Technics Matsushita Electric Trading Co., Ltd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Ja, jeg mener å ha lest et sted at det er smme arm i 1300G som i 1200GR.
    Det kan stemme. Elendig armløfter i min GR2, også. Helt ufattelig at den skal være så dårlig i en ellers så bra og så dyr spiller, og ikke minst, fra en produsent som har laget nesten like spillere i så mange år!

SimSVa

Medlem
    Ble medlem
    14.01.2016
    Antall liker
    177
    Gratulere!! Ser kjempe fin ut!

Jeg har en SL-1200G. Lurer derfor på hvordan ser eikeplinthen din ut inni? Hvordan fester eikeplinthen seg til SL-1300G? Og hvordan passer eikeplinthen din til tilkobling av RCA på baksiden av SL-1300G?
    Hei, her ser du hvordan plinthen støttes av braketter rundt hver fot, samt hvordan det ser ut bak. Som du ser så kunne det sett bedre ut bak om RCA og strøm kunne kanalisert seg gjennom tiltenkt åpning i midten, men det funket ikke med stive kabler, så knota det til med hullbor.
    IMG_2642.jpeg
    IMG_2641.jpeg
    IMG_2638.jpeg

ParttimeDIY

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    693
    Sted
    Brøttum
    Lekkert! Har du bilder? Hva synes du om armen? Har selv en Seemarm liggende som skal settes sammen når jeg får tid. Har aldri fått testet den og spent på hvordan den er i forhold til andre kvalitetsarmer.
    1000004560.jpg

1000004561.jpg

1000004562.jpg

Jeg har lite sammenligningsgrunnlag, hadde Thorens TD160 Super med SME3009 arm og en Grado pickup som forrige spiller, synes denne er et solid hakk opp. Ulik pickup (Shure M75G og det integrerte riaa-trinnet fra Seem gjorde en god jobb før nål-bytte).
    Etter bytte fra org nål til Jico nål så har den ikke blitt brukt, kan virkelig skuffende lite om innstilling av pickup/nål så det må jeg få en innføring i eller hjelp av noen som kan det. 🙈
    Er det normalt å styre med pickup-sporings-vekt etter bytte av nål?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    21.605
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @ParttimeDIY
    Lekker spiller!
    Følg anvisningene fra Jico, det kan kan hende at nålen veier noe annet enn originalen, så justering trengs. Angående 12" arm tror jeg plinthet er for lite. 9" eller 10" får plass.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    21.605
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    My pride and joy!
    PXL_20250329_234733704.jpg

SL-1000MK3 med EPA-100MK2 tonearm og EPC-205CMK3 pickup med Jico SAS nål med nålefane i bor.
    End game platespiller helt til en SL-1000R dukker opp til en rimelig penge, dvs sannsynligvis aldri.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Det fulgte ikke med headshell til min EPA-250 arm og jeg har lyst på et fra Technics.

Denne herremannen (jeg går ut i fra at det er et hankjønn), selger de fleste versjoner av sådanne, tilsynelatende originale.

IMG_0525.jpeg

Saken er at han har «alt», fra SL-1200 første versjon og opp til MK7. Det er også mulig å finne GR2-headshells andre steder. Det jeg lurer på er om det er noen lyd-, kvalitets- eller annen forskjell på de ulike? Er det en versjon som går for å være best?

jan b

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Antall liker
    143
    Sted
    Sør-Trøndelag
    My pride and joy!
    Vis vedlegget 1110191
    SL-1000MK3 med EPA-100MK2 tonearm og EPC-205CMK3 pickup med Jico SAS nål med nålefane i bor.
    End game platespiller helt til en SL-1000R dukker opp til en rimelig penge, dvs sannsynligvis aldri.
    Jeg har en MK2 stående med EPA-100MK1 arm. Men verket vil ikke gå dessverre. Det lyser i strobe-vinduet, men det skjer ingenting når jeg trykker på knappen.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    21.605
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg har en MK2 stående med EPA-100MK1 arm. Men verket vil ikke gå dessverre. Det lyser i strobe-vinduet, men det skjer ingenting når jeg trykker på knappen.
    Finfin spiller det! Har du sjekket at ikke en sikring er gått? Synes å huske at det er noen av dem inni strømforsyningen.

jan b

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Antall liker
    143
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Finfin spiller det! Har du sjekket at ikke en sikring er gått? Synes å huske at det er noen av dem inni strømforsyningen.
    Får ta en titt på den igjen etterhvert. Jeg fikk den igang med det samme jeg fikk den i hus som defekt, men så døde den bare ut. Er visst mange ic-kretser som ikke er å få lenger inni der, så hvis en slik har tatt kvelden så kan det kanskje bli vanskelig.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.659
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Får ta en titt på den igjen etterhvert. Jeg fikk den igang med det samme jeg fikk den i hus som defekt, men så døde den bare ut. Er visst mange ic-kretser som ikke er å få lenger inni der, så hvis en slik har tatt kvelden så kan det kanskje bli vanskelig.
    @ragwo og Murphy´n hans klarer nemt den jobben 😁

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    21.605
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Alle ICene i MK2 er fortsatt hyllevare, det er noen ICer i MK3 som er Technics' egne og som har gått ut av produksjon for lengst. Tror fortsatt det er håp for spilleren din.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn