michell
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.09.2005
- Antall liker
- 558
Motorpsycho. Et fantastisk flott album! Handlet vinylen rett etter at den var kommet ut. Den skulle komme med en nedlastingskode slik at jeg også fikk den digitalt. Men der var ingen kode! Platen selges uten nedlasting. Platekompaniet blingset i annonseringen og kompenserte meg med å sende meg CD-en helt gratis.
Har lyttet til LP-en en del ganger. Fantastisk flott! Og til den rippede Cd-en. Også flott.
Men nå har det vært en vinylpause siden en av kattene knertet min LpGear OM30 ekvilant-nål. Jeg hadde ingen reserve og kjøpte en OM10-ekvivalent på eBay fra Frankrike til 250 kr. Bare for å raskt kunne komme i gang igjen med vinylspillingen. Slik at jeg har tid til å fundere over hvilken nål jeg denne gangen skal kjøpe til min SME30 H.
Jeg er vel nå i ferd med å lande på LpGears OM40-ekvivalent. Med Shibata-nål.
Så i dag med vel installert billignål satte jeg igjen på The All Is One.
Men...
Det mangler noe. Så jeg tenkte at billignålen kanskje ikke duger. Så jeg satte på digitalversjonen. Den burde jo ikke mangle noe særlig.
Overraskelse!!!
Digitalversjonen mangler bass!
Kjapp konklusjen: Motorpsycho har gjort en formidabel jobb med å mastre denne utgivelsen for vinyl. Og kanskje har de slurvet noe med CD-mastringen?
Jeg gleder meg til å lytte til SME30H-en med en skikkelig nål
Har lyttet til LP-en en del ganger. Fantastisk flott! Og til den rippede Cd-en. Også flott.
Men nå har det vært en vinylpause siden en av kattene knertet min LpGear OM30 ekvilant-nål. Jeg hadde ingen reserve og kjøpte en OM10-ekvivalent på eBay fra Frankrike til 250 kr. Bare for å raskt kunne komme i gang igjen med vinylspillingen. Slik at jeg har tid til å fundere over hvilken nål jeg denne gangen skal kjøpe til min SME30 H.
Jeg er vel nå i ferd med å lande på LpGears OM40-ekvivalent. Med Shibata-nål.
Så i dag med vel installert billignål satte jeg igjen på The All Is One.
Men...
Det mangler noe. Så jeg tenkte at billignålen kanskje ikke duger. Så jeg satte på digitalversjonen. Den burde jo ikke mangle noe særlig.
Overraskelse!!!
Digitalversjonen mangler bass!
Kjapp konklusjen: Motorpsycho har gjort en formidabel jobb med å mastre denne utgivelsen for vinyl. Og kanskje har de slurvet noe med CD-mastringen?
Jeg gleder meg til å lytte til SME30H-en med en skikkelig nål