TEST: FreeBuds 4i – tidenes rimeligste ANC-plugger fra Huawei

Freebuds4i-17.jpg


Huawei har lansert et nytt sett med helt trådløse øreplugger. De er med god margin de rimeligste ørepluggene Huawei har lansert, i hvert fall i løpet av den tiden. Det interessante spørsmålet er hva det betyr for kvaliteten. Det har jeg funnet ut i løpet av en testperiode på noen uker.

Vi har etter hvert fått god innsikt i Huawei sine tråløse øreplugger. Det startet med FreeBuds 3, etterfulgt av en test av oppfølgeren FreeBuds 3i i sommer. Litt utpå høsten kom deres foreløpige toppmodell FreeBuds Pro, en modell som imponerte stort under testen.

Nå har turen kommet til Huawei sin nyeste kreasjon innen øreplugger, og med navnet avslører de allerede hva dette dreier seg om. For «i»-en i navnet indikerer at også dette er en in-ear modell, i likhet med FreeBuds 3i og i motsetning til FreeBuds 3. Om det etter hvert også kommer en åpen modell som heter bare FreeBuds 4, og som følger det klassiske AirPods-konseptet vil tiden vise.

FreeBuds 4i må altså ses på som en videreutvikling av 3i, og det gjør at man må passe på å begrense forventningene litt i forhold til flaggskipmodellen FreeBuds Pro. Ikke minst når vi blir oppmerksomme på at dette er trådløse øreplugger med ANC til rett under tusenlappen. Vi får etter hvert se hvilke konkrete utslag dette gir, både i forhold til kvalitet, egenskaper og lyd. Kan det likevel være tenkelig at dette er jevnbyrdige konkurrenter til FreeBuds Pro, men til halve prisen?

Ørepluggene

Den fysiske fremtoningen til FreeBuds 4i skiller seg fra forgjengeren ved å være både mindre og lettere, og har en kortere stang. Passformen er god, og selv om dette nok i stor grad er individuelt bidrar det til en brukskomfort som er i nærheten av komforten i FreeBuds Pro. Denne modellen har også en ganske kort stang, men et mer distinkt og særpreget design. Brukskomforten i FreeBuds 4i overgår med god margin de ellers små-audiofile Sennheiser Momentum TW 2, som vi publiserte testen av i vinter.

FreeBuds 4i kommer i tre ulike farger. De hvite og de sorte er kanskje det tryggeste valget, men du verden hvor spreke de røde er….

Les hele testen av FreeBuds 4i hos Audiophile.no

Freebuds4i-12.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn