Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.266
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er begrenset hvor mye man får sagt med en SMS, og det er jo ofte slik at de som brøler høyest har minst å si. Men i ærlighetens navn; jeg finner debatter som denne og tilsvarende på HFS (tidvis) mer informativ og reflektert enn noen politisk debatt jeg hører på radio eller TV.
    Eg tykkjer slik SMS-finansiering av media er glimrande. Brølapar kjem på ein måte til orde, og føler at dei er med på noko fint og demokratisk, gjer si borgarplikt, når dei sender stemmer til ymse avstemmingar for & imot det som måtte ramle programleiarane inn.

At desse debattprogramma kokar ned til "kva tykkjer du vi bør gjere - stem ja eller nei", og er svært unyanserte og til dels tåpelege, er ein annan sak. I motsetnad til reklame, kan ein alltids slå av programmet.

A

Affa

Gjest
    Jeg tillater meg å være uenig med deg her, Spiralis. Mye av dette handler i høyeste grad om karikaturene. Karikaturene er åpenbart et verktøy som brukes til å manipulere av ekstremister. Der har du helt rett. Likevel, det er et verktøy som som ekstremistene har har fått servert på sølvfat av vestlige borgere.

Hvis "nyttige idioter" er disse redaktørene da?
    Hvis "nyttige idioter" ønsker de å være?

Se nå situasjonen som er under utvikling i Iran. Timingen er nesten perfekt, fordi et angrep på Iran nå i mye sterkere grad vil sees som et angrep på Islam og muslimer generelt. Det samme mener jeg at krigen i Irak har bidratt til. Gjennom taktløshet og tankeløshet bidrar vi til å gjøre våre fienders allianser større, mektigere, og mer sammensveisede. Vi handler stikk i strid med mester Suns prinsipper.

Sun Zi, redigert utdrag fritt etter hukommelsen:

Det beste er å holde fiendens stat inntakt, bare nest best å ødelegge den.

Det beste er å holde fiendens hær inntakt, bare nest best å ødelegge den.

Det beste er å holde fiendens kompanier inntakte, bare nest best å ødelegge dem.

o.s.v.

Å kjempe hundre slag og vinne hundre seire er ikke toppen av dyktighet. Å ikke kjempe, og legge fiendens styrker under seg er toppen av dyktighet.

Derav følger at den beste formen for krigføring er å angripe fiendens planer, deretter hans allianser, deretter hans hær. Den dårligste form for krigføring er å angripe fiendens befestede byer.

Etter mitt syn er denne mannens skriverier omkring krigføring fortsatt høyst aktuelle og ikke minst meget velfunderte, selv etter ca. 2500 år.
    Vell, vell unge mann. SZ sa også:

”Det å seier over en fiende ved å overrumple han er det som krever den største ferdighet. En ferdighet som er større enn den å vinne 100 av 100 slag.”

og

”Kjenner du deg selv og fienden vil du seire i alle slag”

Vi kjenner fienden og oss selv. Han er primitiv og enkel, dårlig ledet og uorganisert. Vi er godt organisert og overlegent intelligente og kan følgelig overrumpe han med vår suverene strategi, ildkraft og mobilitet.

Eller punkt 5 og 27 fra det velkjente verket ”36 strategier”, militær taktikk basert på kjente kinesiske slag:

”Tiden for angrep: Når et land er herjet av interne konflikter, hungersnød og sykdom, korrupsjon og kriminalitet. Dette landet ikke kunne samle seg mot en ekstern fiende.”

og

”Fremstå som en idiot, en fyllik eller galing slik at dine hensikter og din motivasjon virker uklar. La fiendens selvtillit vokse og hans forakt for deg øke slik at han senker garden. Knus han så uten nåde.”

Selvsikre, pompøse muslimer ta dere i akt. Dere ler av våre ”uopplyste” ledere, dere ler av vår kultur, vår omgang med rusmidler, vår dekadanse. Snart går dere under.

Jeg har da lært min krigskunst på  Bad Tölz.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ”Fremstå som en idiot, en fyllik eller galing slik at dine hensikter og din motivasjon virker uklar. La fiendens selvtillit vokse og hans forakt for deg øke slik at han senker garden. Knus han så uten nåde.”
    Det er vel dette Stoltenberg og co har lest og lever etter da får vi håpe, i så fall får de være unnskyldt... De har kanskje en slags plan? ;D

A

Affa

Gjest
    Selvsagt har vi en plan. Vi slår til med maksimal styrke uten nåde. Som Barbarossa - men det blir ingen vinter denne gangen.

O

OldBoy

Gjest
    Det er vel dette Stoltenberg og co har lest og lever etter da får vi håpe, i så fall får de være unnskyldt...  De har kanskje en slags plan? ;D
    Tror neppe at Stoltenberg inngår i USA's planer om eventuell teppebombing av Iran. DEN jobben foretrekker de nok å gjøre selv.

Vi får muligens lov til å sende noen ryddegutter og fredsbevarere.

Stoltenbergs hovedoppgave blir vel bare å rydde plass til flere oljekroner i oljefondet og begynne å planlegge hvordan vi skal bruke dem.

T

Thomas_Lutro

Gjest
    Nuvel.

Kjenner vi virkelig vår fiende?

Enkelte vet etter min ringe forstand ikke engang hvem han er. Langt mindre hvilke kapasiteter han har. Må jeg minne om at vi fortsatt ikke har funnet andre masseødeleggelsesvåpen enn hagla til Cheney. Enkelte har hevdet at de forsvunnede WMD har funnet veien til Syria (ja, her på forumet).

Velger vi å slåss kommer det nok flere "slam-dunks" av godt CIA-merke.

Hva gjelder kvaliteten på militær ledelse i muslimske land er den gjennomgående betryggende dårlig for vår del. Men, jeg minner igjen om min tidligere påstand i en annen tråd.

Operasjonene i London og Madrid var uhyggelig enkle. Jeg kunne som sagt utført liknende operasjoner i Norge uten noe problem av praktisk art. Dette er den uhyggelige delen av situasjonen. Med viljen til den visse død kan selv den mest inkompetente ramme våre samfunn meget hardt.

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Hadde ikke det beste vært å bombe Midtøsten og deler av Asia sønder og sammen, legge asfalt over hele greia og bygge masse fine kjøpesenter?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Hadde ikke det beste vært å bombe Midtøsten og deler av Asia sønder og sammen, legge asfalt over hele greia og bygge masse fine kjøpesenter?
    Av og til undrer jeg meg over den mennneskelige psykologi og uforstand. Hvor dypt stikker egentlig slike (...... her kan dere fylle inn sjikanøse skjellsord etter eget forgodtbefinnende.... :) ) meninger i grunn? Ligger overhodet noen klare tanker bak? Har slike utsagn noen som helst rot i noe som minner om en virkelighetsoppfatning? Hvis svaret på siste spørsmål er i nærheten av "ja", da har menneskeheten en alvorlig utfordring.

Honkey

PS: Jeg holder selvsagt muligheten åpen for at dette bare er et utslag av (....her kan det fylles inn negativt ladde adjektiver etter eget forgodtbefinnnende.... ;) ) humor, og hvis det er tilfelle er utfordringene noe mindre.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.266
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. Hvor dypt stikker egentlig slike (...... her kan dere fylle inn sjikanøse skjellsord etter eget forgodtbefinnende.... :) ) meninger i grunn?

2. PS: Jeg holder selvsagt muligheten åpen for at dette bare er et utslag av (....her kan det fylles inn negativt ladde adjektiver etter eget forgodtbefinnnende.... ;) ) humor, og hvis det er tilfelle er utfordringene noe mindre.
    1. Er det ikkje berre cybersurr, dette?
    2. I så fall er det skummelt det også. Visse grupperingar tåler korkje ironi eller humor.

Tenkte ei stund på å finne ei barneteikning (nivå 2 -4 år: hovudføting), og få ein unge til å skrive måhammad på. Så kunne det sendast inn til eit eller anna massemedia med bøn om publisering, og drøfting rundt fylgjande problemstillingar:

1. Er dette ei avbilding av profeten?
    2. Kan ein med så alvorlege skrivefeil vere grunnlag for å kjenne seg krenka?
    3. Kva er gale med dei unge (altså dei aller yngste) i dag?
    3. Bør nokon takast av dage? I tilfelle kven?
    4. Kven skal evt. be om unnskylding? Og for kva?

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Av og til undrer jeg meg over den mennneskelige psykologi og uforstand. Hvor dypt stikker egentlig slike (...... her kan dere fylle inn sjikanøse skjellsord etter eget forgodtbefinnende.... :) ) meninger i grunn? Ligger overhodet noen klare tanker bak? Har slike utsagn noen som helst rot i noe som minner om en virkelighetsoppfatning? Hvis svaret på siste spørsmål er i nærheten av "ja", da har menneskeheten en alvorlig utfordring.

Honkey

PS: Jeg holder selvsagt muligheten åpen for at dette bare er et utslag av (....her kan det fylles inn negativt ladde adjektiver etter eget forgodtbefinnnende.... ;) ) humor, og hvis det er tilfelle er utfordringene noe mindre.
    Det gjør du selvsagt rett i! Adjektivet er sofistikert!

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Det har du helt rett i Oddgeir, men det skal man visst ikke få lov å snakke om her.
    Greit nok at enkelte kjenner muslimer som sikkert er både kjekke og greie, men man må ikke lukke øynene helt igjen for det.

Er det noen som har sjekket om den koselige kjøpmannen på hjørnet er like koselig den dagen man spør om å få gifte seg med datteren hans? (hvis man er nordmann)

Ellers er jo denne interessant:
    http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/16/458005.html

A

Affa

Gjest
    Nå synes jeg ærlig talt at vi skal drite i å debattere disse tegningene. De er sinnsyke, ikke mer å si om den saken.....

NB: Med DE menes våre venner med ekstremt mye ansiktshår.

J

jekri

Gjest
    Nå synes jeg ærlig talt at vi skal drite i å debattere disse tegningene. De er sinnsyke, ikke mer å si om den saken.....
    Grusomt å innrømme det, men jeg er enig med deg :-[ :-[ :-[ :-[
    :) :)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Er tegningene sinnsyke...??
    Synes faktisk de er ganske bra jeg. ;)

R

Ronny_D

Gjest
    Nå missforstår du litt komponenten. De er sinnsyke, ikke tegningene ( som naturligvis ikke kan lide av en sykdom )

O

OldBoy

Gjest
    Ser ut som Gahr Støre og myndighetene har sendt ut et klart og utvetydig budskap om hvor vi står vdr. ytringsfrihet:

http://www.islamonline.net/English/News/2006-02/15/article04.shtml

Det er flaut å være norsk...
    Jeg synes at det er ganske elegant å få noe som ikke er en unnskyldning til både å SE UT som en unnskyldning og til å BLI OPPFATTET som en unnskyldning.

Det er jo opplagt at de som mottar "unnskyldningen" må få lage litt blest rundt det. Det må til for å skape den nødvendige illusjonen av "win-win". Vel, vi kan vel få lov til å virke LITT sure, for å få det til å se ut som om vi har gitt noe.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Nå missforstår du litt komponenten. De er sinnsyke, ikke tegningene ( som naturligvis ikke kan lide av en sykdom )
    Tøysegutten... skjønte jo det da... syntes bare det ville være for ille om denne tråden skulle dø ut allerede nå... ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Fant ikke noen forumside der, som vi kunne slengt oss på...

Tillegg:

Ellers likte jeg denne:
    The Organization of the Islamic Conference (OIC) is pressing for a ban on religious intolerance to be part of the bedrock of a planned new United Nations human rights body.

Tro hva de skal gjøre med jødehetsen sin?
    Kanskje de kan begynne med å ratifisere den eksisterende?

