Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på deres større forsterker LM Audio 501IA. Denne forsterkeren er fra deres mer påkostede Gold serie og er bygd opp rundt KT120 rør i push-pull konfigurasjon. En meget spennende forsterker med alle funksjoner man måtte ønske av en rørforsterker. Med sin effekt på 2x100w trekker den også det meste av høyttalere svært bra. Forsterkeren har innebygd biasmeter slik at alle enkelt klarer å justere inn bias på kort tid.

    Vi stiller nå en slik forsterker til disposisjon for utlån til de som måtte ønske det. De som tester skriver en liten omtale/brukererfaring her i tråden. Om det er testere som ikke kan hente/levere forsterkeren så dekker Mala Audio porto til tester, mens tester selv dekker returporto.

    Ta kontakt på PM eller epost(sveinung@malaaudio.no) for å avtale.


    Spesifikkasjoner:
    Effekt: 2x100w
    Frekvensrespons: 10-55khz(-1,5db)
    THD: 1%(1khz)
    SNR: 87db
    Inngangsfølsomhet: 230mv
    Inngangsfølsomhet(pre-input): 1000mv
    Inngangsimpedans: 100k ohm
    Effektrør: 4stk KT120
    Smårør: 2stk 6SN7, 2stk 12ax7, 1stk 12au7
    Strømtrekk: 400w
    Dimensjoner: 430x430x400mm (BxDxH)
    Vekt: 35kg

    Forsterkeren leveres med fjernkontroll for volumjustering og mute.

    130325110050.jpg


    130325110119.jpg


    130325110130.jpg


    P8058251.jpg


    P8058257.jpg
     

    Kommentarer

    Vienna

    Medlem
    Ble medlem
    24.10.2006
    Innlegg
    44
    Antall liker
    18
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    2
    hei.
    jeg geir ove sjåstad kan gjerne tenke meg å teste deres produkt fra lm audio 501 ia.
    forsterkeren vil bli testet sammens med bowerrs & wilkins 805 diamond , marantz sa 11s3 , nordost frey2 h.kabler og signal kabler , supra strøm kabler.
    mvh. g.o.sjåstad
    narvik
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Hei Geir Ove! Det ordner vi. Fint om du sender meg en PM med adresse og telefonnummer, så fører jeg deg opp på lista :)
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Om jeg er hjemme etter at Vienna fra Narvik har testet den ut, melder jeg meg på.( om det passer) Den forsterkeren står absolutt øverst på min liste etter å ha testet LM Audio 216IA..216 manglet nok litt krefter til mine Snell A2, men når jeg hører at 100 wattern har lyd-signatur ikke så langt unna 216IA, bare enda bedre så må antakelig dette være en perfekt match.

    Mvh Jan Arne Nilsen
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Flott at du vil teste Arne! Det ordner vi :)

    Skriver deg på listen, så hører du fra meg når det nærmer seg. Det er allerede kommet 6stk på listen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei
    Den kunne jeg tenke meg og teste på Klipsch Forte II
    Mvh

    Ove
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det ordner vi :)

    Flott om du sender meg fult navn, adresse og telefonnummer på PM, så setter jeg deg opp på lista.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå har jeg spilt på den i noen timer,og det låter meget bra i mellomtonen og diskanten,litt lite dyp bass på lavt volum men kommer seg ettervært.
    Må vel gi den noen timer :) tester den nå som ren effekt forsterker .
    Liker lyden i den masse detaljer og ren fin lyd,litt slapp i bassen men det kan skyldes rommet her. Lar den spille og kommer tilbake om en dag eller to.
    Dacen er veldig bra,men må spilles inn så lar den få noen timer til ;)

    Mvh

    Ove
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg spilt på den i noen timer,og det låter meget bra i mellomtonen og diskanten,litt lite dyp bass på lavt volum men kommer seg ettervært.
    Må vel gi den noen timer :) tester den nå som ren effekt forsterker .
    Liker lyden i den masse detaljer og ren fin lyd,litt slapp i bassen men det kan skyldes rommet her. Lar den spille og kommer tilbake om en dag eller to.
    Dacen er veldig bra,men må spilles inn så lar den få noen timer til ;)

    Mvh

    Ove
    Hvordan tror du den funker på RF63 Ove ?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå har jeg spilt på den i noen timer,og det låter meget bra i mellomtonen og diskanten,litt lite dyp bass på lavt volum men kommer seg ettervært.
    Må vel gi den noen timer :) tester den nå som ren effekt forsterker .
    Liker lyden i den masse detaljer og ren fin lyd,litt slapp i bassen men det kan skyldes rommet her. Lar den spille og kommer tilbake om en dag eller to.
    Dacen er veldig bra,men må spilles inn så lar den få noen timer til ;)

    Mvh

    Ove
    Hvordan tror du den funker på RF63 Ove ?
    Tror nok den funker fint,masse krefter og stort åpent lydbilde. Trenger noen timer på og bli innspilt men dette er bra saker :) Bassen kommer seg etter at jeg flyttet på høyttalerene,satt de litt tettere sammen og vinklet mere inn.

    O
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Flott å høre at det fungerer bra Ove :)

    eddie1: du må gjerne teste forsterkeren på rf63 om du vil? Tror nok denne forsterkeren skal spille knall på de høyttalerne.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flott å høre at det fungerer bra Ove :)

    eddie1: du må gjerne teste forsterkeren på rf63 om du vil? Tror nok denne forsterkeren skal spille knall på de høyttalerne.
    Sitter bra lyd messig her nå,knall bra forsterker og dac :)


    O
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Hærlig :)

    Bruker du DACen på rørutgangen eller transistorutgangen?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Etter masse musikk spilling i går til langt på natt fikk jeg hørt mye på forsterkeren.
    Sammelignet direkte med min onkyo M 5060R/P304. Det er sikkert mye og hente på rørene her,jeg liker forsterkeren godt men ikke nok til og bytte onkyo komboen med den.
    Den spiller med masse detaljer og et rolig flott lydbilde med bra holografi og 3d lydbilde,diskanten er like bra om ikke bedre i onkyo settet,bassen er også hardere i onkyo. Litt dypere i LM og kanskje mere riktig bass om jeg kan si det ?
    Gitarer og stemmene er veldig bra på LM og overgår onkyo der. Med dacen er ikke forskjelen så stor.
    023.jpg

    Alt i alt en meget bra forsterker som passer veldig bra til klipsch,hadde jeg hatt RF 63 ennå hadde jeg nok byttet.
    Med ForteII er jeg ikke sikker ;) Onkyo og LM dacen er en veldig bra kombo på Forte så den tror jeg blir.
    O
     
    Sist redigert:

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Takk for fin test og bilde Ove :) Kjekt å høre at det spiller bra!
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Hadde vært artig å prøvd på mine fulltoner + sub. ;-)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det får vi til! Send meg en pm med navn, adresse og telefonnummer.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Har nå slept inn forsterkeren i "gammelhuset" Den er tung! i allefal i forhold til det som jeg er vant til av slikt utstyr:) det burde jo borge for god kvalitet.
    Når man får den ut av esken viser det seg at designet er minst like bra som på bildene man har sett.
    Jeg er ikke sen om å sette den pent oppå stereobenken og får koblet kabler til. Lar den stå å varme seg opp på moderat volum mens jeg surrer med andre ting rundt om i huset.
    Så er det tid for finlytting, og Kari Bremnes er en av de artistene jeg kjenner best, og hun synger meget bra Lm Audio skuffer ikke denne gangen heller. Har hatt 216IA til test tidligere, og den spilte tøft! Denne 100 watteren er kanskje en smule mer raffinert den spiller med masse detaljer og godt rom mellom artistene, meget bra!
    Terje Nilsen kommer skremmende langt fram på scenekanten og høres ut som han står midt i stua. En annen ting som slår meg er at bakgrunnsstøy er helt fraværende hvis man ikke guffer opp noe inni .....På tide å teste med litt røffere greier Infected Mushroom Dundrer mot meg med kjapphet og styrke som er meget engasjerende..
    Becoming insane er en typisk låt som med en gang avslører slapp og dvask bass, men denne forsterkeren gyver liv i høyttalerne så det er umulig å ikke trekke på smilebåndet. ikke noe sirupslyd her i gården nei.. Dritkult!!:)
    Det eneste jeg savner er enda litt dypere bass, den hadde vert omtrent fullkommen for min del hvis den hadde gitt litt mer fundament i musikken i form av dyp bass, mulig man kunne ha tunet dette noe med bedre rør..??
    Så langt er førsteinntrykket meget bra, så jeg ser fram til mange timer framfor anlegget et par uker fremover

    Mvh Jan Arne Nilsen
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Takk for omtale etter første test jan arne! :)

    Angående dypbass så låter rørene som står i nå litt i slankeste laget ja. Skifter man ut Shuguang CV181 treasury som sitter i nå med Psvane cv181t-mk2 får man noe mer fylde. Og går man på noe NOS 6SN7 black plate for eksempel så får man enda mer :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har nå hatt forsterkeren på hjemlån i en periode og synes den er veldig god! Veldig luftig og oppløst i hele frekvensområdet. Men noe slank. Mye kan tunes, for bytte av rør gir merkbare forskjeller. Problemet mitt var at det ble litt for oppløst for mine HT, det er mulig det hadde gått an å tune den enda mer, men disse nye HT passet veldig bra med deler av mitt anlegg, så i første omgang kommer jeg ikke til å kjøpe denne utmerkede forsterker. Den er derfor aktuell å prøve ut enda grundigere ved neste korsveg.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Takk for omtale etter første test jan arne! :)

    Angående dypbass så låter rørene som står i nå litt i slankeste laget ja. Skifter man ut Shuguang CV181 treasury som sitter i nå med Psvane cv181t-mk2 får man noe mer fylde. Og går man på noe NOS 6SN7 black plate for eksempel så får man enda mer :)
    Hei,

    Er det mulighet å få prøvd denne enda?

    mvh

    Chris
     

    eHaugland

    Fersking
    Ble medlem
    15.06.2014
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Kvinnherad, Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Etter ca ett år med anger etter og ha bytta mitt Hegel dac&pre og ConradJohnsen rør effekt ut mot en Marantz reciever fant eg LM Audio 501IA demo brukt hos Mala ?????? Så dom som eg var så ringte eg å snakka med desse karene og spørte ut om ampen, og da var plusselig forsterkeren kjøpt!
    image.jpg


    Allerede ved første blikk lyser denne krabaten kvalitet. Solide terminaler, pent design, kraftige knapper og volum hjul! Eg har alltid vert svak for forsterkere med VU meter.
    Nå skal det sies at eg ikke har noe super dac, signal og ht kabler contra det eg hadde i forige oppsett (hegel p20, hegel hd11, cj mv100, renaissanse oljefyllte ht kabler og nordost signal). Men på tross av dette så er forsterkeren utrolig snill og oppløyst i diskanten på mine Klipsch RF63. Mellomtonen i stemmen til Leonard Cohen låter ekkelt ekte, nesten så eg ikkje våger å lytte med øynene igjen for da er eg usikker på om han er i rommet eller ikke ?????? Bassen er tilstede helt fra lavt volum og oppover, men den nydelige rullebassen kommer når volumpila nermer seg halvveis. Den litt fraværende bassen på lavere volum er ikke noe som plager meg, for eg eiger IKKE Klipsch for å spille musestille ?????? Når høyttalerene får litt mat blir di kjempeglad, og eg trekker på smilebåndet hele tida når eg spiller. Alt i alt, stort raffinert lydbilde, snill som ett lam i toppen samtidig som dybden blir henta helt nedente og opp med mye punch og kontroll. Den er både snill og frekk alt etter stereo sjefens humør og musikk. Hvorfor bruke masse penger på pre og effekt når du kan få denne pene integrerte med høy WAF (wife acceptance factor).

    Eneste ris går til posten som tydeligvis ikke kan lese fragile teksten på eska, for når eg pakka den opp var KT120 rørene slått ut av sokklene... Men ingen skade skjedd heldigvis!

    Takk for meg, nå skal eg kose meg med mye musikk, og begynne jakten på en god DAC ??????
    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

svm88
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
49
Link til alle artikler
12
svm88 sine annonser
Bransjenyheter
LM Audio lanserer nye produkter!

LM Audio lanserer nye produkter!

  • 7
LM Audio lanserer nå to nye forforsterkere og to nye monoblokker! G2: Forforsterker G33: Monoblokker (300B PSE) 512CA: Forforsterker 503PA: Monoblokker(845 SET) Ta kontakt for mer informasjon...
Fortsett
Bransjenyheter
Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

  • 0
Mala Audio kjører junitilbud på alle produkter fra LM Audio! - 20% på alle produkter fra LM Audio. Gjelder alle produkter(lagervarer og bestillingsvarer). - 25% på ved kjøp av forsterker og DAC...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

  • 0
Audio GD lanserer i disse dager to meget spennende nye nye integrerte forsterkere, som også er meget gode hodetelefonforsterkere. Mer informasjon: Precision 2: Audio GD Precision 2 - Mala Audio...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

  • 97
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på LM Audio sin DAC. Dette er en meget spennende dac som har fått gode tilbakemeldinger så langt. Vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

  • 6
Radian lanserer i disse dager sin nye serie kompresjonsdrivere med berylliumsmembran. De nye driverne er basert på deres tidligere produkter, men med nyutviklede membraner produsert av...
Fortsett
Bransjenyheter
LM Audio rørforsterkere - Forhåndsbestilling og testing

LM Audio rørforsterkere - Forhåndsbestilling og testing

  • 0
Mala Audio er distributør av LM Audio(Line Magnetic Audio) i Norge. Vi tilbyr mulighet for hjemlån av utvalgte forsterkere og nå også forhåndsbestilling til fordelaktige priser for de som er raskt...
Fortsett
Topp Bunn