Terje Berg
Hi-Fi freak
DankeVeldig kult med foliering! Tør jeg spørre hva det er og hvor den kommer fra?Ferdig foliert. [emoji41]
Send meg PM, så kan jeg evnt sette deg i kontakt med fyren
DankeVeldig kult med foliering! Tør jeg spørre hva det er og hvor den kommer fra?Ferdig foliert. [emoji41]
Vannvittig tøft!Ferdig foliert. [emoji41]
Takk for det.Vannvittig tøft!Ferdig foliert. [emoji41]
Skal bare få dempinga iorden først, så skal du få se 0,15,30,60 graders målinger.Cardioide målinger, please?
Konseptet burde vært interessant for de aller fleste spør du meg.Takk Terje.
Mulig dette ikke er så interessant for andre, men jeg er selv på saken og synes dette virker som et fristende konsept i min trange hule, og jeg tror cardioide gir en fordel i små rom med kort avstand til sidevegg og vegg bak høyttalere.
Selve kardioidene er en 2,5veis. Da siste 15" hjelper nedover i frekvens.Tre-veis setup?
Hva slags bassystem blir brukt ved siden av kardioide satelitter?
Hvor deler du?
Jeg gjetter på at de 2x15" spiller samme frekv.område.
Med såpass avstand innbyrdes bør vel hornet deles relativt lavt?
7-800?
Hva er målene på lytterommet ditt Terje?Konseptet burde vært interessant for de aller fleste spør du meg.Takk Terje.
Mulig dette ikke er så interessant for andre, men jeg er selv på saken og synes dette virker som et fristende konsept i min trange hule, og jeg tror cardioide gir en fordel i små rom med kort avstand til sidevegg og vegg bak høyttalere.
Det kommer. Men per nå ikke et optimalt rom mtp akustikk/utforming. Skal fjerne en vegg senere i år/neste år. Noe som gir meg ytterligere 20m2. Da vil rommet være rundt 70/75m2. Da vil det også være rom for SLOBS 20x15".Hva er målene på lytterommet ditt Terje?Konseptet burde vært interessant for de aller fleste spør du meg.Takk Terje.
Edit: Eller enda bedre, mulig å få se bilde av rommet?
Ja, vi var så treige med å få gang på prosjektet at han trakk seg. Såå da kjøpte jeg opp driverene og slengte på noe jeg hadde liggende..Der de har havnet ?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Gpa 414Søker hjelp/tips.
Er på jakt etter en 12" til et BR 2veis prosjekt.
Jeg skal bruke JBL 2426J i topp.
I utgangspunktet var det ment at jeg skulle lage en monitor sammen med JBL 2206HPL (som jeg har liggende om noen er interessert). Men benytter jeg denne driveren vil jeg være tvunget til å supplere med subwoofer(e) pga kraftig fall/lite nivå nedover.
SÅ, jeg trenger tips til gromme 12" drivere som kan benyttes i stedet. Vil prøve å få laget en "fullrange" 2veis monitor. Jeg har 70/75liter BR tilgjengelig.
Takker for innspill.
Hmm.. Den er kanskje ikke dum. Men får neppe kapasitet ned mot 30tallet med 70/75liter..?Gpa 414Søker hjelp/tips.
Er på jakt etter en 12" til et BR 2veis prosjekt.
Jeg skal bruke JBL 2426J i topp.
I utgangspunktet var det ment at jeg skulle lage en monitor sammen med JBL 2206HPL (som jeg har liggende om noen er interessert). Men benytter jeg denne driveren vil jeg være tvunget til å supplere med subwoofer(e) pga kraftig fall/lite nivå nedover.
SÅ, jeg trenger tips til gromme 12" drivere som kan benyttes i stedet. Vil prøve å få laget en "fullrange" 2veis monitor. Jeg har 70/75liter BR tilgjengelig.
Takker for innspill.
Ikke ideell i større kasser enn +/-50 liter
ÅÅÅÅÅ du mildeDet kommer. Men per nå ikke et optimalt rom mtp akustikk/utforming. Skal fjerne en vegg senere i år/neste år. Noe som gir meg ytterligere 20m2. Da vil rommet være rundt 70/75m2. Da vil det også være rom for SLOBS 20x15".Hva er målene på lytterommet ditt Terje?Konseptet burde vært interessant for de aller fleste spør du meg.Takk Terje.
Edit: Eller enda bedre, mulig å få se bilde av rommet?
Det går fremover Dempe kassene idag.Much awaited update! Ser upåklagelig bra ut Terje