Test for Believers and none Believers.

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ser at det efterhånden har lykkedes for Mafia,en at skremme vandet av folk flest som mener at kabler udgør en forskel.
Tillykke Mission accomplices.

At det så i stor utstrekning er opnået med Taktiken, om latterlig gøre Hifi folket som ikke deler deres opfattelse, finder undertegne beklagelig, men andre bla Trump har jo også opnået resultater med den Taktik.
OG De lav intelligente elsker jo at gi udtryk for deres tanker, i flok, herlige beskyttende, og lidt annonymt., og så er det jo altid lidt trygt at hyle med ulvene i flokken.

Men til i andre, har i haft tid til at etterprøve abc, og hører i forskel..

Vi kan fore gå med et godt eksempel på induvidalisme, ja vi hører faktisk forskel her i de 2 anlegg kombinationer vi har testet dette med.

Når mine RF7iiier gået sig til skal vi ta en dobbelt sjek, da vi studsede lidt over at Klipsch på denne model anbefaler tilslutning til diskant terminalerne i Manualen.

Mvh.

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Ja, det synd det ikke er lov å ha forskjellige meninger her inne lenger. Sentralen var lenge en slags siste bastion for oss som mener vi hører forskjell, og vi fikk lov å mene litt.

Jeg var en del av problemet for en del år siden. Har stått på barrikadene og bevist at kabel-folket er idioter med målinger, spott og spe. Har fått en del gode demoer, har mye bedre anlegg, og prøvd mye rart hjemme, og er nå solid i andre leiren.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.849
Sted
Østfold
Interessant at de som etterlyser meninger er de som forsøker å kneble meninger.

Ellers kan jeg ikke huske at fysikk var et spørsmål om demokratiske beslutninger, men det kan hende min hukommelse er tilsluttet hjernen forøvrig med altfor billige kabler.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.849
Sted
Østfold
BINGO, you got IT.

Det er hele eksensen i Kabel trådene, og det er derfor, at trådene varer i hundrevis av sider, og har et hav av følgerne.

I det gamle Rom, havde de Gladiator kampene til at underholde befolkningen med, disse kampe var også svært populære.

Vi er ikke blevet ret meget mere civiliseret siden den tid!

Folk trenger underholdning og at der fra tid til anden, er en eller anden, som føres frem til slakter bordet.

Mvh.
Ja, han "got it", men det gjorde ikke du. Poenget med den scenen, som de fleste selvsagt vet, er at fyren sloss med seg selv. Også fascinerende hvordan du ikke en gang klarte å trekke essensen ut av Andreas Wahl sitt foredrag, men kaller det "morsomt", og that's it.

I de fleste kabeltråder kommer det så mye merkelige påstander og argumenter, tilsynelatende basert på toppkarakter fra "livets harde skole" at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne. Til slutt står man igjen med at man skal forsvare seg mot logikk på omtrent dette nivået:

A: Du stod over den drepte, dekket av blod, og ble observert i det du stakk ham flere ganger med kniven. Patologen har slått fast at kniven var drapsvåpenet og offeret døde av stikkene. Dette er også senere verifisert av flere andre patologer.
B: Jeg? Ja, altså, jeg stod over offeret, men han var død da jeg kom dit. Jeg forsøkte å utføre nødkirurgi på vedkommende. Jeg har lest om det på Internet.
C: Det holder for meg altså, jeg tror ikke det er sannsynlig at du drepte ham, for her er det jo mange andre muligheter. Disse patologene vet helt sikkert ikke hva de snakker om.

Ellers er det jo bare å søke: https://www.vredens-gnag.no/livets-harde-skole-soker-rektor/

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
BINGO, you got IT.

Det er hele eksensen i Kabel trådene, og det er derfor, at trådene varer i hundrevis av sider, og har et hav av følgerne.

I det gamle Rom, havde de Gladiator kampene til at underholde befolkningen med, disse kampe var også svært populære.

Vi er ikke blevet ret meget mere civiliseret siden den tid!

Folk trenger underholdning og at der fra tid til anden, er en eller anden, som føres frem til slakter bordet.

Mvh.
Ja, han "got it", men det gjorde ikke du. Poenget med den scenen, som de fleste selvsagt vet, er at fyren sloss med seg selv. Også fascinerende hvordan du ikke en gang klarte å trekke essensen ut av Andreas Wahl sitt foredrag, men kaller det "morsomt", og that's it.

I de fleste kabeltråder kommer det så mye merkelige påstander og argumenter, tilsynelatende basert på toppkarakter fra "livets harde skole" at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne. Til slutt står man igjen med at man skal forsvare seg mot logikk på omtrent dette nivået:

A: Du stod over den drepte, dekket av blod, og ble observert i det du stakk ham flere ganger med kniven. Patologen har slått fast at kniven var drapsvåpenet og offeret døde av stikkene. Dette er også senere verifisert av flere andre patologer.
B: Jeg? Ja, altså, jeg stod over offeret, men han var død da jeg kom dit. Jeg forsøkte å utføre nødkirurgi på vedkommende. Jeg har lest om det på Internet.
C: Det holder for meg altså, jeg tror ikke det er sannsynlig at du drepte ham, for her er det jo mange andre muligheter. Disse patologene vet helt sikkert ikke hva de snakker om.

Ellers er det jo bare å søke: https://www.vredens-gnag.no/livets-harde-skole-soker-rektor/
Og jeg som trodde at du var Kirke gjenger.:p

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Og ondt i røven over dyre kabler?, går det dårlig i forsterker bransjen.

Da skulle du kansje sette dig ved udviklings bordet, i stedet for at spille tiden her!

Mvh

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.790
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hi-rex.
Flere som har testet dette, meg inkludert.
Kan over hode ikke høre forskjell. jag hadde 4 viring på mine. Prøvde alle mulige komboer.
Men slutt å sleng skitt fordi vi ikke er enige med deg.
Du faller ned på et usmakelig nivå, man får ikke særlig respekt for slike folk.

X

X186841

Gjest
Att du har skiftet leier har ikke noe med hva du driver med til daglig ?

Ja, det synd det ikke er lov å ha forskjellige meninger her inne lenger. Sentralen var lenge en slags siste bastion for oss som mener vi hører forskjell, og vi fikk lov å mene litt.

Jeg var en del av problemet for en del år siden. Har stått på barrikadene og bevist at kabel-folket er idioter med målinger, spott og spe. Har fått en del gode demoer, har mye bedre anlegg, og prøvd mye rart hjemme, og er nå solid i andre leiren.

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Det skyldes nok mer enn overgang fra tung DIY kino til hifi, en reise som begynte for et par år siden. Tilgangen til godt oppsatt hifi hatt selvfølgelig gitt meg et enda bredere erfaringsgrunnlag.

Jeg utelukker på ingen måte placebo, men om jeg vil bruke mange penger på å få mitt anlegg til å låte bedre i mine ører så blir det strengt tatt min sak.

Min rolle her på Sentralen er som Atle Dreier, privatperson og hifi-entusiast. :)

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.389
Torget vurderinger
1
Idag kan vi snakke litt om teori på lyd og lys hastighet, både i vacuum, kabel og luft. Noen teorier der på hvorfor disse koblingene har mye forskjell på hvordan det er koblet?
Teori og praksis har en TETT sammenheng i elektronikk og fysikk, hvis man ikke kan innse det så er virkelig jorda flat fortsatt..

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hi-rex.
Flere som har testet dette, meg inkludert.
Kan over hode ikke høre forskjell. jag hadde 4 viring på mine. Prøvde alle mulige komboer.
Men slutt å sleng skitt fordi vi ikke er enige med deg.
Du faller ned på et usmakelig nivå, man får ikke særlig respekt for slike folk.
Vi var vel et par stykker her , som tidligere var ved at falle ned på et usmakelig nivo, Så der er helt sikkert et forbedrings pointiale at hente her i fremtiden.

Mvh

X

X186841

Gjest
Det kan jo fort bli litt rolleblandinger.

Er man opptatt av lyden ville man jo anbefalt proff kabler, Blue Jeans kabler eller lignende og en form for DSP. Enten i en boks eller som i ROON og Jriver der man kan skreddersy lyden uten å prøve ut ett utall mer og mindre heldige kabelkonstruksjoner.

Det skyldes nok mer enn overgang fra tung DIY kino til hifi, en reise som begynte for et par år siden. Tilgangen til godt oppsatt hifi hatt selvfølgelig gitt meg et enda bredere erfaringsgrunnlag.

Jeg utelukker på ingen måte placebo, men om jeg vil bruke mange penger på å få mitt anlegg til å låte bedre i mine ører så blir det strengt tatt min sak.

Min rolle her på Sentralen er som Atle Dreier, privatperson og hifi-entusiast. :)

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Okay da kommer vi tid det!

System 1: Thule, Sony CD, B&W 703, Kimber Kabler.
Lidt udempet room, dette system var i forvejen klangmessig helt på kanten av det lyse, og det tippet helt over med kablerne på Diskant terminalerne, og her bliv regelret ulidelig at høre på over lengere tid, vis ikke inspilninger var av høj kvalitet. Og selv da var det helt på kanten av blod ører.

System 2. Caein, Sony CD, Patos, Kimber kabler.
Rommet her var bedre dempet akustisk set, og klang balansen her var væsenlig mere balanseret.
Og her hørte vi forskel på om terminalerne var oppe eller nede, men her var ikke det ikke så kritisk, som med system. 1
Kombisent foretrakk at ha kablerne nede her i dette opset, noget som jeg samstemte i.

Vi benytte original bøjlerne som var med Høytalerne.

Hva i andre hører i jeres opset har a ikke peiling på, og det er blandt andet derfor der spørges.

Det er et stykke tid siden disse erfaringer blev gjort, og skal ta et sjek med Klipsch høytalerne her, når det har gået sig til, men det ser ut til at ta lidt tid.

Er i bra humør idag, og gider ikke kvavelere idag, så ha en god helg.

Mvh

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.389
Torget vurderinger
1
Fortsatt ingen teorier hvorfor det ene er bedre enn det andre.
Hastigheten på kabel og strøm er tilsvarende lysets hastighet, 1 million km/t og lydens hastighet er 1000km/t.(avrundinger). Så den lille lasken som er imellom høyttaler-terminalene tar det langt nede i pico-sekunder å transportere strøm på, bassen beveger seg tregere enn diskant og posisjoneringen av om bassen er trekt 1mm ut fra kabinettet utgjør vesentlig større betydning. Noen produsenter (f.eks B&W sneglehus) har en slik konstruksjon som gjør at bassen er lengre fremme enn diskant og mellomtone og gjør at ved korrekt sitteavstand så treffer bass og diskant og mellomtone øret samtidig.
Ikke skal man få store effekt-tapet igjennom denne lasken på høyttalerne heller, å skru de ordentlig til gjør sikkert underverker i sammenligning (spader kan være kinkige). Strøm tar alltid letteste (om)vei imot målet. Lyden har endel millisekunder forsinkelse fra høyre til venstre øret grunnet avstand imellom de, det er også normalt å ha forsinkelse på prosessering på flere millisekunder (hjernen og koblinger imot den, og noen har høyre som "master" øre og andre har venstre). Dette er variabelt fra person til person.
Har koblet både over og under på mine høyttalere uten å ha merket noe ved lyden, da også med andre bedre forsterkere enn jeg har nå. Alt av info ligger i signatur. Om kabel er 10kvmm+ eller 3kvmm har heller ikke spillt noen rolle.

Topp Bunn