Bare hyggelig!
Det er helt utrolig hva en får for noen få kroner i ren ytelse og grei kvalitet, men leser en lyttetester og legger vekt på lydkvalitet så er det som med det meste her i verden, at det er ingen trær som vokser inn i himmelen. Spesielt i de billige segmentene er kvaliteten blitt ekstremt mye bedre, men fortsatt koster det for å dra ut enda mer av potensialet når det kommer til lydkvalitet...knapt nok behov for dedikerte hodetlf.forsterkere lenger, utenom for analoge kilder evt
Fosi Audio DS2 Portable DAC & Amp Review
This is a review, detailed measurements and listening tests of Fosi Audio DS2 portable DAC and balanced headphone amplifier. It was sent to me by the company and costs US $55. Well, it looks like a dongle. :) The LED seems to indicate the sample rates. What I like is inclusion of 4.4mm...www.audiosciencereview.com
opptil -117 sinad, 43mW 300ohm(-98db thd) 172mW 32ohm(-95db thd)
Jeg har og Dragonfly Red og Cobolt, og de er nok forbikjørt da utviklingen går veldig fort for tiden. Legger en i litt mer penger som i en Cayin RU7 blir det andre boller. Som i all annet HiFi får det en betaler forKjøpte Dragonfly Cobolt, var ikke spesielt imponert over denne. Kjøpte den da jeg leste en anmeldelse der den var satt opp mot LCD-3 (som jeg selv hadde), formålet var å kunne lytte til LCD'ene på ferie men denne var ikke i nærheten av å få ut noe av hodetelefonene så solgte den videre. Virker som den ikke greide å drive de skikkelig, -mye svakere en hva jeg hadde forestilt. Prøvde den på andre hodetelefoner jeg har liggendes og var bedre på disse men Apple sin Dongle gjør vel så bra jobb lydmessig (missforstå meg rett; cobolt er sterkere enn Apple dongle men ikke i lydsignatur).
Har Dragonfly red, og må nesten si meg enig i at den ikke "sparker rumpe" for å si det sånn, når det gjelder umph til å drive hodetelefoner. Det nivået som kommer ut er relativt lavt, må guffe på i avspilleren. Har brukt den mest stasjonært mellom PC og forsterker, og til det var den bra nok.Kjøpte Dragonfly Cobolt, var ikke spesielt imponert over denne. Kjøpte den da jeg leste en anmeldelse der den var satt opp mot LCD-3 (som jeg selv hadde), formålet var å kunne lytte til LCD'ene på ferie men denne var ikke i nærheten av å få ut noe av hodetelefonene så solgte den videre. Virker som den ikke greide å drive de skikkelig, -mye svakere en hva jeg hadde forestilt. Prøvde den på andre hodetelefoner jeg har liggendes og var bedre på disse men Apple sin Dongle gjør vel så bra jobb lydmessig (missforstå meg rett; cobolt er sterkere enn Apple dongle men ikke i lydsignatur).
Husker jeg rett så må du enten ha den orginale "Dragon tail" konnektoren, ellers så fungerte video adapteret til Apple. Noen dongler er sensitive på dette, og samme med Cayin donglen. En må ha kabler beregnet på audio...Har Dragonfly red, og må nesten si meg enig i at den ikke "sparker rumpe" for å si det sånn, når det gjelder umph til å drive hodetelefoner. Det nivået som kommer ut er relativt lavt, må guffe på i avspilleren. Har brukt den mest stasjonært mellom PC og forsterker, og til det var den bra nok.
Fikk dessuten ikke Dragonfly'en til å funke med telefonen. Kjøpte meg overgang for USB, men noe klikker. Den får visst ikke strøm engang.
Jeg var faktisk innom Hifi-klubben for å kjøpe "dragon tail", men den var utsolgt, og de sendte meg til Kjell & Co. Slik jeg ser det er en kabel en kabel iallefall så lenge vi snakker om digital informasjon.Husker jeg rett så må du enten ha den orginale "Dragon tail" konnektoren, ellers så fungerte video adapteret til Apple. Noen dongler er sensitive på dette, og samme med Cayin donglen. En må ha kabler beregnet på audio...
Har kjøpt orginale FiiO USB C til C på Aliexpress og det er beste kvaliteten jeg har sett.
Det blir utenfor min ekspertise, men dessverre er det nok slik. En MÅ ha kabling beregnet på audio av en eller annen grunn. Samme med Cayin Donglen. For å kunne bruke Apple måtte jeg kjøpe med kabel fra NAT.Jeg var faktisk innom Hifi-klubben for å kjøpe "dragon tail", men den var utsolgt, og de sendte meg til Kjell & Co. Slik jeg ser det er en kabel en kabel iallefall så lenge vi snakker om digital informasjon.
Husk at USB2 er 480 Mbps, mens CD-kvalitet digital lyd er 44100*32 = 1.4Mbps. Så selv med protokoll-overhead er slik lydinformasjon en fjert i en storm i forhold til båndbredde USB2. Og USB2 ble spikra i 2000.
Var vel ikke helt klar i det jeg skrev. Det er telefonene som er problemet ved bruk av USB 2.0, for da er levering av strøm til å drive en større Dongle for liten. For å få nok strøm ut av telefonen må en helst opp på USB 3.2. Dette har jeg lært av egen erfaring, og er egentlig elementær informasjon som er på forum rundt om på nettet. En må over på Android eller bruke Dongler med batteri. Sony er ofte fortrukket visst en bruker telefonen mye til musikk avspilling. Den har til og med minnekort slot og hodetelefon uttak....Både USB 2 og 3.X kan levere strøm, problemet er mer at det så godt som aldri oppgis relevante spesifikasjoner, spesielt på USB 2 kabler. Kjøper man en 3.X kabel kan man imidlertid være ganske sikker på at strømleveransen er på stell. Imidlertid finnes det også "data-only" USB 3.X kabler, selv om man gjerne må lete litt for å finne dem.
Det er nok riktig ja. Fant samme betegnelsen brukt i noen Youtube videoer.ingen ekspert på kabla eller data , men e det ikke en sånn USB - OTG kabel man må bruke på dongla