Ja, de er udviklet af mig så det er selvfølgelig noget jeg har tegninger over. Duelundskolen har været en stor inspirationskilde og min flinke chauffør sagde da osse: "bliver de ikke lidt bedre, hver gang du får samlet et sæt nye højttalere?" ;o)
De kan både spille højt og lavt, i både hårde rum og i rum der nok er tunet en del mere til lydgengivelse.
Enhederne er nok det bedste kompromis imellem en fornuftig pris og et moderne design uden derfor at være designet til døde.
Meget kan varieres og skræddersys til den enkelte kunde, den imaginære kugleskal med de enkelte enheder på, kan tilrettes lytterens lyttehøjde og afstand til højttaleren. Jeg ville ha' bygget højttalerne 27 cm brede, kunden ville hellere ha' dem 30 brede, så de passede til andre indretningsdetaljer.
Udgangspuktet for den fysiske højde var 123,2 cm men Christian ville gerne ha' lidt lavere fysisk højde, så vi sluttede på 117,x.
Bassen spiller ind i et ca. 65 liter lukket matrixdæmpet kabinet med en kontrolleret utæthed, hvilket slet ikke er for meget.
Resonansfrekvensen ligger omkring 35-36 Hz. i en tilspillet højttaler, så den passer også fint til mindre rum.
Mellentonen dækker lidt mere end tre oktaver, fordi jeg mener den egner sig til det, uden irriterende elementer.
Diskanten fik de bedste seriekomponenter, der lige var råd til indenfor prisrammen og spiller, hvis jeg må sige det, ganske fremragende!
Dette er vist den eneste højttaler på markedet der er bygget i denne grad til kundespecifikationer. Og den kan selvfølgelig gentages hvis interesse haves.