Test your musical skills in 6 minutes!

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Tester jo stort sett bare korttidshukommelsen den der. Jeg fikk forøvrig 78,3%.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
83.3%. Ikke helt fornøyd med egen innsats, var veldig ukonsentrert. Har bra tillit til eget gehør, for hva det nå enn er verdt.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
72.2 %. Det var for dårlig. Må prøve i uthvilt tilstand i morgen tidlig.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Kappleik er fint, det! Fikk 88,9% på andre gangs gjennomlytting! ;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.195
Antall liker
10.744
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
77.8% Correct første gang. Egentlig veldig fornøyd da jeg måtte "lure meg til å lytte". Sitter i åpent landskap på jobb :), og måtte ha det veldig lavt.
Sikkert ikke så vanskelig med hodetelefoner koblet til maskinen.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Rett opp fra senga og 83.3% med, støyende laptophøyttalere og blåsende varmeovn i nærheten. Man kan alltid dra opp prestasjonen sin med rare omstendigheter :D
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Ingen tvil om det! Sitter med en lousy laptop jeg òg! ;)
Ikke akkurat utpreget holografi. ::)
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
77,8 % men er syk og sengeliggende med bihulebetennelse, min andre antibiotika kur på tre uker, så må si meg fornøyd med skåren
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.195
Antall liker
10.744
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror egentlig 77,8 er ideelt. Det er det "beste" resultatet ;-)
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
516
"Proud member of World-class musical abilities asociation"
;D

For denne testen er det ingen ulempe å ha traktert noen instrumenter opp gjennom årene...
 
K

knutinh

Gjest
94.4% på første og eneste forsøk.

Litt frustrerende at så mange av eksemplene hadde "forskjellig" som fasit. Det gjør det lettere å gjette, og vanskelig å holde konsentrasjonen oppe. Jeg trodde ikke at resultatet ble såpass bra.

mvh
Knut
 
K

knutinh

Gjest
Tester jo stort sett bare korttidshukommelsen den der. Jeg fikk forøvrig 78,3%.
Mye melodidiktat der. Typisk eksempel 1 "melodisk" og eksempel 2 mer "antonalt" med noen sære tonesprang.

Jeg hadde håpt på mer pitch og rytme test. Virkelig tonedøvhet kjennetegnes vel ved at man ikke hører det når andre synger surt?

-k
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Eller sure instrumenter. Mange gitarer krever sin mann for å stemme. Man må på en måte "finte" dem til å høres ren ut. Slidegitar er en utmerket øvelse for gehøret.

Denne testen gikk veldig mye på akkorder. Lett å høre når det er en annen skala som benyttes.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
88.9 her og. dette var vanskelig. tror nok at jeg kunne fått det høyere med øvelse. kunne jeg hørt eksemplet en gang til hadde del vel gått med 100 da..
 
K

knutinh

Gjest
Denne testen gikk veldig mye på akkorder. Lett å høre når det er en annen skala som benyttes.
Jeg vil ikke si det var mange akkorder. Stort sett monofone arpeggio/melodilinjer med variasjon fra eksempel 1 til eksempel 2.

-k
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Jeg vil ikke si det var mange akkorder. Stort sett monofone arpeggio/melodilinjer med variasjon fra eksempel 1 til eksempel 2.

-k
Vil tippe, fritt etter hukommelsen, at på ca. en tredel av eksemplene ble det lagt til en tone i melodi 2 som ikke var å finne i melodi 1. Mulig jeg tar helt feil, men det var nå det inntrykket jeg satt igjen med.

Forøvrig var det selvsagt mange gjentagelser også. ;)
 
Topp Bunn