Politikk, religion og samfunn Terrortrussel

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Jeg tror det er motsatt jeg, disse ekstreme islamistene er hjernevasket så det holder og gjør det de får beskjed om, den ekstreme kristne ABB hadde planlagt dette over lang tid.

Nå tror jeg ikke det er de "hjernevaskede" som sendes ut på selvmordsoppdrag som bestemmer hva og hvor det skal aksjoneres. Det sitter noen bak dem og bestemmer slikt. Hvorvidt disse er "hjernevaskede" skal jeg ikke si noe om, men at de har tanker og planer med det de gjør er jeg nå ganske sikker på. ABBs "problem" var nok at han var en ensom ulv som kun hadde sin venn Skybert å samrå seg med. Planene hans var derfor ikke så veldig gjennnomtenkte, selv om hadde brukt lang tid på dem.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
Ja, annerledeslandet er fortsatt, eh, annerledes enn resten av verden.
Men å evaluere, evt. granske, i ettertid er ikke noe negativt synes jeg. Det handler vel egentlig bare om å høste erfaringer.

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Antall liker
313
"Policework for dummies"?

Vi får høre at "kriminaliteten stuper" når det var/er så mange politifolk i gatene. Må en være rakettforsker for å forstå dette? Godt å se at politifolk endelig kan gjøre noe fornuftig(vel og merke ønsket uten våpen), i stedet for at de sitter og syter og klager på at de har så lite penger hele tiden og må(over mange år) oppkonstruere kriminalitet for og få dette til(les Kripos). Bare så forferdelig synd, at det måtte en terrortrussel til for politiets tilstedeværelse.

PS! Jeg har skjegg, liker sterk mat, så derfor regner jeg med bevæpnet politi ved krydderhylla på Rema.;)

Mvh
Kjell

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.586
Torget vurderinger
23
Snutejævlene får lette på rævva og komme seg ut av bilene og smultringsjappene og jobbe for penga :D Faens sytpeiser hele gjengen...

Problemet er at å være synlig/etterforske kriminalitet i felten er MYE slitsommere enn å sitte på et temperert kontor og spy ut "saken er henlagt" skjemaer og kline snørr på PC'en!

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Media ville sett ut som smittede rabieshunder om en bombe gikk av og politiet lot være å sjekke ut pakken da de trodde det var et batteri til en EL-sykkel.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.542
Er det ikke på tide med noen bevis for at Norge var terrormål en liten stund? Jeg mener, hvis angrepet er avverget så finnes det vel en eller fler arresterte terrorister å vise frem? Regjeringen burde også være interresert i det, da kan de vise til handlekraft. Det holder ikke med at Erna og Børge, omringet av vakter, maner det norske folket til å leve som normalt mens situasjonen pågår.

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.415
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Snutejævlene får lette på rævva og komme seg ut av bilene og smultringsjappene og jobbe for penga :D Faens sytpeiser hele gjengen...

Problemet er at å være synlig/etterforske kriminalitet i felten er MYE slitsommere enn å sitte på et temperert kontor og spy ut "saken er henlagt" skjemaer og kline snørr på PC'en!
Problemet er nok at kontorarbeid ikke bare er mer behagelig og trygt. I politiet gir det høyere status og høyere lønn. Gutta på patrulje tjener minst.
Vi kan ikke forvente noen endring før dette endres.

Final

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Er det ikke på tide med noen bevis for at Norge var terrormål en liten stund? Jeg mener, hvis angrepet er avverget så finnes det vel en eller fler arresterte terrorister å vise frem?
Det er klart at passkontroll, en og annen synlig og bevæpnet politimann på gaten og slikt gjør det litt brysomt for terrorister å tenke på dra til Norge for å gjøre ugagn. Når selv ikke en gammel olding kan sykle i fred med et bombelignende batteri fastspent på bagasjebrettet på sykkelen sin, må jo alle skjønne at et terroristoppdrag blir nærmest umulig. Like greit å gi opp før det er for sent. Sånn sett kan våre påpasselige myndigheter hevde at angrepet er avverget.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.110
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Apropos Tyrkia, en av de regimetro avisene trykket nylig dette kryssordet:

Btiwi2zIAAAe9tz.jpg

"Du er savnet", om jeg ikke tar helt feil.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
30.042
Sted
Oslo/Grebbestad
Testet T-beredskapen på Svinesund idag:eek: Store købildninger over grensen og jeg fikk motortrøbbel/varme vred over i rødt felt og peiset på in på tollstasjonen for og undvike bli stående og lage ennå mer kaos:p
Når jeg rundet toll bygningen blev jeg møtt/brått stoppet kan man si av tollere som sett noen stikke av fra køen:rolleyes: etter en stund lo både dem og jeg over situsjonen!
Klara bilen og ikke blev jeg skutt:D

Topp Bunn