Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    Vi husker vel denne..



    Ble forøvrig henlagt av Riksadvokaten da en straff ville være et brudd på menneskerettskonvensjonen.
    Men det er blitt lovlig siden dette.



    Valebrokk og Jespersen ble anmeldt av blant andre pastor Finn Henrik Larsen, som leder Regnbuen Kristne Fellesskap på Lørenskog.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Skiidrett er hellig i Norge.

    Vi vet jo at Norge er jo 100 % rent. Norge er best! Kun ærlig arbeid og talent.

    Disse astmasprayene... nordmenn er fulle av astmatikere som plutselig har blitt høyidrettsutøvere. Kanskje vi skal sende det inn i skolevesenet at alle våre gullmedaljer på 2000-tallet er tatt av dopete juksemakere. Sånn for ytringsfrihetens skyld. Nordmenn er noen juksemakere, og har vært i all tid.

    Bjørgen var en juksemaker uten like!


    tillegg:
    Kjør en solid kampanje på dette. Hvor lang tid tar det før det kommer politibeskyttelse fordi det finnes tullinger der ute?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.528
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke herlig at du kan skrive det uten å miste hodet larson!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Ekstremistene er i ferd med å ta over kloden, uansett hvilken side de er på!
    Annotation 2020-10-29 103717.png
    Fredens religion my ass.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    jeg har møtt en rekke muslimer opp gjennom mitt liv. Ingen av de har vært voldelige.

    Så du må jobbe litt hardere for å legge ansvaret på religionen, og ikke på radikaliserte individier, eller sinte individer som bruker religion som unnskyldning for å få ut "oppbygd aggressivitet".
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.528
    Torget vurderinger
    4
    jeg har møtt en rekke muslimer opp gjennom mitt liv. Ingen av de har vært voldelige.

    Så du må jobbe litt hardere for å legge ansvaret på religionen, og ikke på radikaliserte individier, eller sinte individer som bruker religion som unnskyldning for å få ut "oppbygd aggressivitet".
    Har du vist dem en tegning av M ? jeg har også møtt en del muslimer i mitt arbeid. Kan godt tenkes at noen av de hadde blitt voldelige hadde jeg vist dem en tegning. Dette er jo litt flåsete akkurat som din kommentar men vi må begynne å ta deler av islam på alvor. Det er deler av Islam som ikke er forenelig med vestlige verdier enkelt og greit
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    jeg har møtt en rekke muslimer opp gjennom mitt liv. Ingen av de har vært voldelige.

    Så du må jobbe litt hardere for å legge ansvaret på religionen, og ikke på radikaliserte individier, eller sinte individer som bruker religion som unnskyldning for å få ut "oppbygd aggressivitet".

    Når religionen sier at man skal drepe de vantro der du finner dem er det nokså tåpelig å frikjenne den.....
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ja det er dessverre slik at noen slag er tapt, forhåpentligvis er ikke hele kampen tapt. Regjeringen sier den stiller seg bak norske lærere.

    Vel det er relativt langt bak spør du meg. Å la det være opp til den enkelte lærer, eller samfunnsborger, å vise mot er uansvarlig i min bok. Større samfunnsmessige grep der eksempelvis tegningene gjøres obligatoriske i undervisning om ytringsfrihet. Så må man ta den kampen når den kommer.Kampen kan uansett bare utsettes ikke unngås.
    Så i kampen for ytringsfriheten så vil du at myndighetene skal pålegge noen å ytre en bestemt ytring?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Har du vist dem en tegning av M ? jeg har også møtt en del muslimer i mitt arbeid. Kan godt tenkes at noen av de hadde blitt voldelige hadde jeg vist dem en tegning. Dette er jo litt flåsete akkurat som din kommentar men vi må begynne å ta deler av islam på alvor. Det er deler av Islam som ikke er forenelig med vestlige verdier enkelt og greit
    Og det er deler av kristendommen som alldeles ikke er forenlig med vestlige verdier. Likefullt så sier vi at vestlige verdier funderer seg på kristendommen.

    Så hvorfor denne forskjellsbehandlingen?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.528
    Torget vurderinger
    4
    vi har da kommet litt lenger - klarer du ikke se det ?

    EdiT: Reformasjonen av kristendommen er da på ett annet stadie en Islamsk
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Og det er deler av kristendommen som alldeles ikke er forenlig med vestlige verdier. Likefullt så sier vi at vestlige verdier funderer seg på kristendommen.

    Så hvorfor denne forskjellsbehandlingen?

    Kristendommen blir da kritisert og dekonstruert uten at noen (bokstavelig talt) mister hodet....
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    jeg har møtt en rekke muslimer opp gjennom mitt liv. Ingen av de har vært voldelige.

    Så du må jobbe litt hardere for å legge ansvaret på religionen, og ikke på radikaliserte individier, eller sinte individer som bruker religion som unnskyldning for å få ut "oppbygd aggressivitet".
    Jeg har jobbet i et muslimsk land og jada, veldig hyggelige folk. Helt til man kommer inn på religion. Da er det ikke like hyggelig og selv om dette landet er en av de mest sekulære i den regionen, så har de langt igjen!

    Men jeg er enig, man skal ikke ta alle. Noe jeg heller ikke gjorde. Alt jeg sa var at dette ikke er fredens religion. Så skal du komme med stråmenn, så forsøk en gang til.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det er en myte!
    Ofte er det på tross av kristendommen, ikke på grunn!
    (y)
    Nettopp derfor jeg skrev "sier vi"


    Ikke legg det på religionen, men på frustrerte enkeltmennesker som bruker vold som virkemiddel, gjerne etter å ha hatt feil personer hviske feil ting i ørene deres.

    Jeg så ingen fordømme kristendommen da ABB hevdet han var tempelkriger, men straks en selverklært muslim gjør noe fælt, så skal alle muslimer svare for udåden. (vi så dog at mange straks hevdet det var en muslim som sto bak ABBs udåd, inntil vi fikk vite at det var en ektefødt norsk forsmådd vestkantungdom som sto bak).

    Jeg ser ikke at dette er noe godt virkemiddel at religionen skal tas etter slike angrep. Du rammer så mange uskyldige som har et sunt forhold til sin religion.

    Jeg ser ingen fordømme kristendommen etter alle skoleskytinger i USA. Men når en muslim dreper noen, så skal religionen tas. Hyklersk forskjellsbehandling, som jeg tror hovedsaklig bunner ut i intoleranse overfor muslimer(les: utlendinger) hos mange mennesker.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    (y)
    Nettopp derfor jeg skrev "sier vi"


    Ikke legg det på religionen, men på frustrerte enkeltmennesker som bruker vold som virkemiddel, gjerne etter å ha hatt feil personer hvisket feil ting i ørene deres.

    Jeg så ingen fordømme kristendommen da ABB hevdet han var tempelkriger, men straks en selverklært muslim gjør noe fælt, så skal alle muslimer svare for udåden. (vi så dog at mange straks hevdet det var en muslim som sto bak ABBs udåd, inntil vi fikk vite at det var en ektefødt norsk forsmådd vestkantungdom som sto bak).

    Jeg ser ikke at dette er noe godt virkemiddel at religionen skal tas etter slike angrep. Du rammer så mange uskyldige som har et sunt forhold til sin religion.

    Jeg ser ingen fordømme kristendommen etter alle skoleskytinger i USA. Men når en muslim dreper noen, så skal religionen tas. Hyklersk forskjellsbehandling, som jeg tror hovedsaklig bunner ut i intoleranse overfor muslimer(les: utlendinger) hos mange mennesker.
    Var skoleskytingene på grunn av kristendommen? Jeg som trodde det stort sett handlet om liberale våpenlover og utskudd som ikke passer inn...

    Det finnes ikke en eneste person i verden med et sunt forhold til religion!
    Religion er og blir en fantasi på lik linje med alle andre fantasier.

    Så selvsagt kommer jeg og andre til å skylde på Islam. Det er ingen andre å skylde på!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Var skoleskytingene på grunn av kristendommen? Jeg som trodde det stort sett handlet om liberale våpenlover og utskudd som ikke passer inn...

    Det finnes ikke en eneste person i verden med et sunt forhold til religion!
    Religion er og blir en fantasi på lik linje med alle andre fantasier.

    Så selvsagt kommer jeg og andre til å skylde på Islam. Det er ingen andre å skylde på!
    Så når terrorhandlinger utføres av hvite så er det liberale våpenlover og utskudd.
    mens når terrorhandlinger utføres av mørkhudete, unnskyld muslimer, så er det pga religion.

    Veldig enkelt, er det ikke?

    Hvorfor ikke gi de mørkhudete samme forklaring? Utskudd og liberale våpenlover?



    Som agnostiker så må jeg si at du bommer 100 % med utsagnet ditt om religion. Finnes millioner (milliarder?) av mennesker med meget sunt forhold til religion. De fleste religiøse bruker religion som verktøy for å finne mening, styring og trøst i hverdagen og i vanskelige tider.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Så når terrorhandlinger utføres av hvite så er det liberale våpenlover og utskudd.
    mens når terrorhandlinger utføres av mørkhudete, unnskyld muslimer, så er det pga religion.

    Veldig enkelt, er det ikke?
    Det er vel så enkelt at de roper gud er stor mens de utfører terrordåden.....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    "Vi" er de vantro hundene og "deres" lover, skrevne og uskrevne, mer eller mindre med rot i islam, står over alt og alle vantro hunder. Utsteder man en Fatwa, noe alle og enhver med nok tomrom mellom ørene tydeligvis kan gjøre, er høyeste justis oppnådd
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det er vel så enkelt at de roper gud er stor mens de utfører terrordåden.....
    hva når terroristen skriver et manifest der han sier han er en kristen tempelkriger?

    Vi skal altså ta ordet til en mørkhudet terrorist, mens den hvite terroristen er bare et forvirret utskudd?

    Hvorfor har den mørkhudete terroristen troverdighet og ikke den hvite når han ytrer at han representerer sin religion?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    hva når terroristen skriver et manifest der han sier han er en kristen tempelkriger?

    Vi skal altså ta ordet til en mørkhudet terrorist, mens den hvite terroristen er bare et forvirret utskudd?

    Hvorfor har den mørkhudete terroristen troverdighet og ikke den hvite når han ytrer at han representerer sin religion?

    Du har lov å si sånt uten å hodet ditt kappet av.
    Det finnes bare en religion for tiden du ikke kan karrikere uten fare for eget liv. Dette faktum bør du ta inn over deg i stedet for apologismen du bedriver. Det hundrevis a islamistiske terrorangrep årlig - de står i særklasse.Ta disse ekstremistene på like like stort alvor som du tar ABB.....
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    hva når terroristen skriver et manifest der han sier han er en kristen tempelkriger?

    Vi skal altså ta ordet til en mørkhudet terrorist, mens den hvite terroristen er bare et forvirret utskudd?

    Hvorfor har den mørkhudete terroristen troverdighet og ikke den hvite når han ytrer at han representerer sin religion?
    Trist og lese om folk som forsvarer daglig islamsk terror
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    prøv å gjør noe som er upopulært i Norge. Tar ikke lange tiden før det smeller inn drapstrusler til deg.

    Ta vindmøller. Ta monstermastene. Ta ulv.

    Det er en grunn at ulvejegere ikke publiserer bilder. De får drapstrusler på 1 - 2 - 3. Ville det vært riktig at jeg som nordmann må svare for drapstruslene enkelte dyrebeskyttelsesfundamentalister kommer med?
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Tegning slettet, og vær vennlig og ikke publiser slike her på HFS. Resten av verden må gjerne få teste ytringsfriheten, men jeg ser ingen grunn til at HFS skal benyttes til dette. Mvh Høvdingen
    Feigheten lenge leve
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    prøv å gjør noe som er upopulært i Norge. Tar ikke lange tiden før det smeller inn drapstrusler til deg.

    Ta vindmøller. Ta monstermastene. Ta ulv.

    Det er en grunn at ulvejegere ikke publiserer bilder. De får drapstrusler på 1 - 2 - 3. Er det riktig at jeg som nordmann må svare for drapstruslene enkelte dyrebeskyttelsesfundamentalister kommer med?

    Whataboutisme. Denne tråden dreier seg om islamisme. Hva andre tullinger gjør, religiøse eller ei, er en annen sak for en annen tråd.
    Drapstrusler er forøvrig noe helt annet enn å kappe hodet av folk.....
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Whataboutisme. Denne tråden dreier seg om islamisme. Hva andre tullinger gjør, religiøse eller ei, er en annen sak for en annen tråd.
    Drapstrusler er forøvrig noe helt annet enn å kappe hodet av folk.....
    Drapstrusler og hodekapping er virkemiddel for å oppnå det samme. At noen endrer sin oppførsel grunnet frykt for dødelige konsekvenser.

    Vi krever svar fra alle muslimer grunnet enkeltpersoners handlinger. Noe vi alldeles ikke krever fra oss selv når noen i vår gruppe gjør en avskyelig handling, her representert ved drapstrusler.

    Du sier drapstrusler ikke er det samme som drap, gå da tilbake til ABB. ABB drepte 77 mennesker. Vi avkrevde ingen kristne svar for hans udåd. Vi tok ikke hans ord på at han var representant for de kristne. Fordi han er hvit og en av oss.
    Når en islamist dreper noen og roper de hverdagslige glosene "gud er stor", så er terroristen plutselig en representant for alle muslimer. Alle muslimer må svare for hans udåd.

    Hvorfor denne forskjellsbehandlingen?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bl.a.
    Enkelte muslimske tenkere har hevdet at bare troen og de rituelle pliktene er en bindende del av åpenbaringen; regler av sosial og politisk karakter kan endres og tilpasses tid og sted. Slike synspunkter ble formulert alt på 1000-tallet. Gjennom historien har det imidlertid vært en klar tendens til å understreke at budskapet ikke kan stykkes opp i en religiøs og en verdslig del; Islam omfatter både religion og samfunn. Hvordan denne helheten skal oppfattes, og hvilke regler som kommer til anvendelse, er til enhver tid blitt avgjort av de rettslærde, av innflytelsesrike religiøse grupper og/eller av politiske makthavere.
    ----
    Disse tenkerne som prøvde å tilpasse reglene av sosial og politisk karakter til tid og sted slik som kristendommen har gjort burde vunnet mer frem. Men som det står har innflytelsesrike religiøse grupper og makthavere undertrykket disse tankene. Hvordan verden skal beskytte seg mot den politiske islam er ikke så enkelt. Islam er en aktivt misjonerende religion og i sterk vekst, Saudi Arabia er en av disse landene som aktivt støtter islamske bevegelser rundt om i verden.
    ---
    Det som umiddelbart slår meg er at vi må kjøpe flest mulig franske varer, ALDRI fly med Turkish, Ethiad, Emirates eller Qatar Airways.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    12:29Vilde Elgaaen
    SIV JENSEN VIL HA REGJERINGEN PÅ BANEN I DEN NYE KARIKATURSTRIDEN
    Frp-leder Siv Jensen vil at den norske regjeringen skal gi Macron sin uforbeholdne støtte og fordømme Erdogans atferd i den nye karikaturstriden.
    – Det vi ser, er en ny karikaturstrid. Macron står fram som en modig mann. Men det han gjør, er nødvendig. Han tar et oppgjør med reaksjonære krefter som vil innskrenke ytringsfriheten. Og da spør jeg meg, hvor er regjeringens moralske støtte? sier Jensen til NTB.
    Frankrikes president Emmanuel Macron presses hardt av Tyrkia og deres president Recep Tayyip Erdogan, samt flere andre muslimske land.
    Macron har forsvart karikaturer på ytringsfrihetsgrunnlag.
    – Jeg mener at når Frankrike står opp for sekulære verdier og en ytringsfrihet som er under press, må Norge stå skulder til skulder med Frankrike, sier Jensen. (NTB)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Ja, Terje. Vi burde bekjempe Saudi-Arabia med nebb og klør. Ble det innført boikott av dem da de drepte og parterte en journalist. Selvsagt ikke. De er vestlige allierte.

    Fremfor å bekjempe radikal islamisme, så støtter vi den ved å gi S-A makt. Vesten bevæpnet Al Qaida i sin tid. Samtidig skal vi fordømme den vanlige muslimen, fordi en islamist drepte noen. Det gir ingen mening. Dette er standard vestlig hykleri.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    (y)
    Nettopp derfor jeg skrev "sier vi"


    Ikke legg det på religionen, men på frustrerte enkeltmennesker som bruker vold som virkemiddel, gjerne etter å ha hatt feil personer hviske feil ting i ørene deres.

    Jeg så ingen fordømme kristendommen da ABB hevdet han var tempelkriger, men straks en selverklært muslim gjør noe fælt, så skal alle muslimer svare for udåden. (vi så dog at mange straks hevdet det var en muslim som sto bak ABBs udåd, inntil vi fikk vite at det var en ektefødt norsk forsmådd vestkantungdom som sto bak).

    Jeg ser ikke at dette er noe godt virkemiddel at religionen skal tas etter slike angrep. Du rammer så mange uskyldige som har et sunt forhold til sin religion.

    Jeg ser ingen fordømme kristendommen etter alle skoleskytinger i USA. Men når en muslim dreper noen, så skal religionen tas. Hyklersk forskjellsbehandling, som jeg tror hovedsaklig bunner ut i intoleranse overfor muslimer(les: utlendinger) hos mange mennesker.
    Forskjellsbehandlingen kan også bunne ut i kunnskap om de grunnleggende forskjellene på Islam og kristendommen. Muhammed vendte ikke det andre kinnet til for å si det litt forsiktig.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Vi krever svar fra alle muslimer grunnet enkeltpersoners handlinger. Noe vi alldeles ikke krever fra oss selv når noen i vår gruppe gjør en avskyelig handling, her representert ved drapstrusler.
    Det er ingen som krever svar fra alle muslimer. Det er islam som er under kritikk. Ikke alle muslimer.
    Du gir deg ikke med whataboutismen. Dette dreier seg ikke om kristne som driver terror men islamistisk terror. ABB er en one-off. Hadde kristne terrorister drept hundrevis av mennesker årlig i guds navn hadde kristendommen kommet under langt sterkere kritikk enn i dag.

    Du får prøve relativismen din:
    Lag en karrikatur av muhammed, Jesus og dyrevernere og se på effekten.....

    Du tar ikke inn over deg at det finnes kun èn religion man ikke kan drive gjøn med uten fare for å bli drept. Islamismen truer vår frihet og levesett.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det er ingen som krever svar fra alle muslimer. Det er islam som er under kritikk. Ikke alle muslimer.
    Du gir deg ikke med whataboutismen. Dette dreier seg ikke om kristne som driver terror men islamistisk terror. ABB er en one-off. Hadde kristne terrorister drept hundrevis av mennesker årlig i guds navn hadde kristendommen kommet under langt sterkere kritikk enn i dag.

    Du får prøve relativismen din:
    Lag en karrikatur av muhammed, Jesus og dyrevernere og se på effekten.....

    Du tar ikke inn over deg at det finnes kun èn religion man ikke kan drive gjøn med uten fare for å bli drept. Islamismen truer vår frihet og levesett.
    Jeg ser alldeles ikke norsk frihet truet av islamismen. Dog, vi er mer på kartet etter at vi bomber midtøsten sønder og sammen og sender spesialstyrker for å drepe dem. De blir sinte på nasjoner som Norge som dreper og lemlester kjære og bekjente. Krigsforbryteren Stoltenberg ga dem god grunn til å være sinte på Norge i Libya. Erna følger opp Syria og fortsatt engasjement i Afghanistan. Norske soldater forbereder seg per i dag på ørkenkrig. Er det fornuftig?

    Hvis vi er så livredde for disse islamistene, kanskje vi skal slutte med å aktivt gi de grobunn?

    Hvis vi virkelig anser islamismen som en reell fare, så må vi sette inn tiltak der det nytter. Vi må sørge for å løfte folk opp av elendighet, slik at disse misjonærene ikke har villige ører. Hvorfor tror du det er tidvis problemer i Frankrike? Ville det vært det samme om folk hadde en fremtid? Ville det vært det samme om de hadde hatt noe å tape?

    Saudi-Arabia er en aktiv spreder av islamisme og hat. Gjør vi noe for å bekjempe dem? Nei, vi fremmer dem i stedet, fordi USA er allierte med dem. Hva med Qatar? Jo, vi lar de kjøpe god PR i fotball.

    Fremfor å gjøre noe som virkelig nytter så skal vi provosere dem med å tråkke dem på tærne.

    "Vi løfter deg ikke opp av elendighet, men ta heller en titt på disse bildene hvor vi fornærmer deg på det grøvste." Vi gjør det fordi vi kan.

    Hvis vi ønsker å bekjempe islamisme så er det andre virkemidler som er så mye mer effektivt enn å vise noen idiotiske karikaturer.

    Karikaturer derimot koster så lite. Fortsett som tidligere. Andre får plukke opp regningen.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser alldeles ikke norsk frihet truet av islamismen. Dog, vi er mer på kartet etter at vi bomber midtøsten sønder og sammen og sender spesialstyrker for å drepe dem. De blir sinte på nasjoner som Norge som dreper og lemlester kjære og bekjente. Krigsforbryteren Stoltenberg ga dem god grunn til å være sinte på Norge i Libya. Erna følger opp Syria og fortsatt engasjement i Afghanistan. Norske soldater forbereder seg per i dag på ørkenkrig. Er det fornuftig?

    Hvis vi er så livredde for disse islamistene, kanskje vi skal slutte med å aktivt gi de grobunn?

    Hvis vi virkelig anser islamismen som en reell fare, så må vi sette inn tiltak der det nytter. Vi må sørge for å løfte folk opp av elendighet, slik at disse misjonærene ikke har villige ører. Hvorfor tror du det er tidvis problemer i Frankrike? Ville det vært det samme om folk hadde en fremtid? Ville det vært det samme om de hadde hatt noe å tape?

    Saudi-Arabia er en aktiv spreder av islamisme og hat. Gjør vi noe for å bekjempe dem? Nei, vi fremmer dem i stedet, fordi USA er allierte med dem. Hva med Qatar? Jo, vi lar de kjøpe god PR i fotball.

    Fremfor å gjøre noe som virkelig nytter så skal vi provosere dem med å tråkke dem på tærne.

    "Vi løfter deg ikke opp av elendighet, men ta heller en titt på disse bildene hvor vi fornærmer deg på det grøvste." Vi gjør det fordi vi kan.

    Hvis vi ønsker å bekjempe islamisme så er det andre virkemidler som er så mye mer effektivt enn å vise noen idiotiske karikaturer.

    Karikaturer derimot koster så lite. Fortsett som tidligere. Andre får plukke opp regningen.

    Mer whataboutisme. Det er kun èn religion du ikke kan kritisere uten å bli drept. Det er problemet som diskuteres her. Islamismen truer vår frihet. Vi er ikke lengre fri til å uttrykke det vi vil uten fare for å bli drept. Folk har blitt forsøkt drept i norge for å trykke ting. Dette er problemer du ikke ønsker å diskutere.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Så når terrorhandlinger utføres av hvite så er det liberale våpenlover og utskudd.
    mens når terrorhandlinger utføres av mørkhudete, unnskyld muslimer, så er det pga religion.
    Veldig enkelt, er det ikke?
    Veldig enkelt for de fleste andre.
    Du har ikke nevnt ABB, som brukte tempelridderene som et symbol. Han har vel aldri påstått at han er religiøs, har han? Men de andre tempel ridderene må gjerne stå til ansvar for hans handlinger. Kunne ikke brydd meg mindre.

    Du nevnte skolesytingen i USA. Den har såvidt meg bekjent aldri hatt noe med religion å gjøre. Det har ihvertfall aldri kommet opp i de fleste store sakene.

    Siden jeg er ateist, så anser jeg meg selv som relativt uskyldig i alt dette og trenger ikke ta på meg noe skyld whatsoever!

    Når det gjelder muslimer, så beviser de gang på gang at dette ligger dypt i deres sjel, ved å hjelpe de som utfører dette i smug eller feire det. Det gjelder selvsagt ikke alle, men pokker så mange. Og det kan virke som de som kommer til Europa blir enda verre enn de noensinne ville vært i sitt hjemland. Mulig det er "vår" skyld, uten at jeg klarer å se hvorfor, men nå er det altså selve religionen jeg vil til livs. Ikke mennskene bak. De er fanget i et system og trenger hjelp til å komme ut!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Jeg ser alldeles ikke norsk frihet truet av islamismen.

    Saudi-Arabia er en aktiv spreder av islamisme og hat. Gjør vi noe for å bekjempe dem?
    Da ser jeg frem til at du offentlig brenner en koran mens du tegner profeten?

    Joda, vi gjør noe her i landet. Visse kirker i Nord er vitne om det. Men vi gjør på langt nær nok og vi må bare få bort ALL religion fra politikken og det offentlige!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn