LP 12 er vel den aller tryggaste investeringa, om ein skal sjå økonomisk på det. Lydmessig er det litt skilnad, og kva som er best kjem an på preferansane dine, men eg ville nok rekne SL 1000 mk 2 litt bak desse produkta. Men det er argument for SL 1000 også.
SL 1000 funkar veldig godt med ein Michell platestrammar, ei Platter Matter tallerkenmatte, og ei 2- 3 mm høg pakning rundt senterspindelen. Men har nok litt farging av lyden (litt dempa, med ein slags varm klangkarakter og litt manglande utklinging samanlikna med dei tre. SL 1000 er enkel å sette opp, og du kan justere azimuth i fart. Den funkar ganske godt med forbausande mange pickupar, om enn ikkje alle.
Ein Nottingham er veldig fri for alt som heiter eigenlyd, og får verkeleg fram musikken etter innspelinga. Eg ville nok gått for ein superarm til dei flottaste, kanskje ein Kuzma eller noko anna fint. Men hugs at Nottinghamane må skubbast i gong. Ein bagatell, men somme tykkjer det er stusseleg.
Ein Clearaudio Solution eller Champion av høgre kvalitet (eller endå råare modellar) er veldig nøytrale, på den måten akryltallerkar er nøytrale på (til ein viss grad manglande engasjement), men rettare enn dei fleste andre spelarar. Vi nærmar oss masterteip eller digitale kvalitetar, og det kan med rette pickup påmontert brukast til å gruse CD-fantastar på heimebane (dyre, dyre CD-spelarar) Om det skulle vere eit mål. Og har du ein av tangentialarmane til Clearaudio (gjerne den billegaste), vil du få til ganske vanskelege pickupar. Desse armane er veldig gode, betre enn mange luftlagra etter mi meining.
VPI er fyrst og framst engasjerande i lyden, og dei har også veldig god drive, altså skikkeleg dynamisk nyanseringsevne, samstundes som dei kan ta dynamikken heilt ut. Med tung platetallerken (er ikkje lenger å få, bortsett frå til HR-X som kostar styggmykje) får du skikkeleg svart bakgrunn, og du kan trygt samanlikne med Nottingham utan å verte lei deg. Dei har også tydelegare attakk i bassen enn dei andre vi nemner her, særleg om du har rimdrive. Og så bør du ha platekransen deira - beste du kan ha utanom fungerande vakuum, og eit must på "oljekriseplater" i tynnare kvalitetar. Armane er på sett og vis den største utfordringa. Dei er gode, men unipivoterande, passar ikkje alle pickupar, og er vanskelege å få optmalisert.
For ein SL 1000 mk 2 i topp stand hadde eg ikkje gjeve meir enn 20 kkr. Då hadde eg heller brukt pengane til noko endå betre, som det var garanti på.