Testen av Teac Esoteric P-01/G-0S/2 x D-01

R

Roysen

Gjest
Jeg ønsker med dette innlegget å påpeke en rekke faktorer som ikke er nevnt, funksjonalitet som ikke er testet eller i hvert fall ikke omtalt at er testet og faktorer som er direkte feil i testen av denne digital-riggen i siste nummer av Fidelity.

Testen ble utført på komponentene Teac Esoteric P-01 (transporten) med strømforsyning i eget kabinett, Teac Esoteric G-0s evt. G-0 (den eksterne klokken), 2 x Teac Esoteric D-01 (mono D/A konverterere).  Navnet på komponentene ble ikke nevnt i testen.

Teac Esoteric P-01:
-------------------
Denne enheten kan spille CD, CD-R/RW og SACD i stereo eller i multikanal. Den kan ikke spille DVD-Audio eller DVD-Video, Dual-Disc eller Blue Ray.
Den har følgende digital utganger: koaksial RCA, 2 x IEE 1394, 6 x XLR (front venstre, front høyre, senter, subwoofer, venstre surround, høyre surround) som gir DSD ut via Teacs patenterte ES-Link format. 3 av XLR utgangene kan også benyttes med D/A konverterere som ikke benytter ES-Link formatet. Da vil de tre utgangene gi henholdsvis høyre og venstre kanal på en utgang, senter og subwoofer på en utgang og venstre surround og høyre surround på den siste utgangen. Det finnes også tre koaksiale RCA utganger som gir samme output som de tre XLR når de ikke gir ES-Link format. Disse er ikke funksjonelle, men er ment for fremtidig oppgraderingsmulighet til DVD-Audio eller andre fremtidige formater. Det finnes også en separat input som kan benyttes for en ekstern klokke.

Den separate klokken G-0s/G-0 må ikke benyttes for å få P-01 til å spille sammen med D-01 eller andre D/A konverterere da P-01 også inneholder en klokke, dog ikke av samme kvalitet som G-0s/G-0.

P-01 benytter seg av Teacs VRDS-Neo transport mekansime.  

Den separate strømforsyningen inneholder tre ulike transformatorer. En for transport mekanismen, en for signal prosessering og en for signal prosesseringen til den innebygde klokken.

Det finnes justeringmuligheter for å tilpasse signalet på utgangen til hvilken høytalertype som er koblet til kanalen. Dersom man ikke spiller to kanal, men multikanal med subwoofer, senter og surround høyre + venstre har høytalerne som ofte benyttes til de ulike kanalene ulike muligheter for å spille bass. Justeringsmuligheten tilpasser bassen til høytalertypen som benyttes på kanalen. Man kan også frakoble denne bass justeringen dersom man ønsker å lytte til to kanaler gjennom fronthøytalerne alene.  



Teac Esoteric D-01:
-------------------
Denne enheten er en mono D/A konverterer. Den kan motta digital signaler på PCM format med samplingsfrekvens fra 32KHz til 192KHz og på DSD format.
Den har følgende digitale innganger: 2 x IEEE 1394, 2 x XLR inputs (ES-LINK), koaksial RCA, klokke inngang og utgang via BNC for tilkobling til ekstern klokke.

Fordelene med en mono D/A konverterer vs. en stereo konverterer er sikkert flere, men en er i hvert fall at redusert krysskanals påvirkning. Signal-til-støy raten for D-01 er 118db og dynamisk rekkevidde er 112db.

D-01 har en variabel analog volum kontroll (0.5db steg opp til 99.5db), slik at man kan koble D/A konvertererne direkte inn i effekt forsterkerne og dermed kutte ut forforsterkeren fra signalveien. D-01 kan imidlertid ikke benyttes som en erstatning for en forforsterker og har ingen innebygget forforsterker som Knut Vadseth skrev i sin omtale da den ikke har noen analoge innganger. Platespillere kan derfor ikke kobles til D-01 uten en fullt funksjonell forforsterker eller kombinasjonen av et phonotrinn og et linjetrinn i anlegget. Dersom en forforsterker eller linjetrinn benyttes kan D-01's volumkontroll kobles ut.

