forbli flere år hos meg. Innen jeg var ferdig med ungdomsskolen var det bare kassettspilleren som fortsatt hang med, men også den var borte før første klasse på VGS var omme. Men kassett fikk være kassett, det var vinyl som gjaldt. Så det første seriøse anlegget etter å ha funnet ut at det kunne gjøres betydelig bedre enn Sanyo/Jamo ble dette:

    su-v4a(1).jpg


    Technics SU-V4A (silver) - kjøpt i Flensburg, sparte drøye tusenlappen på det

    TechnicsSL7.2.jpg


    Technics SL-7 (silver) - også kjøpt i Flensburg med en tilsvarende besparelse

    273563d1327326510-acoustic-research-inc-ar18s-ar18.jpg


    Acoustic Research AR18 - kjøpt på tilbud hos Budal Radio i Kopervik. Jada, de er ikke Technics. Men fabelaktige og sørgelig glemte klassikere som fortsatt fortjener oppmerksomhet, og som låt imponerende med nevnte Technics-komponenter. Dette var gromt for en femten/sekstenåring, og er det rart at jeg ble hekta på lyd etter å ha levd med noe slikt på gutterommet i mine formative år?

    De som har fått med seg tråden om mitt vintageprosjekt vet at jeg har kjøpt meg en større modell av noen Radionette-høyttalere som jeg har lett etter i bruktbutikker ++ i flere år. Og det er flere slike produkter fra min fortid jeg konstant er på utkikk etter til riktig pris. Blant de som jeg setter høyest på den listen er nettopp SU-V4a og AR18. De var min første smak på hifi plukket ut med ørene og ikke lommeboka, og sannelig tror jeg at jeg traff så godt blink at jeg ønsker samme lyden på soverommet eller et annet passende sted. Det hadde vært å foretrekke om jeg fant en sølvfarget SU-V4a, men de ble jo aldri importert til Norge så jeg må sannsynligvis ta til takke med den vanlige mørke typen. Ikke at jeg har noe imot det. Men kilden blir nok digital i disse dager. Vinyl og sengeaktiviteter er ikke en optimal kombinasjon. :cool:

    Btw: Jeg bruker de samme stativene som jeg brukte til AR18 på mine "nye" Radionette, selv om de er endel større. Hadde de liggende på loftet hos mine foreldre i alle år og jeg hentet dem ned igjen når jeg startet på vintage-prosjektet. Rundt 30 år i opplag før de nå har fått en ny oppgave. Utrolig at de gamle ikke har kastet dem i mellomtiden.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn