TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

IconAudio (3 of 11).jpg

Etter et par demoer av Icon Audio, hos Audioaktøren, uttrykte jeg interesse for å høre en forsterker i mer hjemlige omgivelser.

Icon Audio STEREO 30 SE forsterker
Det var muligheter, så jeg kunne hente ut en STEREO 30 SE, og få satt opp den hjemme. STEREO 30 SE er ikke en stor forsterker, men den veier rundt 25 kg, så man forstår at den kan levere mye strøm.

STEREO 30 SE er en ren klasse A forsterker og innmaten er punkt til punkt loddet. Den har 2 stk KT150 utgangsrør, samt 3 stk. 6SN7 rør. Man har valget mellom ultralineær drift, den yter da 2x28 Watt, eller triodedrift, som gir 2x18 Watt. Dette velges enkelt med en vippebryter på frontpanelet.

Etter transport, anbefales det å sjekke bias på rørene. Dette var såre enkelt, VU-meteret fungerer også som måleinstrument, og skulle justering være nødvendig, er justeringsskruene tilgjengelige på topplaten, det er gjort på 30 sekunder.

I tillegg til strømbryter, har forsterkeren også en vippebryter for standby-funksjon, så er det mulig å beholde en liten godlunk på forsterkeren....

Les hele Morten sin test av Icon Audio Stereo 30 SE og PS 3 MkII i Audiophile.no

IconAudio (1 of 11).jpg

Kommentarer

larspetter

Bransjeaktør
Ble medlem
22.04.2011
Antall liker
56
Torget vurderinger
2
Vis vedlegget 1060437

Etter et par demoer av Icon Audio, hos Audioaktøren, uttrykte jeg interesse for å høre en forsterker i mer hjemlige omgivelser.

Icon Audio STEREO 30 SE forsterker
Det var muligheter, så jeg kunne hente ut en STEREO 30 SE, og få satt opp den hjemme. STEREO 30 SE er ikke en stor forsterker, men den veier rundt 25 kg, så man forstår at den kan levere mye strøm.

STEREO 30 SE er en ren klasse A forsterker og innmaten er punkt til punkt loddet. Den har 2 stk KT150 utgangsrør, samt 3 stk. 6SN7 rør. Man har valget mellom ultralineær drift, den yter da 2x28 Watt, eller triodedrift, som gir 2x18 Watt. Dette velges enkelt med en vippebryter på frontpanelet.

Etter transport, anbefales det å sjekke bias på rørene. Dette var såre enkelt, VU-meteret fungerer også som måleinstrument, og skulle justering være nødvendig, er justeringsskruene tilgjengelige på topplaten, det er gjort på 30 sekunder.

I tillegg til strømbryter, har forsterkeren også en vippebryter for standby-funksjon, så er det mulig å beholde en liten godlunk på forsterkeren....

Les hele Morten sin test av Icon Audio Stereo 30 SE og PS 3 MkII i Audiophile.no

Vis vedlegget 1060438
Takk for en 100 prosent ærlig vurdering av 2 meget flotte produkter . Icon spiller meget flott og er usedvanlig musikalsk levende . Stereo 30 Se og signatur utgaven gir en usedvanlig spennende reise i musikkens verden og lidenskap 🎶🎶👏

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.202
Link til alle artikler
460
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Denon DCD-3000NE. SACD-spilleren som har tatt på finstasen

TEST: Denon DCD-3000NE. SACD-spilleren som har tatt på finstasen

• 6
Denne gangen er det SACD-spilleren DCD-3000NE som har vært på testbenken. Testen kommer som en naturlig forlengelse av testen av denne CD-spilleren sin opplagte makker. Da jeg testet den ferske...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Kjetil Mulelid Trio – And Now. Energisk triojazz

PLATESMAKING: Kjetil Mulelid Trio – And Now. Energisk triojazz

• 0
Ny fredag, og ny platesmaking også denne gangen. Og i dag var det mist like vanskelig å velge som forrige fredag. I likhet med forrige gang var det også denne fredagen mange spennende kandidater...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

• 0
I slutten av september lanserte Linn tre nye produkter. To helt nye høyttalermodeller, og en oppdatert versjon av den rimeligste versjonen av den modulære streameren Selekt DSM Classic Hub. Eller...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Barb Jungr - Hallelujah on Desolation Road

PLATESMAKING: Barb Jungr - Hallelujah on Desolation Road

• 0
Ny fredag, og ny platesmaking. I dag er det mange spennende kandidater blant nyutgivelser, og jeg landet på en gammel favorittartist som er kjent for interessante og karakterfulle tolkinger av to...
Fortsett
Audiophile.no
Huldrer og Troll – Stig Arne si dagbok desember 2024

Huldrer og Troll – Stig Arne si dagbok desember 2024

• 4
Godt år! Eg planlegg å laga ei oppsummering av 2024 til januardagboka, slik skikken er. Men fyrst lyt me få unna desember, og då tenkte eg å skriva litt meir om Tandberg. No tenkjer eg slevet...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: JBL Tour Pro 3 – en gamechanger

TEST: JBL Tour Pro 3 – en gamechanger

• 1
Mange kan oppleve øreplugger som et lydprodukt det går tretten av på dusinet. Det gjelder ikke for JBL Tour pro 3 Det hele startet egentlig med forgjengeren Tour Pro 2, som i sin tur erstattet...
Fortsett
Topp Bunn