Høyttalere Teenage engineering OD-11?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.929
Antall liker
2.026
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei!

Ser disse aktive høyttalerene basert på de gamle passive Carlsson, med integrert Spotify og Airplay har kommet i flere farger. (Ser Elkjøp selger kun de hvite) Noen som har lyttet til disse? Får meget bra tester, men er de bedre enn feks Sonos Play 5 (som jeg har hatt i stereo) i mellomtone og diskant?
 

larsipan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.08.2005
Innlegg
93
Antall liker
23
Torget vurderinger
1
Hei, har to stk til stereo, men har dessverre aldri hørt de nye sonos 5, så kan ikke hjelpe deg der. De går dypt i bassen! Fint møbel ift WAF. De spiller rent og pent, men grunnet gammel bygård med stor takhøyde, nakne gulv og vegger er det mye refleksjoner, så har nok trolig aldri fått hørt dem med forholdsvis god akustikk.
Mvh Lars

Edit:
Under tven så har jeg en naim muso - og når jeg veksler mellom den og od-11, er lyden klart bedre på od-11. Kan skyldes stereo-effekten, men også at de går dypt i bassen. Muso er tunet ned på diskanten kan det virke som i forhold.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.001
Antall liker
9.819
Sted
Trondheim
Jeg har også et par OD-11. Bruker dem som TV-høyttalere og kjøpte dem fordi jeg hadde lest mye godt om dem, jeg likte de opprinnelige OD-11 veldig godt (har et defekt par stående i kjelleren) og ikke minst fordi de egentlig er de eneste høyttalerne som passer rent plasseringsmessig der TVen står der. Jeg har ikke sammenlignet dem med andre høytalere, men er veldig godt fornøyd med dem. Som larsipan nevner går de svært dypt, spiller rent og høyt hvis man ønsker det. De er absolutt verdt å lytte til.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.929
Antall liker
2.026
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Takker til begge!

Det som gjorde at jeg returnerte Sonos Play 5 var delay på lyd ved tv bruk, samt en IMØ syntetisk mellomtone og diskant.
Hørte dette også på div dyre B&O under en session i forrige uke. Jeg foretrekker oppløst, luftig diskant uten artifakter.
Her er kanskje forsterkeren i OD-11 en kritisk faktor? Hva synes dere?

Et par saker til: Jeg tenkte å kople disse direkte til TV og lurer da på;

1. Om jeg kopler til analogt med en signalkabel til hver høyttaler -kan jeg da bruke volumkontrollen på TV/ Dekoder, eller er det OD-11 volumkontroll som fortsatt gjelder?

2. Helst ønsker jeg å tilkople dem via optisk. I manualen står det at det må fortsatt gå en kabel til hver høyttaler. Dette er vel feil når det er snakk om optisk kabling?

3. Har noen av dere den lille remote pucken?

Takk for hjelpen:)
 
Topp Bunn