The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.322
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med flott hus!!!
    Skal ikke begi meg ut på forslag på plassering, men det må jo være bra at du har flere alternativer enn tidligere......eller ikke :oops:
    Vi har jo Biskopen i Holmlia, mens du står med stusselige HI-FI freak. Forventer noe nytt med litt schwung som selvfølgelig også overgår broderen 😁
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Angående plassering, det selges ganske billige Geneva type 50 kg på finn.no om dagen.
    Kan stå hvor som helst .

    Fin kåk, gleder meg til å se

    Håvard
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for gratulasjonene, folkens, det varmer :).

    Ikke hver dag man bruker såpass mye penger, og det etter kun 30 minutters visning - helt vilt! Skulle vært lov å prøvebo der i minst 3 mnd før man skriver under kontrakten. Det hadde jo gjort utsjekking av haifai lang lettere også!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Til den prisen du ga hadde jeg hatt råd til lytte-LÅVE.. Men det er er bokstavelig talt pris for å være litt urban.. Selv om ikke noe i Norge strengt talt kan defineres som by ifht folketall og størrelse.. 🙂
    LÅVE?! Hva pokker skal jeg med låve? Jeg har jo bevisst valgt en kåk der man ikke trenger å gjøre noe/mye, ffs! Og ikke er jeg av typen som kjøper klær av den aller største størrelsen selv om prisen er den samme, bare fordi jeg da får "mer" (stoff) for pengene ;)
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Blir bra dette :)

    Kanskje en løsning kan være å sette høyttalerne på veggen mot det potensielle og femtidige 12kvm lytterommet.
    Da vil du jo kanskje også få deg en trivelig sofakrok der borte på motsatt vegg (mot gang/entre).

    Driver jo som du vet, og grubler på noe av det samme på den nye kåken min. Har dessverre ikke luksusen av en 12kvm "mancave" å vurdere her hos meg.
    Har troa på at det kan bli bra med litt jobbing. Høyde under taket gir det rommet ganske bra med potensiale.
    Godt forslag, men ikke gjennomførbart siden døra er feil tegnet på bildet. IRL står den helt mot hjørnet.

    Det å bortprioritere spisegruppa er egentlig helt ok. Får middagsgjester omtrent 5 ganger i året, så bare tull å oppta areal til mange 100k kr med noe som stort sett samler støv.

    Spennende blir det uansett, for deg og for meg! :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer. Er det så at du kan bruke hele tilbygget til HiFi?
    Tilbygget er "mitt", ja. Nå står det en skyvedørgarderobe der inne som kan evt fjernes (mot at jeg finner alternativt lagringsplass). Sånn som det er nå, så er det tiltenkt som en liten TV-stue (ingen TV i stua ellers).
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med nytt hus, og trivelig at du er inne her igjen.
    Det er nesten umulig å tenke seg til hvordan det låter mht ulik plassering, men at det låter ulikt kan en være sikker på.
    Tror nok ikke det er snarveier, men at prøving og lytting er veien å gå.
    Tør ikke gi råd, annet enn at det kan være fare for at bassen forsvinner nedover trappa med ht plassert i venstre alternativ.
    Har vært borti dette et par ganger før hos andre.
    Eller går trappa bare oppover?
    Trappa går oppover, akkurat som livet mitt om dagen, bare jeg blir ferdig med denne hersens salg og flyttinga!

    Prøving og feiling er en en fin metode, selv om det ikke frister for mye å ommøblere stadig bare fordi far skal å høre på sine plater ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med flott hus!!!
    Skal ikke begi meg ut på forslag på plassering, men det må jo være bra at du har flere alternativer enn tidligere......eller ikke :oops:
    Vi har jo Biskopen i Holmlia, mens du står med stusselige HI-FI freak. Forventer noe nytt med litt schwung som selvfølgelig også overgår broderen 😁
    Jeg får helt klart mange flere plasseringsalternativer, ja. Før var jeg låst og måtte jobbe ut fra det. Gikk jo bra.

    Nei, andre får pynte seg med fine titler. Det er helt greit å bli undervurdert, dess mer smerter volder de overraskende ballesparkene mine da!🤣

    Har ellers ingen planer om å overgå noen, har nok med å overgå meg selv.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tilbygget er "mitt", ja. Nå står det en skyvedørgarderobe der inne som kan evt fjernes (mot at jeg finner alternativt lagringsplass). Sånn som det er nå, så er det tiltenkt som en liten TV-stue (ingen TV i stua ellers).
    På sikt kan det kanskje påbygges en meter eller to i begge retninger :cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Angående plassering, det selges ganske billige Geneva type 50 kg på finn.no om dagen.
    Kan stå hvor som helst .

    Fin kåk, gleder meg til å se

    Håvard
    Geneva er flotte i designkåk, ikke i en rønne som mitt. Takker pent nei!

    Bare å ta turen. Nå blir det jo litt mer plass også :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tilbygget er "mitt", ja. Nå står det en skyvedørgarderobe der inne som kan evt fjernes (mot at jeg finner alternativt lagringsplass). Sånn som det er nå, så er det tiltenkt som en liten TV-stue (ingen TV i stua ellers).
    Da hadde jeg glatt satset på det som lytterom, fremfor kompromissløsningene i stua. Stort nok og frihet til å evt iverksette akustiske tiltak om nødvendig.
    TV kan plasseres hvorsomhelst
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Gratulerer med mer gjeld, og større lenker som lønns-, og gjeldsslave et par 10 år til Gunner ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    På sikt kan det kanskje påbygges en meter eller to i begge retninger :cool:
    Tja, håndverkere er jo billige i Norge. Å flytte to vegger en meter ut og får seg ca 15 kvm til kan vel ikke koste mer enn 500k kr?(taket må seff gjøres om, og inn med elektriker også!):unsure:

    Nei:ROFLMAO:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da hadde jeg glatt satset på det som lytterom, fremfor kompromissløsningene i stua. Stort nok og frihet til å evt iverksette akustiske tiltak om nødvendig.
    TV kan plasseres hvorsomhelst
    Det rommet er jeg helt klart spent på, og var tenkt som et aktuelt substitutt for en kjeller/"cave".
    Og enig, TVen er liksom det minste problemet. Vi bare anskaffer oss en Samsung The Frame, så ser det mer enn ålreit ut i stua likevel. Uansett er funksjonaliteten 1.pri. Vi skal bo der, og ikke ha det som et støvfritt utstillingsrom fullstappet med designgreier som altfor mange hjem er preget av.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7



    På med verktøybeltet. Dette fikser du jo seff selv etterhvert 😎
    Skal ikke fikse en dritt! Poenget med denne kåken er jo å ha mindre å gjøre, ffs. Ingen snekring, plenklipping, maling (foruten oljing av den 70kvm store terrassen - gruer meg allerede!), hekktrimming, snømåking, ugressluking osv ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Som sagt 12kvm kan funke det. Særlig med den takhøyden.
    Det er allikevel en liten hake. For oss som driver med rør og klasse A, blir det fort sabla varmt 😅
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Føkk Obos-megler!:mad:

    Hadde avtale i går, ble oppringt i siste liten og kansellerte, med ny avtale i dag. Skyndte oss hjem etter jobb og kontraktmøte ifm den nykjøpte kåken. Svingte innom Burger King for å få med oss mat til ungene siden vi ikke kom til å rekke å lage middagen (dere kan bare gjette hvor lei seg gutta ble for dette!🤣). Satt og venta i 40 min uten at den fordømte megleren dukket opp. Da var det nok🤬. Jeg ringte hun opp og ba hun la være å komme i det hele tatt, at det var ikke monopoli på eiendomsmegling i Norge. Trump har rett: jævlig deilig å gi noen sparken på direkten, faktisk:ROFLMAO:. Ringte et annet meglerhus og fikk avtale til mandag.

    I tillegg blir overtagelsesdatoen flyttet til fredag den 13. Bad omen?!😬
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.322
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Føkk Obos-megler!:mad:

    Hadde avtale i går, ble oppringt i siste liten og kansellerte, med ny avtale i dag. Skyndte oss hjem etter jobb og kontraktmøte ifm den nykjøpte kåken. Svingte innom Burger King for å få med oss mat til ungene siden vi ikke kom til å rekke å lage middagen (dere kan bare gjette hvor lei seg gutta ble for dette!🤣). Satt og venta i 40 min uten at den fordømte megleren dukket opp. Da var det nok🤬. Jeg ringte hun opp og ba hun la være å komme i det hele tatt, at det var ikke monopoli på eiendomsmegling i Norge. Trump har rett: jævlig deilig å gi noen sparken på direkten, faktisk:ROFLMAO:. Ringte et annet meglerhus og fikk avtale til mandag.

    I tillegg blir overtagelsesdatoen flyttet til fredag den 13. Bad omen?!😬
    Verden har ubegrenset tilgang på rævhol 😡 Håper du CCet sjefens hennes da du gav henne fyken.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg hadde ringt eller mailet sjefen hennes, og satt skapet på rett plass.
    og kanskje også hennes foreldre.
    inkompetanse og uprofesjonalitet må tas grundig.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Verden har ubegrenset tilgang på rævhol 😡 Håper du CCet sjefens hennes da du gav henne fyken.
    Rævhol er det nok av, ja, og det er overflod av dem i meglerbransjen. Tror jaggu at å være Rævhol er opptakskrav der også!

    Megleren som solgte oss bløffet stadig underveis i budrunden. Jeg visste det men bare spilte med i egeninteresse. Her er de to groveste, i tillegg til småljug her og der.

    1) Han påstod at selger hadde et bud på x inne men avslo forrige vedkommende hadde visning og ønsket at vi i det minste matched det budet. YEAH SURE!🙄
    2) Han hadde ikke lenge siden solgt et lignende hus i nabolaget til x pris. YEAH SURE!🙄

    Litt av en bande, disse meglerne, kun forbigått av heismontørmafian (som på ingen måte må forveksles med HFS' målemafian!).
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    jeg hadde ringt eller mailet sjefen hennes, og satt skapet på rett plass.
    og kanskje også hennes foreldre.
    inkompetanse og uprofesjonalitet må tas grundig.
    Hm, hva med fromhet, nåde og det å vende det andre kinnet til, biskop?🤔
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hm, hva med fromhet, nåde og det å vende det andre kinnet til, biskop?🤔
    det heter i bibelen at guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet (og ganske så sikkert også udugelighet) og urett.
    hvis biskopen fremstår som from og tafatt her inne på hfs, så har han ikke vist sitt sanne ansikt.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flytting er litt av en jobb Gunner men en glemmer det fort når en bare kommer seg i nytt hus :)
    Lykke til

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Du er i gang ja.
    Grugleder meg allerede til jeg skal i gang med samme jobben.
    Container skal bestilles og så utenfor for spontan kasting siste tre mnd før flytting 😎
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flytting er litt av en jobb Gunner men en glemmer det fort når en bare kommer seg i nytt hus :)
    Lykke til

    mvh
    Alt blir nok til det bedre, ja. Utfordringen der blir å overtale kona om å ikke fikse/pusse opp så mye, helst ingenting!

    Apropos SH på bildet. En hifikompis mangler RIAA om dagen så jeg tilbyr han å låne SH i en mnd. Han var entusiastisk da han hørte det, men har nå pent takket nei likevel, fordi han visstnok "ikke har nerver til det" . Uvisst hva han egentlig mente, men morsomt avslag var det!😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn