Alle kitene er basert på cd-pro, men de andre kitene er standard databladdesign. Guido Tent har modifisert selve cd-promodulet og laget en litt spesiell PLL reklokking til S/PDIF-signalet. Det er det ingen av de andre som har. Strømforsyningene med shunt-regulator er også spesielt for Tent sit kit.
I den komplette versjonen bruker han også sitt egenutviklete klokkedesign og kjører uten oversampling til en PCM1704 dac, videre til et lavimpedant rørtrinn. Det er en mye mer robust metode å kjøre I2S rett i dacen, isteden for å kjøre S/PDIF igjennom en lengre kabel. Jeg ville gått ganske langt for å unngå nachspiel-protokollen S/PDIF.
Den balanserte utgangen på spilleren din har dobbelt så høyt utgangssignal. Det er sannsynligvis der forskjellen ligger, og ikke i at det er balansert. Med mindre du skal kjøre lange kabelstrekk så skjønner jeg ikke poenget med balansert drift i hjemme-hifi, og det er sannsynligvis samme grunnen til at Tentlabs spilleren ikke er balansert.
Tent-spilleren er i en annen klasse enn Electrocompaniet, derfor ville jeg lagt i noen tusen ekstra og fått den komplette spilleren.