Det er flere ting det er verdt å merke seg her. Dersom SACD skal avspilles som et rent DSD signal og ikke konverteres til PCM må IEE 1394 tilkoblinene benyttes. SACD kan også avspilles gjennom XLR tilkoblingene med ES-Link funksjonalitet, men da blir de konvertert til PCM og det vil nok gi en degradering av lyden. PCM signalet kan ikke konverteres og upsamples til DSD som Knut Vadseth skrev i omtalen. PCM forblir PCM, men kan upsamples til enten 88.2KHz eller 176.4KHz. Dersom SACD spilles gjennom XLR utgangene med ES-Link konverteres de til PCM 88.2KHz eller 176.4KHz.

Noe jeg ikke helt har funnet ut av er det faktum at D-01 kan ta 192KHz som input, men maksimalt gir 174KHz ut. Vil det da si at dersom D-01 har en signalkilde som avgir et input signal med 192KHz PCM vil dette nedsamples til 174KHz?

En annen ulempe med D-01 er at det er begrenset hvilke transporter den kan benyttes sammen med. D-01 er laget for å ta i mot et digital signal i mono pr. D-01, mens de fleste transporter gir kun et digitalt signal ut i stereo.

Teac Esoteric anbefaler forøvrig å benytte deres egne kabler kalt Mexcel mellom P-01 og D-01. Denne to meter lange XLR terminerte kabelen koster USD 12.000 og er dermed med god margin den dyreste digital kabelen jeg har hørt om. Den nest dyreste jeg vet om er Aural Symphonics Exelon som koster USD 5000 men som også inneholder noe elektronikk.



Teac Esoteric G-0S evt. G-0 (det finnes to versjoner av denne klokken):
-----------------------------------------------------------------------
Disse klokkesignal generatorene kan generere klokkesignaler for tre spearate datastrømmer samtidig. Hver datastrøm kan operere på ulike frekvenser. De frekvensene som kan genereres er 44.1KHz (for audio signaler med følgende samplingsfrekvenser 44.1KHz, 88.2KHz og 176.4KHz) og 48KHz (for audio signaler med følgende samplingsfrekvenser 48KHz, 96KHz og 192KHz). Klokkesignaler for PAL video signaler kan også genereres. Klokkesignalene sendes ut på en av seks ulike utganger for 75 Ohm koaksial kabler terminert med BNC plugger. G-0s benytter en rubidium oscillator som genererer et klokkesignal med en presisjon på +/- .05 deler pr. milliard. Knut Vadseth skriver i sin omtale at det internasjonale atomuret også benytter en "rubidumklokke". Dette er ikke korrekt. Det internasjonale atomuret benytter en caesium
oscillator og ikke en rubidium oscillator. Det finnes imidlertid en Teac Esoteric transport med navn P-0s som benytter en caesium oscillator. Denne transporten er imidlertid ikke i produksjon lenger og ble kun tilbydt det japanske markedet.  





For de med teknisk interesse av dette med oscillatorer har jeg funnet denne beskrivelsen av forskjellen mellom en rubidium oscillator og en caesium oscillator. Jeg kritiserer forøvrig ikke Fidelity for ikke å ha beskrevet dette:

"As of 1967, the International System of Units (SI) has defined the second as 9,192,631,770 cycles of the radiation which corresponds to the transition between two energy levels of the ground state of the Caesium-133 atom. This definition makes the Caesium oscillator (often called an atomic clock) the primary standard for time and frequency measurements...

The core of the atomic clock is a microwave cavity. It contains ionized gas, a tunable microwave radio oscillator and a feedback loop to adjust the oscillator to the exact frequency of the absorption characteristic as defined by the behavior of the individual atoms. This adjustment process is where most of the work and complexity of the clock lies. The adjustment attempts to eliminate unwanted side effects such as frequencies from other electron transitions, distortions in quantum fields and temperature effects in the mechanisms. For example, the radio wave's frequency could be deliberately cycled sinusoidally up and down to generate a modulated signal at the photocell. The photocell's signal can then be demodulated to apply feedback to control long-term drift in the radio frequency. In this way, the ultra-precise quantum-mechanical properties of the atomic transition frequency of the Caesium can be used to tune the microwave oscillator to the same frequency (except for a small amount of experimental error). In practice, the feedback and monitoring mechanism is much more complex than described above. When a clock is first turned on, it takes a while for it to settle down before it can be trusted.

A counter counts the waves emitted by the radio transmitter. A computer reads the counter and does the math to convert the number to something that looks like a digital clock or a radio wave to be transmitted. The real clock of course is the original mechanism of cavity, oscillator and feedback loop that maintains the frequency standard on which the clock is based. A number of other atomic clock schemes are in use for other purposes. Rubidium clocks are prized for their low cost, small size (commercial standards are as small as 400 cubic centimeters) and short-term stability. They are used in many commercial, portable and aerospace applications. Hydrogen masers (often manufactured in Russia) have superior short-term stability to other standards but lower long-term accuracy.

A Rubidium standard is a frequency standard whereby a specified hyperfine transition of electrons in Rubidium-87 atoms is used to control the output frequency. A Rubidium standard consists of a gas cell, which has an inherent long-term instability. This instability relegates the Rubidium standard to its secondary status behind the atomic Caesium clock. Often, one standard is used to fix another. For example, some commercial applications use a Rubidium standard slaved to a GPS receiver. This achieves excellent short-term accuracy, with long-term accuracy equal to (and traceable to) the U.S. national time standards.

The lifetime of a standard is an important practical issue. Modern Rubidium standard tubes last more than ten years and can cost as little as $50. Caesium reference tubes suitable for national standards currently last about seven years and cost about $35,000. Hydrogen standards have an unlimited lifetime."


Roysen
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Puh... Takk for en oppklaring her, tror likevel denne riggen faller litt utenfor budsjettrammene. Det er vel slik at jo dyrere ting er jo særere blir det.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.853
Antall liker
8.171
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det vesle eg har høyrt på denne, tyder på at den er fullt ut kapabel til å spele CD-ar på med såpass godt resultat at ein ikkje har bruk for alternativ. Men om ein brenn av 1/2 million, kan ein vel ha rett til å forvente kva som helst av kvalitet og fasilitetar, t.d. at DVD-A også kunne spelast, sjølv om formatet er i ferd med å gå i dvale...
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Enda mer Fidelity...

Igjen Roysen, dine sitater er temmelig uetterettlige. Du lyver, og gjør det for å oppnå en tilsiktet effekt... :p

Jeg har IKKE sagt at artikkelen er i "High-end" klasse, jeg sa at mine skribenters "second opinion" er det. Derimot synes jeg dine skriblerier om tekniske detaljer, er interessante. Mer enn det; det er glitrende godt observert langt utover hva som står i de brosjyrene vi har sett.

På grunn av prisen og fordi det var lyden som var det avgjørende viktige slik jeg ser det, valgte jeg uansett en annen vinkling enn deg. Jeg trodde det var en skribentjobb du var ute etter, men skjønner nå at du vil ha redaktørstolen. ;D
Knut V
PS
Jeg kommer ikke til å spandere mer tid på deg, Mr Roysen. Nå må lages nytt blad! Men vi er selvfølgelig litt smigret over all den tiden du bruker på oss.
DS
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hei.
Uten å blande meg inn i den "diskusjonen" som foregår mellom Roysen og Fidelity/KV så vil jeg si at jeg synes informasjonen Roysen byr på om produktet er interessant.

Som en konstruktivt innspill til Fidelity vil jeg si at jeg liker slike "fakta rammer" som Roysen her kommer med. Det gjelder nok sikkert endel andre av leserne deres også. Vi kan sette pris på litt "tekno babbel" :) Jeg synes det kan være en utfyllende og artig utfylling av artikkelen om testen kan suppleres av slik informasjon. Ulempen er selvsagt at det kan innebære endel ekstra jobb, og vil i en viss grad stille krav til teknisk kompentanse. Det holder jo ikke i alle sammenhenger å bare råkopiere produktskrytet til produsenten. Da kan man nok bli litt naken om man tar alt produsenten sier for god fisk :D

Ulempen med dette kan kan jo være at endel av Fidelitys skribenter ikke nødvendigvis har denne kompetansen, men om mulig synes jeg det hadde vært et pluss om slik informasjon kunne vært med i artiklene. Ikke noe krev til en test mao, men et pluss vil jeg kalle det.
 
R

Roysen

Gjest
Enda mer Fidelity...

Igjen Roysen, dine sitater er temmelig uetterettlige. Du lyver, og gjør det for å oppnå en tilsiktet effekt... :p

Jeg har IKKE sagt at artikkelen er i "High-end" klasse, jeg sa at mine skribenters "second opinion" er det. Derimot synes jeg dine skriblerier om tekniske detaljer, er interessante. Mer enn det; det er glitrende godt observert langt utover hva som står i de brosjyrene vi har sett.

På grunn av prisen og fordi det var lyden som var det avgjørende viktige slik jeg ser det, valgte jeg uansett en annen vinkling enn deg. Jeg trodde det var en skribentjobb du var ute etter, men skjønner nå at du vil ha redaktørstolen. ;D
Knut V
PS
Jeg kommer ikke til å spandere mer tid på deg, Mr Roysen. Nå må lages nytt blad! Men vi er selvfølgelig litt smigret over all den tiden du bruker på oss.
DS
KV du har rett jeg hadde en tilsiktet mening med dette innlegget. Den var ikke å overta redaktørstolen, men å vise hva en slik faktadel jeg forslo tidligere kan ha av nytteverdi. Beklager dersom min oppfatning av din kommentar om hifi journalistikk var misforstått. Jeg mener ikke å lyve og har nå editert vekk den delen av innlegget.

Jeg vil forøvrig legge til at jeg ikke mener at faktadelen bør ta så stor plass som det jeg skrev eller at artikkelen bør være vinklet i den retningen jeg har gjort i innlegget mitt. Jeg mener bare at et tillegg til beskrivelsen av lyden bør de viktigste fakta om produktet som omtales være med. Jeg mener også som jeg har skrevet tidligere at omtalen bør ha med en egen kortfattet spalte på slutten som virker mer som en test og som gir poeng for ulike atributter ved lyden (slik tyske Audio gjør). Denne spalten kan kanskje utfylles av alle som har vært i testpanelet slik at vi oppfatter de like synspunktene de ulike skribentene måtte ha. Hvilke atributter som skal omtales kan kanskje diskutres internt blant journalistene i bladet da de sannynligvis er blant de mest erfarne audiofile i landet og vet hva som er viktig for å få til god lyd.

Roysen
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Roysen, bare et spørsmål. Har du tenkt og gå til anskaffeles av denne riggen?

mvh
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Peace? ;D
KV
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.262
Antall liker
2.864
Torget vurderinger
16
Jeg støtter en slik faktaboks på utstyr av det kaliber man her snakker om. Noe å tenke på for Fidelity etter min mening. Jeg synes forøverig at testen ellers var underholdende og bra (med metaforer og det hele ;D)
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
er ikke en sånn faktaboks noe alle kan finne på nettsiden til produktet?
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Faktabokser er bra, men helst ikke fullt så omfattende som den i Roysen sitt åpningsinnlegg........ :)

Resten kan man jo finne ut av selv ved hjelp av litt googling. Fidelity kan kanskje hjelpe til i forhold til det med å presentere noen linker i bladet?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.235
Antall liker
7.106
Torget vurderinger
4
En annen ulempe med D-01 er at det er begrenset hvilke transporter den kan benyttes sammen med. D-01 er laget for å ta i mot et digital signal i mono pr. D-01, mens de fleste transporter gir kun et digitalt signal ut i stereo.
Pokker assa! Betyr det at riggen ikke funker med iPod'en min ?? Please cancell my order !!
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg mener også som jeg har skrevet tidligere at omtalen bør ha med en egen kortfattet spalte på slutten som virker mer som en test og som gir poeng for ulike atributter ved lyden (slik tyske Audio gjør).
Roysen
Mener dette skulle være unødvendig i denne testen. Slik jeg forsto alle testerne er denne riggen - Best of the best of the best..sir! Altså 20 i stil i alle sammenhenger.
 
R

Roysen

Gjest
Mener dette skulle være unødvendig i denne testen. Slik jeg forsto alle testerne er denne riggen - Best of the best of the best..sir! Altså 20 i stil i alle sammenhenger.
Det er jeg nok enig med deg i, men jeg snakker om en gjennoført standard for alle omtaler (de liker ikke at vi kaller det tester).

Roysen
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
KV du har rett jeg hadde en tilsiktet mening med dette innlegget. Den var ikke å overta redaktørstolen, men å vise hva en slik faktadel jeg forslo tidligere kan ha av nytteverdi. Beklager dersom min oppfatning av din kommentar om hifi journalistikk var misforstått. Jeg mener ikke å lyve og har nå editert vekk den delen av innlegget.

Jeg vil forøvrig legge til at jeg ikke mener at faktadelen bør ta så stor plass som det jeg skrev eller at artikkelen bør være vinklet i den retningen jeg har gjort i innlegget mitt. Jeg mener bare at et tillegg til beskrivelsen av lyden bør de viktigste fakta om produktet som omtales være med. Jeg mener også som jeg har skrevet tidligere at omtalen bør ha med en egen kortfattet spalte på slutten som virker mer som en test og som gir poeng for ulike atributter ved lyden (slik tyske Audio gjør). Denne spalten kan kanskje utfylles av alle som har vært i testpanelet slik at vi oppfatter de like synspunktene de ulike skribentene måtte ha. Hvilke atributter som skal omtales kan kanskje diskutres internt blant journalistene i bladet da de sannynligvis er blant de mest erfarne audiofile i landet og vet hva som er viktig for å få til god lyd.

Roysen
Hei Roysen,

Synes at du med inlegget som startet tråden her har gjort en meget god jobb, og ditt innlegg var både informativt og faglig godt forklart.

Mvh
Geir :)
 
R

Roysen

Gjest
Hei Roysen,

Synes at du med inlegget som startet tråden her har gjort en meget god jobb, og ditt innlegg var både informativt og faglig godt forklart.

Mvh
Geir :)
Takk for det.
Over til en total avsporing. Hva synes du om dine Kimber Select 1130+3038?

Mvh
Roysen
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Takk for det.
Over til en total avsporing. Hva synes du om dine Kimber Select 1130+3038?

Mvh
Roysen

Hei Roysen,

Jeg er fornøyd med kablene og har vel ingen planer om å skifte.

Jeg "safet" litt når jeg kjøpte de inn, hadde KCAG tidligere som IC og var vel egentlig meget godt fornøyd med disse (men hadde vel noen penger som "brant"), og etter å ha lest endel review på nett så var det ofte akkurat at KS1130 eller for den saks skyld 1030 som ble sammenlignet med KCAG.
Felles for de var da at de fleste brukerene var godt fornøyd med KCAG, men at select serien låt mye likt men hadde noe mer av alt.
Personlig må jeg vel si at forskjellen ikke akkurat med engang ble oppfattet som veldig dramatisk for mitt vedkommende.
Det skal sies at KS1130 og KS3038 er anbefalt en heller lang innspillingstid, så forskjellen nå kan være større en hva jeg oppfattet den gang.
Siden jeg solgte mine KCAG til min bror, så kan det hende at jeg en sen høstkveld kobler tilbake for å høre hva jeg "eventuelt" mister.

KS3038 er jeg meget godt fornøyd med, men der hadde jeg ikke kimber tidligere, jeg brukte doble sett med audioquest dragon i dobbel singelwiring tidligere.

Tidligere hadde jeg da KS1130 i hele kjeden, men etter kjøp av dCS så bruker jeg en digital xlr ref fra MIT fra transport og noen spesielle ieee-1394 kabler til upsampler og videre til dac som jeg har kjøpt på audiogon.

Jeg er som sagt litt usikker på hva jeg skal konkludere med, det var en god match for meg tidligere, etter at KS1130 og KS3038 ble innkjøp så har jeg skiftet kilde men beholt kablene.
Tenkte vel at den gang jeg kjøpte disse nye at "nå var det nok" og så lenge jeg da ihvertfall har monoblokker med lange signal og korte ht kabler, så vil nok disse stå i systemet.

Før jeg kjøpte så prøvde jeg å låne, men det er meget vanskelig å få låne slike kabler, spesielt når du ønsker noe som er utenom standard lengde.

Ha en god helg,

Mvh
Geir :)
 
R

Roysen

Gjest
Hei, Geir.

Takk for utfyllende svar.

Ha en god helg du også,
Roysen
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Hei, Geir.

Takk for utfyllende svar.
Jeg vurderer KS 3038 selv evt. Nordost Valhalla, kan kanskje strekke meg til et par Black Pearl. dersom prisen ikke er alt for høy (de lages fremdeles på bestilling).

Mvh
Roysen
Hei Roysen,

Black pearl synes jeg personlig er for dyr, det er samme sølvet i KS3038 men KS3038 er laget mer maskinielt.
Black pearl mener jeg etter å ha "googlet" bruker de 14 dager for å lage et sett manuelt.
KS3038 er da "budsjett versjonen" hvis en så høyt priset kabel kan kalles dette.

For meg den gang så stod det vel også mellom valhalla og kimber, jeg prøvde vel en valhall xlr signal også uten at jeg mente at det gav meg noen bedre match en med kimber.
Det skal sies at en jeg snakket med som solgte valhalla kablene mente at hvis man skulle få fullt utbytte av valhalla så burde man bruke det i hele kjeden (signal og ht).

Ok dette er nå litt på siden av tråden din, håper at det ikke utarter seg til en ny kabel debatt.

Det er ikke så lenge siden jeg såg et sett med KS3038 ts hos audiosolution tror jeg det var, vet ikke hvilken lengde du har tenkt på, jeg kjøpte bare 90 cm lange men treger litt nå selv om det ikke er noe problem for øyeblikket, hadde vert litt mer fleksibel med 120 cm.

Mvh
Geir :)
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.711
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
" The core of the atomic clock is a microwave cavity. It contains ionized gas, a tunable microwave radio oscillator and a feedback loop to adjust the oscillator to the exact frequency of the absorption characteristic as defined by the behavior of the individual atoms. This adjustment process is where most of the work and complexity of the clock lies. The adjustment attempts to eliminate unwanted side effects such as frequencies from other electron transitions, distortions in quantum fields and temperature effects in the mechanisms. For example, the radio wave's frequency could be deliberately cycled sinusoidally up and down to generate a modulated signal at the photocell. The photocell's signal can then be demodulated to apply feedback to control long-term drift in the radio frequency. In this way, the ultra-precise quantum-mechanical properties of the atomic transition frequency of the Caesium can be used to tune the microwave oscillator to the same frequency (except for a small amount of experimental error). In practice, the feedback and monitoring mechanism is much more complex than described above. When a clock is first turned on, it takes a while for it to settle down before it can be trusted. "

Nobelprisen til Teac. Helt klart. Det er egentlig helt sykt at det finnes hifi-utstyr som tar i bruk denne løsningen..
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
Litt sent ute kjøpte jeg Fidelity og fikk hakeslepp av testen - her låner man verdens dyreste CD-spiller/DAC/klokke proppet med teknikk uten å si noe mer om det som befinner seg under lokket - skuffende....  :mad:

Takk for fakta Roysen.

Men gi oss mer fakta og teknikk i tillegg, og ikke bare synsing. Neste gang kjøper jeg Stereophile.... (også ;))
 
H

hobby

Gjest
Et veldig interessant alternativ til digitalrigger i hundretusener-kroner-klassen er f.eks. Cary 306 SACD. I en test i Absolute Sound nylig konkluderte Robert Harley med at denne spilleren som ligger på rundt 50k nok så absolutt kan sammenlignes opp mot f.eks. EMM labs.

Har nettopp bestilt denne spilleren selv og venter spent!
 
T

timc

Gjest
Jeg har hørt 306/SACD i bra oppsett....å sammenligne den med dCS, Emm-Labs ol....synes jeg blir å dra det meeeeget langt. Men den er bra ja. Helt annen klasse en f.eks 303/200 som jeg også har brukt en del.

Mvh
 
Topp Bunn