T

Thomas_Lutro

Gjest
    Jeg avslutter med en anbefaling:

Boka er slett ikke ille. Den anbefales spesielt til alle som mener at det hele dreier seg om en konflikt mellom to grupper som internt er homogene, og grunnleggende forskjellige fra hverandre.

Både forskjeller og likheter vil materialisere seg på de mest uventede steder.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ja, det er morsomt å registrere at sognepresten (?) fra Oslo kom tilbake fra Quatar og lovpriset forståelsen han ble møtt med av sin kollega.

Så kom episoden der den norske (?) representanten fra muslimsk råd prøvde å stoppe norsk presse fra å snakke med de involverte.

Nå kom denne:

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article562987.ece

Han vil ikke stoppe aksjonene før Norge forandrer blasfemiloven sin.

Er det fortsatt noen som lurer på hva dette dreier seg om?

Jeg trodde ikke det nei. 8)

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    Dette er ikke lenger en konflikt basert på noen tegninger! Det ser heller ut til at mange av de ekstremistiske muslimene har fått en liten trigger til å sette igang det de lenge har ønsket.

Se bl. annet denne artikkelen fra Adresseavisen: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article620771.ece

Uansett hvor mye den vestlige verden nå beklager disse tegningene, så tror jeg ikke det er der konflikten ligger enda! Jeg er enig med Karl I. Hagen som vil ta kraftig til motmæle mot den "islamistiske Invasjon". Vi burde være taknemlig for at vi har et land som er bygd på de kristne grunn verdier (da kristendommen representerer et helt annet menneskesyn.) og gjøre hva vi kan for å værne om det vi har!!

miju

Medlem
    Ble medlem
    16.05.2005
    Antall liker
    0
    En jeg talte med havde en interasant teori...

Den gik ud på at Islam var Satans religion...

På den måde at efter Kristi fødsel og korsfæstelse, samt her af Kristendommens udbredelse, føldte Satan sig truet.

Han kunne se at hans onde veje og afgude religioner var på tilbagetog verden over...  hvor skulle det ikke ende??

Fred og fordragelighed sog sameksistens blandt menneskerne???

UHA! nej dog FØJ! hvilken tanke for ham...

Hvad skulle "stakkels"  trængte Satan nu stille op...

Jo! i år 600 fik han ideen... (bemærk at 666 er satans tal altså noget med 600.. man aner en sammenhænge)

Han skabte en ny religion, med et andet navn for Gud (Alla) hvilket så snedigt nok var ham selv.. og han skabte en falsk profet : Muhamed.. til at udbrede en ny religion skabt af ham..

ISLAM...

Med hans version af Biblen (Koranen)

Så fik han langsomt men sikkert mange.. mange mennesker til at "hoppe" på den.. og blive Muslimer...  (uden at vide det er de altså Satanister)

Dette ville med sikkerhed skabe konflikt mellem Kristene og disse "nye" Muslimer (Satan tilhængere)  og væk var fred på jord for evigt!!..

Hvilket også har vist sig at ske!..

Miliarder af mennesker lader sig nu lede på afveje og væk fra Kristendommen, og lige lukt i fagnen på Satan (denne uden at vide det og i den tro at de tror og vil det rigtige og gode.)

Dette betyder med andre ord at den gud Muslimerne tror på i virkligheden er SATAN! og at Islam er lig Satanisme.. og profeten Muhamed er Satans budbringer (dicipel)

Og Muslimerne og Islam er Satans redskab til Kristendommens udryddelse og undergang (Dommedag)

Interasant fremligning...

Tankevækkende... (og skræmmende!!)

Bemærk dog!!

DETTE ER IKKE PÅ NOGEN MÅDE MINE ORD! ELLER MENING... MEN BLOT EN FORMIDLING AF HVAD HVILKE PERSONER / KREDSE HAR SOM HOLDNING OG SYNSPUNKT I FORHOLD TIL ISLAM.

Og i forhold til min personlige holdning nok lige en anelse for stærkt og rabiat!....

Jeg gider ik lige en fatwha (eller hvad det nu hedder og skrives??) over mit hovede... :eek: :-/

P

Parelius

Gjest
    Ja, det er morsomt å registrere at sognepresten (?) fra Oslo kom tilbake fra Quatar og lovpriset forståelsen han ble møtt med av sin kollega.

Så kom episoden der den norske (?) representanten fra muslimsk råd prøvde å stoppe norsk presse fra å snakke med de involverte.

Nå kom denne:

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article562987.ece

Han vil ikke stoppe aksjonene før Norge forandrer blasfemiloven sin.

Er det fortsatt noen som lurer på hva dette dreier seg om?

Jeg trodde ikke det nei. 8)
    Det er kanskje på tide at vi stenger landets kristne ledere inn i kirkene. Reise ut i verden må de ikke få lov til. Man blir ikke klok av å reistere bibelvers. Tvert imot, er man ikke jesuittprest av den hardbarkede skole, så er faktisk "de troende" troende til litt av hvert; felles har de med politisk islam sitt krav om repekt for sin tro. (Jf. Blair og forsøket på innføring av en lov som skal forsvare troen)

Et av de klokeste politiske utspill, som i denne situasjonen kan foretaes, er at Norge avskaffer hele blasfemiparagrafen. Det er for det første et rent nasjonalt anliggende, og ikke noe politisk islam har noe med, og kan derfor heller ikke bli sett på som et angrep på noe som helst hva dem angår. Dernest viser det en prinsippiell holdning vis a vis ytringsfriheten. For det tredje sender vi et klart og entydig signal til tilhengerne av politisk islam og resten av verden.

Karl I. er i denne saken selvfølgelig avslørt som den ryggradsløse, prinsippløse dotten han er. Kristne aktører får på pukkelen i sin tvetydighet (Vi må ikke avskaffe blasfemiparagrafen, men den må forbli sovende, som det ble referert i Dagbladet (?)), sekulariseringsbevegelsen får nok et positivt puff, og norske politikere får mulighet til å foreta en handling, som ikke bare avføder vår forakt, men respekt. Vi kunne få troen tilbake på politikerne.

Om ikke annet burde det i det opplyste Norge nå bli dannet en folkebevegelse for avskaffing av blasfemiparagrafen. En handling uten vold, uten spesifikk (dvs. rettet mot et bestemt trossamfunn) religiøs fornærmelse, men politisk markant og utvetydig.

Frem til det skjer kan vi øve oss i å hate politikere!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er kanskje på tide at vi stenger landets kristne ledere inn i kirkene. Reise ut i verden må de ikke få lov til. Man blir ikke klok av å reistere bibelvers. Tvert imot, er man ikke jesuittprest av den hardbarkede skole, så er faktisk "de troende" troende til litt av hvert; felles har de med politisk islam sitt krav om repekt for sin tro. (Jf. Blair og forsøket på innføring av en lov som skal forsvare troen)

Et av de klokeste politiske utspill, som i denne situasjonen kan foretaes, er at Norge avskaffer hele blasfemiparagrafen. Det er for det første et rent nasjonalt anliggende, og ikke noe politisk islam har noe med, og kan derfor heller ikke bli sett på som et angrep på noe som helst hva dem angår. Dernest viser det en prinsippiell holdning vis a vis ytringsfriheten. For det tredje sender vi et klart og entydig signal til tilhengerne av politisk islam og resten av verden.

Karl I. er i denne saken selvfølgelig avslørt som den ryggradsløse, prinsippløse dotten han er. Kristne aktører får på pukkelen i sin tvetydighet (Vi må ikke avskaffe blasfemiparagrafen, men den må forbli sovende, som det ble referert i Dagbladet (?)), sekulariseringsbevegelsen får nok et positivt puff, og norske politikere får mulighet til å foreta en handling, som ikke bare avføder vår forakt, men respekt. Vi kunne få troen tilbake på politikerne.

