Tentlabs DIY cd spiller

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Kom over denne her da jeg surfet litt rundt, og tenkte jeg skulle dele funnet med dere. Vet ikke om det er riktig å betegne denne som en DIY spiller, byggesett virker riktigere utifra hvorledes den blir beskrevet. Ser uansett veldig interessant ut, og det skal også komme en USB/s-pdif input modul i januar.

http://www.tentlabs.com/Products/diycd/index.html

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
395
Men billig var det ikke akkurat:
The kitprice will be about 2100 euro ex VAT ex shipping.The kit includes everything to build a complete player

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Men billig var det ikke akkurat:
Litt usikker på hva det er naturlig å sammenligne med her. CD spillere basert på det drivverket koster jo ofte 40k og oppover, men som sagt synes jeg det er vanskelig å sammenligne sånn uten videre.

Upgrade_Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
25.08.2006
Antall liker
0
Ville bare opplyse om at Upgrade Audio har fått
agenturet på Tentlabs.

Vi har tatt inn noen xo-klokker som er på lager.
Info og priser kommer senere.

Vennlig hilsen
Upgrade Audio

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
agenturet på Tentlabs.

Vennlig hilsen
Upgrade Audio
Spennende,følge med fremover jeg da :)

/jan

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
S

Simplistic

Gjest
agenturet på Tentlabs.

Vennlig hilsen
Upgrade Audio

Vil det bli mulig å kjøpe kun utgangstrinnet?

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
Hei.
Jeg er på farten til å kjøpe meg en cd spiller. Hadde i utgangspunktet tenkt på en EMC1-UP, men begynner nå å tvile etter å ha lest litt om Tent Labs sitt driverk.

Jeg har fra før av dakken til Electrocopmaniet (ECD1) . Tenkte derfor at mulignes kombinasjon TentLans + ECD1 ville låte bra.

ER det noen her som har erfaringer med Tentlabs sin cd spiller (eller kun trannsport versjon)? SPiller denne godt? Hva kan jeg forvente meg med min kombinasjon? Vil dette låte som en EMC1-UP?
Var spilleren vanskelig å bygge?

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
73
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Jeg har hørt spilleren (på noen dårlige høyttalere) og sett den på kloss hold. Byggekvaliteten er ekstremt god, kretsdesignet er veldig gjennomtenkt. Kvalitet i alle ledd. Jeg tror ikke du finner noen bedre spiller enn dette nesten uansett pris. Hadde jeg hatt 20 tusen selv hadde jeg løpt og kjøpt med en gang. Ville selvfølgelig anbefalt å kjøpe komplett spiller, og ikke bare drivverk.

NostraD skrev:
Her er et DIY kit som virker svært lovende og kanskje hakket bedre enn Tentlabs sin versjon:
http://www.audiodiylab.com/shop/product_info.php?cPath=24&products_id=62
Feil.

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
DIY_dude skrev:
Ville selvfølgelig anbefalt å kjøpe komplett spiller, og ikke bare drivverk.
Så du mener dacen i spileren utkonkurerer ECD1?
Jeg leste ett eller annet sted at det ville komme ett tillegskort til spilleren med digitale innganger. Da blir på en måte ECD1 overflødig ikke sant?
Jeg liker veldig godt lyden fra ECD1, så vet ikke helt om dacen i Tentlab spilleren vil låte like fint for mine ører. Har ikke lest noe sted hvordan lydsignatur den har (kun at den går dypt og spiller forholdsvis oppløst).

Etter hva jeg kan se så er det ikke balansert ut fra tentlab spilleren. Burde det ikke ha vært det? Syns i hvertfall at når jeg har benyttet mitt anlegg uiten balansert kabling så låter det mer "inneklemt". Dette er også en av grunnene til at jeg kun vurderer drivverket.

A

audiosan

Gjest
all 3 kittan som e nevnt bruke samme drivverk. cd-pro2 i all sammen virke det som.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
73
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Alle kitene er basert på cd-pro, men de andre kitene er standard databladdesign. Guido Tent har modifisert selve cd-promodulet og laget en litt spesiell PLL reklokking til S/PDIF-signalet. Det er det ingen av de andre som har. Strømforsyningene med shunt-regulator er også spesielt for Tent sit kit.

I den komplette versjonen bruker han også sitt egenutviklete klokkedesign og kjører uten oversampling til en PCM1704 dac, videre til et lavimpedant rørtrinn. Det er en mye mer robust metode å kjøre I2S rett i dacen, isteden for å kjøre S/PDIF igjennom en lengre kabel. Jeg ville gått ganske langt for å unngå nachspiel-protokollen S/PDIF.

Den balanserte utgangen på spilleren din har dobbelt så høyt utgangssignal. Det er sannsynligvis der forskjellen ligger, og ikke i at det er balansert. Med mindre du skal kjøre lange kabelstrekk så skjønner jeg ikke poenget med balansert drift i hjemme-hifi, og det er sannsynligvis samme grunnen til at Tentlabs spilleren ikke er balansert.

Tent-spilleren er i en annen klasse enn Electrocompaniet, derfor ville jeg lagt i noen tusen ekstra og fått den komplette spilleren.

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
hmm det har vært ett voldsomt prishopp i løpet av natten på kittet. Drev versjon har gått opp 4000 kroner. Jeg mener å huske at den kostet 17.900,- i går. Nei da er det ikke aktuelt, det blir for dyrt.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Om du rasker på, får du sikkert en grei rabatt før årskiftet...?
(det er jo tilbud ellers i bransjen...)

Arne K

A

audiosan

Gjest
koss vart det her da? nånn som tenke å bygg en av kittan eller?
æ veit iallefall at æ ska gjør det ;D bli vel bestilling i januar for min del.

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
audiosan skrev:
koss vart det her da? nånn som tenke å bygg en av kittan eller?
æ veit iallefall at æ ska gjør det ;D bli vel bestilling i januar for min del.
Hei du.

På meg blir det ikke noe innkjøp. Jeg syns det blir for kostbart.

A

audiosan

Gjest
ska si mæ enig i at de dyreste kittan e litt for kostbar. men audioDIYlab har jo et litt mer rimelig kit å da.
det kittet tenke æ på å bygg.

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
audiosan skrev:
ska si mæ enig i at de dyreste kittan e litt for kostbar. men audioDIYlab har jo et litt mer rimelig kit å da.
Mener du noen av disse kittene her? Er det slik at dette kittet: "Complete CD Player Kit with one CDPro2LF" er komplett, man trenger kun en ekstern dak samt ett kabinett ?

A

audiosan

Gjest
goxboxlive skrev:
audiosan skrev:
Mener du noen av disse kittene her? Er det slik at dette kittet: "Complete CD Player Kit with one CDPro2LF" er komplett, man trenger kun en ekstern dak samt ett kabinett ?
det stemme ja. og trafo kjem utenom da såklart.

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
audiosan skrev:
goxboxlive skrev:
audiosan skrev:
det stemme ja. og trafo kjem utenom da såklart.
Ok, men hvor skal man få tak i ett kabinett? Er man bundet til å kjøpe det tent lab kabinettet, eller finns det andre gode kabinett som selges (hvor?)..

A

audiosan

Gjest
kabinett e nok ikke så lett å få kjøpt ferdig.
æ for min del ska bygg kabinettet sjøl fra bunn av :)

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Antall liker
1
audiosan skrev:
Spennende. Lag deg en egen tråd når du starter slik at vi andre kan se og lære når du bygger settet ditt.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
73
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Tentlabskabinettene selges ikke separat, dessverre.

A

audiosan

Gjest
goxboxlive skrev:
audiosan skrev:
Spennende. Lag deg en egen tråd når du starter slik at vi andre kan se og lære når du bygger settet ditt.
ja ska gjør det. bli vel ei lita stund te enda. må finn en egna dac først. som koste litt mindre enn 500 dollar ;D

Topp Bunn