Om ikke annet burde det i det opplyste Norge nå bli dannet en folkebevegelse for avskaffing av blasfemiparagrafen. En handling uten vold, uten spesifikk (dvs. rettet mot et bestemt trossamfunn) religiøs fornærmelse, men politisk markant og utvetydig.

Frem til det skjer kan vi øve oss i å hate politikere!
    Nå går vel Frp inn for å avskaffe denne paragrafen i flg. Siv Jensen, og bra er det. Da skulle det være flertall for det på Stortinget.

P

Parelius

Gjest
    Nå går vel Frp inn for å avskaffe denne paragrafen i flg. Siv Jensen, og bra er det. Da skulle det være flertall for det på Stortinget.
    Godt mulig, men ikke av prinsipp! Og prinsippløse politikere har bare min forakt. Selvfølgelig, kan de hjelpe til med å få avskaffet paragrafen, så er jo det flott. Også de en forakter kan en dra nytte av.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Ikke SÅ lenge siden at FrP sammen med KrF sørget for flertall i Stortinget for nettopp å beholde denne paragrafen...::)

Men tilbake til tegningene.
    I starten hadde jeg liten sans for offentligjøringen av dem, men etter å ha lest om bakgrunnen for at Jyllandsposten trykket dem, og alt oppstyret som har vært i etterkant, så mener jeg nå at alle tidskrift burde ha disse tegningene som et fast innslag helt til gærningene skjønner poenget med ytringsfrihet og frie samfunn.

Dette dreier seg jo ikke om tegningen i det hele tatt. Da en egyptisk avis i fjor hadde bildene på trykk ble det ikke reaksjoner i det hele tatt. Men plutselig passet de inn i et politisk spill, og ble brukt for alt de var verdt.

Snakk om å skyte seg selv i nøttene! Som muslimene nå gjør.

Det positive med det er at det kommer fokus på Islam og hva den står for. Selv var jeg blank på området før dette bråket startet. Men etterhvert har bakgrunnen for hele religionen kommet på trykk og fram i lyset for oss mindre opplyste. Og jeg skjønner godt at enkelte har viet livet sitt til å bekjempe denne "religionen".
    Dens sanne ansikt har kommet tydelig fram...
    Synd for de moderate muslimene som praktiserer sin tro på en fredelig måte, men likefullt inneholder Islam elementer som ikke er forenelige med det samfunnet vi lever i idag.

Har i prinsippet ingenting mot muslimer, men religionen deres har for lengst gått ut på dato.

B

bamsemann

Gjest
    Nå må det bli slutt på dullinga med de gale muslimene.
    Alle aviser over hele verden burde trykke tegningene hver dag resten av året.

Jeg prøvde å ha litt sympati med muslimene før dette, men nå er all sympati blåst bort.

La muslimene klare seg selv, alle muslimer i Norge som støtter de pøblene som holder på hver eneste dag burde bli landsforvist... :p

miju

Medlem
    Ble medlem
    16.05.2005
    Antall liker
    0
    Nå må det bli slutt på dullinga med de gale muslimene.
    Alle aviser over hele verden burde trykke tegningene hver dag resten av året.

Jeg prøvde å ha litt sympati med muslimene før dette, men nå er all sympati blåst bort.

La muslimene klare seg selv, alle muslimer i Norge som støtter de pøblene som holder på hver eneste dag burde bli landsforvist...  :p
    Enig enig enig!!!..... :)

He he he! ;D den var god den der med alle aviser burde trykke Muhamed tegninger hver dag hele året!... he he he.. så ku de kære det ku de!!... ;D

mvh.

W

wurst

Gjest
    Det utarter:

"I går utlovet en imam i Peshawar dusør på en million dollar for den som dreper en av karikaturtegnerne."

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Det er kanskje på tide at vi stenger landets kristne ledere inn i kirkene. Reise ut i verden må de ikke få lov til. Man blir ikke klok av å reistere bibelvers.
    Nei hvor er syke flygeledere og SAS piloter når man trenger dem ?

Vis ansvar og stopp de geistelige i å reise !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn